• Anonym (Inga barn tack)

    Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig

    Har dejtat en kille på distans en månad. han är underbar för mig men han har varit väldigt snabb med att han vill gifta sig och skaffa barn och bli sambo. jag vill inte ha barn och han verkar vela ligga vilket jag inte är redo för.

    Ska man akta sig och springa långt ifrån killar som dessa eller är de bara kära?

  • Svar på tråden Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig
  • Anonym (Inga barn tack)
    19mark82 skrev 2023-02-12 22:42:10 följande:

    har ni åtminstone haft sex eller vill han gifta sig med dig utan att ni ens setts?


    Ja.
  • Anonym (Mm)

    Har ni inte träffats har ni inte dejtat i en månad. Och ja det är varningsflagga på den. Låter desperat.

  • Anonym (nja)

    Jag håller med ovan: har man aldrig mötts iRL så dejtar man inte. Då snackar man bara. 
    Han kan givetvis önskedrömmar men man ska inte fästa sig så mycket vid ord. Snacka online är enkelt. 
    Och nej han är inte kär. Han ser chansen till sex främst, och i en förlängning kanske han visst vill ha familj och barn men det är eoner från där ni är nu. Det finns absolut personer (både killar och tjejer) som går så upp i sina onlineflirtar att de kan tänka det är på riktigt, men så länge man inte ens mötts är det mest fantasier för man vet faktiskt inte hur den andre är på riktigt. 

    Om du inte vill ha barn, och han vill ha barn så är det bara att säga bye bye och försöka hitta någon annan för det blir ju bara knas annars.

Svar på tråden Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig