Inlägg från: Anonym (ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ja)

Är mina matkostnader så fruktansvärt höga?

Anonym (Singeltjej) skrev 2023-02-18 18:53:59 följande:
    Är mina matkostnader så fruktansvärt höga?

Jag spenderade ca 2500 kronor i mataffären förra månaden. Är det så fruktansvärt mycket? Försöker dra ner på utgifterna och fått höra av många att jag spenderar lika mer än vad två vuxna som bor tillsammans gör. Många undrar vad jag köper egentligen. Tänk på att allt inte är mat, toapapper, rengöringsmedel mm köper jag också i mataffären. 

Hur mycket lägger ni ner? Har ni tips på hur jag kan minska utgifterna. Jag köper redan på extrapris, handlar på matsmart och köper saker som snart ska gå ut. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-02-18 18:55
    Jag köper bara rent kött och kyckling om det är på extrapris annars blir det köttfärs. Jag kunde äta mer bönor och linser.
    Personligen tycker jag att det låter mycket; jag vet inte riktigt hur mycket jag lägger på mat PLUS andra förbrukningsartiklar, men enbart maten lägger jag 550:-/månad på, som ensamstående utan barn. Sen är jag å andra sidan billig i drift, men ändå; 2500 låter mycket i mina öron.
  • Anonym (ja)
    Anonym (Singeltjej) skrev 2023-02-18 21:42:48 följande:
    Det är inget du klarar dig på i längden man får näringsbrist rätt fort. 
    Tjae, jag har inte fått nån näringsbrist än så länge iaf (och då har jag ändå ätit så här under hela mitt vuxna liv, vilket är många år), men visst - jag fattar vad du menar. Men att det skulle kosta fyra ggr så mycket att äta "sundare" känns ändå lite mycket.
Svar på tråden Är mina matkostnader så fruktansvärt höga?