Anonym (Sara) skrev 2023-02-10 20:36:32 följande:
Tack för alla svaren, har läst alla men kan inte svara på alla specifikt!
Det finns kommunala kommunikationer men det tar ca 1,5 h dörr till dörr så bil är pga att det är mer bekvämt för oss alla.
min tanke med bilresan är att det ändå inte är ovanligt att barn slår sig ner på rummet eller soffan i ca en timme när de kommer hem från skola/fritids och då tänkte jag att den nedvarvningen kan ske i bilen.
just nu är sonen en person som aldrig leker med kompisar efter skolan, däremot gör han det på helger och där är vi beredda att skjutsa. Men vi vet ju inte hur han blir senare.
självklart är det ett de och ta, våra behov/önskningar kommer inte bli uppfyllda utan att vi gör avkall på något annat.
jag är själv uppväxt med 45 min till skola från sjuan, 1,5 h från dörren till skolan började. Jag hade inga problem med det, brukade läsa till proven under tiden.
Vi är med i budgivningen fortfarande, går lite trögt. men vi vänder och vrider på allt just nu.
Hur går det ihop med att ni ska jaga, åka båt, fyrhjuling, skoter mm? Hur många helger blir över för sonen att leka med sina klasskamrater?
Tycker du själv att det är värt att spendera så mkt tid i bilen? Arbetar du och din man samma tider, eller är det 2 bilar som gäller? Hur gör ni på vintern, då kan det lätt bli 3 timmar per dag?