Inlägg från: Anonym (nyfiken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyfiken)

En fråga till er som frusit ut/ ignorerat en kollega

Jag är väldigt nyfiken på er som har skrivit i tråden om kollegor som varit vidriga eller gjort hemska saker mot er innan ni bestämde er för att ignorera dem. Eller rättare sagt, jag är nyfiken på vad kollegan ifråga hade gjort? Skulle vara intressant att höra!

Har själv blivit utesluten/mobbad på en arbetsplats av en person, då hon var avundsjuk på att jag fick mycket beröm och uppnådde goda resultat trots att jag var mer junior än henne. Det var jättejobbigt, som tur var fick jag annat jobb ganska fort. 

• Anonym (nyfiken)
    Anonym (Lisen) skrev 2023-02-17 17:07:45 följande:

Jag tyckte om min kollega innan händelsen så det fanns verkligen ingen avundsjuka, kanske från hennes sida, jag vet inte. Jag hade iaf inga problem med henne alls men en dag fick hon tydligen ett väldigt problem med mig. Jag vill inte säga exakt vad hon gjorde här för folk kan nog känna igen det. Men det var i stort sett förtal mot mig som nådde en stor mängd människor på arbetsplatsen, även de som vi inte jobbade med, dvs andra avdelningar, det hon sa var heller inte sant. Som tur var så stod de flesta på min sida, några ville inte välja. Blev möten med chef och allt och hon vägrade både ta ansvar eller be om ursäkt. Efter det vägrade jag ha med henne att göra och sa rakt ut till chefen att jag aldrig skulle arbeta med henne igen. Jag bytte jobbgrupp i stort sett efter händelsen, dock jobbade vi ändå ganska nära varandra men om jag mötte henne i korridoren eller om vi träffades i lunchrummet så ignorerade jag henne totalt. Sa inte ens hej.

hm ok tack för svar!
Svar på tråden En fråga till er som frusit ut/ ignorerat en kollega