Tror mycket på att man behöver komma på anledningen till sitt beteende. varför man dricker. Hitta problemet, istället för att i första hand ta antidepressiva. Har själv tagit säkert 10 olika sorter och ingen har hjälpt. Det som hjälpte mig var att ändra sätt att tänka och ta hand om mig själv bättre.
Så jag tycker att han borde gå och prata med någon, om han vill alltså. Eller, fundera på Varför han dricker. Säger han att han inte vet får han helt enkelt fundera mer. Det finns alltid en anledning och det är inte att han har sug eller gillar alkohol som är förklaringen. Utan, varför. Så man går till botten med det ordentligt. Han kan findera på hur hans självförtroende är. Hur han ser på sig själv. Är han nöjd med sig själv? Sitt utseende? Bra vänner? Intressen och hobbys? tar han det lugnt på fritiden? Kan han slappna av och varva ner?
Många dricker för de är stressade eller inte kan så kallat vara sig själva annars. Det finns alltid en anledning och kommer man på den så kommer man långt!