Årsarbetstid lärare
Hej!
Hej!
Fråga på lönekontoret vad du har för årsarbetstid.
Åh ursäkta, såg att du redan frågat dem. Vad säger facket? AG ska ju ha järnkoll på det där. Det verkar som att 1700-1800 timmar gäller iaf. www.sverigeslarare.se/rad-och-stod/arbetstid/ferietjanst/
För mig har alltid fk och arbetsgivaren löst det i kontakt med varandra.
FK säger att de inte har något med det att göra och att jag ska höra med min arbetsgivare, men min arbetsgivare hänvisar tillbaka till FK. Börjar bli riktigt less på att ingen kan ge ett rakt svar...
Facken ska ha en tjänst där du lägger in din arbetstid för att beräkna hur mycket det blir på ett år. Testa det! Konstigt att du inte kan få ett rakt svar från AG.
Från Google "Den genomsnittliga årsarbetstiden för lärare är för närvarande, exklusive semester, 1 767 timmar. Om denna arbetstid anses förlagd till 194 dagar så är en arbetsvecka i genomsnitt 45,5 timmar." Kan detta stämma?
Googla efter vårt avtal: Hök21 bilaga M
Det stämmer som Brittan skriver att det är 1767 timmar på en heltid och i snitt 45,5 timmar/vecka (35 arbetsplatsförlagda).
Har inget svar, men vill bara säga att jag upplevde samma när jag som lärare skulle vara föräldraledig. Jag frågade vad jag skulle uppge som veckoarbetstid, 40h, motsvarande heltid eftersom jag jobbade heltid, 35h som ju är min arbetsplatsförlagd a tid eller 45h, som är min arbetstid inklusive förtroendetiden?
Jag pratade med personal på fk vid flera olika tillfällen, och fick olika svar varje gång. Någon sa att hen inte visste, någon sa tvärsäkert 40, någon annan 45, en fjärde 35... pratade med facket som hänvisade tillbaka till fk. Jag kan ju knappast vara den första gravida läraren i historien?! Rimligtvis borde det finnas en standard?
Jag tror jag skrev 40h tillslut, för att det kändes som något de skulle fatta.
Ja känner likadant.
Ska nämligen upp och jobba 25% och då vill FK att man fyller i vilka arbetstider man har. Jag ska ju jobba 25% av 35 timmar i veckan men eftersom jag skrivit 1767 timmar så stämmer inte detta.
Lutar åt att jag skriver 260 dagar ändå...