Är 60 min resa till skolan så farligt?
Barnet kommer få det tuffare socialt på grund av flytten. Kanske är han en enstöring som inte bryr sig, annars kommer han bli.
Vad mysigt att flytta till ett drömhus på landet ! Hoppas ni vinner budgivningen !😊
En timme att pendla med platta är inte lång tid. Den enda nackdelen med att bo långt bort är om finns det kompisar till ert/ era barn efter skoltid? Eller om det är långt till aktiviteter? Det är viktigt med kompislivet för både vuxna och barn. Annars är det bara fördelar med att flytta från all stress 😊😊😊
Lycka till 🍀
Det finns inga skäl att kalla det för stackars barnet. Men jag håller med om att barnet bör byta skola. Och att föräldrarna tänker igenom efter skolalösning.
Till Lina. Jag förstår precis och det är många som flyttar till landet. Jag gjorde en sådan resa. Många verkar ha katastrofbilder kring innebörden för barnet. Man behöver verkligen inte lida av att flytta till landet och byta socialt liv som många i tråden också fokuserar på.
Det löser sig. Men som jag tidigare skrev, TS barnet får det nog bättre med byte av skola och att slippa pendla.
Det är mitt råd till TS. Att låta barnet börja i närmaste skolan. Tror TS tänker att det är bättre för barnet. Men om man ställer frågan här och får kloka svar (och inte bara, otänkbart!!) Så kanske hen ändrar sig.
Är ni beredda att spendera 4h i bilen på helgen för att han ska kunna leka? 4h av er lediga tid när ni jobbar heltid?