• Anonym (piffan)

Vilken är din favoritparfym?

Vilken är din favoritparfym?

• Svar på tråden Vilken är din favoritparfym?
  • Phalaenopsis
    Avenia skrev 2023-02-15 06:36:30 följande:
    Var köper du dem? 
    Arabian Shopping Zone
    Ottomania (mata in hemsidan i Google översätt)
    Notino.se : Gå in på doftkategori Orientalisk.
    El-nabil.com
    Ebay: Sök på perfume + oud. Det är en ingrediens/namn som är väldigt vanlig i arabiska parfymer. Sedan går du in i alla butikens listningar Och hittar även de som inte har oud i namnet.
    Tradera: Sök efter Lattafa, Rasasi, al Haramain, Swiss Arabian etc.
  • Anonym (Doft)
    Phalaenopsis skrev 2023-02-16 15:48:33 följande:
     perfume + oud. Det är en ingrediens/namn som är väldigt vanlig i arabiska parfymer. S
    Är det en speciell doft är det en parfym du är uppväxt med hemifrån?
  • Anonym (Min finns inte)
    LFF skrev 2023-02-15 19:27:46 följande:
    Ja, jag har inte köpt eller använt parfym på snart 20 år  smile2.gif
    Jag förstår. Jag använde inte parfym under tio år och det var lite skönt att inte hålla på att leta och inte hitta parfymer man trivs med. En mindre sak att tänka på när man ändå inte kan använda det. 
  • Anonym (Mini)

Inte mycket för parfymer de flesta överanvänder och man får gå o brusa Treo.
    Men har en gammal Ysl Paris. Både parfymerad Lotion och en liten flaska. Fantastiska. 
    Även en som heter Gucci eau de Parfum. Himla gott den luktar. Står mest i skåpet. Men tar lite ibland. Köpt för 15 år sedan typ :) 

• Anonym (Min finns inte)
    Anonym (Mini) skrev 2023-02-17 21:24:31 följande:
    Inte mycket för parfymer de flesta överanvänder och man får gå o brusa Treo.
    Men har en gammal Ysl Paris. Både parfymerad Lotion och en liten flaska. Fantastiska. 
    Även en som heter Gucci eau de Parfum. Himla gott den luktar. Står mest i skåpet. Men tar lite ibland. Köpt för 15 år sedan typ :) 
    Jag känner igen det där med att behöva ta tabletter pga andras parfymöverdoser. Inte kul! 

Men Paris var ju underbar. Den gamla med rosa kork? Är det den du har? Undrar om den finns kvar i den gamla tappningen som måste vara 30 år vid det här laget? Jag har bara sett nya Mon Paris och det är inte samma sak. 
  • Anonym (Mini)

Svår att hitta tror jag, kanske inte tillverkas längre jag vet inte :) Såg den på någon nätsida nyss ändå. 
    Ja rosa kork. Min är gammal. Alltså säkert minst 10 år el mer. Såg att det finns ngt som heter mon Paris. Undrade just hur den är var. 
    Tror säkert om köper en ny med rosa kork så kanske är annorlunda tyvärr. Ifall de ändrat den. Så himla trist isåfall. Sparar på den jag har :) 

Anonym (Min finns inte) skrev 2023-02-17 21:38:18 följande:
    Jag känner igen det där med att behöva ta tabletter pga andras parfymöverdoser. Inte kul! 

Men Paris var ju underbar. Den gamla med rosa kork? Är det den du har? Undrar om den finns kvar i den gamla tappningen som måste vara 30 år vid det här laget? Jag har bara sett nya Mon Paris och det är inte samma sak. 
  • Phalaenopsis
    Anonym (Doft) skrev 2023-02-16 18:56:55 följande:
    Är det en speciell doft är det en parfym du är uppväxt med hemifrån?
    Just oud är ganska speciellt. Det är en älska eller hata-grej som kan lukta allt mellan gödsel eller bensin till otroligt fylliga blommor eller "vad är det egentligen som luktar så gott?". Och lukta vilket som beroende på vem som bär just denna parfym. Men även om man inte tycker om oud men gillar kryddiga och bärnstensaktiga orientaliska parfymer, så kan man lättare hitta säljare av arabiska parfymer genom att söka på "oud".

Nädå, jag är helsvensk. Men jag begrep aldrig varför jag hade så svårt att hitta parfymer jag kunde tänka mig att bära själv. Tills jag behövde rosendoft till tvåltillverkning och hittade en som verkade bra på Arabian Shopping Zone. Där fanns också några billiga småflaskor arabiska parfymer som jag beställde och  testade. Sedan dess är jag fast. :)
  • Anonym (Doft)
    Phalaenopsis skrev 2023-02-19 22:20:42 följande:
    Nädå, jag är helsvensk. Men jag begrep aldrig varför jag hade så svårt att hitta parfymer jag kunde tänka mig att bära själv. Tills jag behövde rosendoft till tvåltillverkning och hittade en som verkade bra på Arabian Shopping Zone. Där fanns också några billiga småflaskor arabiska parfymer som jag beställde och  testade. Sedan dess är jag fast. :)
    Gillar dina vänner samma parfymer
  • Phalaenopsis
    Anonym (Doft) skrev 2023-02-26 23:22:34 följande:
    Gillar dina vänner samma parfymer
    De flesta av mina vänner är inte så intresserade av parfymer över huvud taget. Min man föredrar på sig själv de citrusfräscha varianterna som det finns hur många som helst av.
  • Cartjan1

Jag älskar parfymer och även att hitta nya, spännande dofter 😊 Men har tre stycken som är mina go-to:

Armani - Si
    Gucci - Rush
    Rituals - Soleil D'or

• Anonym (piffan)

Jag älskar Coco Chanel

• Anonym (Maria)
    Anonym (piffan) skrev 2023-02-27 18:05:19 följande:

Jag älskar Coco Chanel

Är det den som heter COCO med svart etikett?
  • Anonym (piffan)
    Anonym (Maria) skrev 2023-02-27 18:23:17 följande:
    Är det den som heter COCO med svart etikett?
    Ja
Svar på tråden Vilken är din favoritparfym?