• Anonym (Inga barn tack)

    Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig

    Har dejtat en kille på distans en månad. han är underbar för mig men han har varit väldigt snabb med att han vill gifta sig och skaffa barn och bli sambo. jag vill inte ha barn och han verkar vela ligga vilket jag inte är redo för.

    Ska man akta sig och springa långt ifrån killar som dessa eller är de bara kära?

  • Svar på tråden Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig
  • Anonym (V)

    Han vill ha barn, du vill inte.... Bara det säger ju att du bör avsluta med honom.

  • fornminne

    Vill du aldrig ha barn nånsin, är det ju inget att diskutera. Ni är inte kompatibla.

    Handlar det bara om att han går för fort fram, får du väl bromsa det. Jag antar att han inte vill flytta ihop och bilda familj på stört. Killar som har bråttom ska man alltid passa sig för.

  • Anonym (Varningsflagg*flera)

    En månad är alldeles för snabbt, han verkar inte normal....  Tycker att det är för många varningsklockor.... varför så bråttom och du vill inte ha barn men han vill...
    Han har också bråttom med sex, ni känner knappt varandra. Tänk om han är en sån person som inte kan hantera att det tar slut sen heller...Bäst att inte bli tillsammans med honom...
    Mitt svar på frågan, ja,  jag tycker du ska akta dig för honom. Han kommer säkert inte uppskatta att ta det lugnt... men jag tycker du ska framhålla det.... Han verkar desperat, har han varit singel länge och planerat för barn, giftermål etc... och nu har hann fått kontakt med dig och genast så planerar han... Utan att bry sig så mkt om vad du säger....?
    För min egen del om ngn har bråttom och dessutom inte lyssnar in mig vad jag vill då undrar jag, varför så bråttom för? Och varför vill personen inte lyssna in mig....Skumt beteende... om man vill vara seriös så vill man väl lära känna personen och om det ska hålla för livet då har man väl inte så bråttom.....

  • Anonym (Jaaa)
    Anonym (Varningsklocka) skrev 2023-02-12 23:18:54 följande:

    SPRING.


    +1
  • Anonym (Inga barn tack)

    Han blir dessutom bitter när jag säger att jag inte vill skaffa barn just nu och säger att jag vill prioritera att bara vara med honom.
    Är förresten i 20 årsåldern så vi är rätt unga.

    Blev också bitter när jag sa att jag inte vill ha sex på en gång, utan att jag behöver känna mig bekväm först. 
    Han tolererar det men blir uppenbart sur på mig.

  • Anonym (Varningsklocka)
    Anonym (Inga barn tack) skrev 2023-02-13 00:33:35 följande:

    Han blir dessutom bitter när jag säger att jag inte vill skaffa barn just nu och säger att jag vill prioritera att bara vara med honom.
    Är förresten i 20 årsåldern så vi är rätt unga.

    Blev också bitter när jag sa att jag inte vill ha sex på en gång, utan att jag behöver känna mig bekväm först. 
    Han tolererar det men blir uppenbart sur på mig.


    Är det inte dags att dumpa honom direkt...?
  • Mimosa86

    Klart han kan vara en underbar kille och vilja allt detta.

    Vad man däremot vet när det gäller psykiater är att de alltid bjuder på himlastormande kärlek, allt ska ske snabbt- flytta ihop, giftemål och barn. 

    Så ja det kan vara en varningsflagga om relationen ör lite för bra för att vara sann och han vill skynda på processen.

  • Mimosa86
    Mimosa86 skrev 2023-02-13 10:39:40 följande:

    Klart han kan vara en underbar kille och vilja allt detta.

    Vad man däremot vet när det gäller psykiater är att de alltid bjuder på himlastormande kärlek, allt ska ske snabbt- flytta ihop, giftemål och barn. 

    Så ja det kan vara en varningsflagga om relationen ör lite för bra för att vara sann och han vill skynda på processen.


    Psykopater- ska det stå
  • Anonym (sluta vara dum)
    Anonym (V) skrev 2023-02-12 21:59:14 följande:

    Han vill ha barn, du vill inte.... Bara det säger ju att du bör avsluta med honom.


    Ni folk måsta calm your tits liksom och sluta ge såna dumma råd. Fy
Svar på tråden Dejtat en månad, han vill ha barn och gifta sig