• mexoxo

Årsarbetstid lärare

Hej!

Jag jobbar som lärare med ferietjänst och är sjukskriven. Mitt problem är att jag inte vet vad jag ska ange som årsarbetstid hos FK. 
    Först angav jag 1767 timmar/år men det stämmer ju inte överens med hur jag jobbar. Har även hört att jag ska ange i dagar istället och då alltså 260 dagar.
    Men har inte fått några tydliga svar och har då varit i kontakt med min chef, lönekontor, fack och FK. 
    Snälla, någon som kan hjälpa mig?
  • Svar på tråden Årsarbetstid lärare
  • Jemp

För mig har alltid fk och arbetsgivaren löst det i kontakt med varandra.

• mexoxo

FK säger att de inte har något med det att göra och att jag ska höra med min arbetsgivare, men min arbetsgivare hänvisar tillbaka till FK. Börjar bli riktigt less på att ingen kan ge ett rakt svar... 

• Mortiscia80

Facken ska ha en tjänst där du lägger in din arbetstid för att beräkna hur mycket det blir på ett år. Testa det! Konstigt att du inte kan få ett rakt svar från AG.

• Brittan

Från Google "Den genomsnittliga årsarbetstiden för lärare är för närvarande, exklusive semester, 1 767 timmar. Om denna arbetstid anses förlagd till 194 dagar så är en arbetsvecka i genomsnitt 45,5 timmar."  Kan detta stämma?

• Malibu

Googla efter vårt avtal: Hök21 bilaga M
    Det stämmer som Brittan skriver att det är 1767 timmar på en heltid och i snitt 45,5 timmar/vecka (35 arbetsplatsförlagda). 

• annabellelee

Har inget svar, men vill bara säga att jag upplevde samma när jag som lärare skulle vara föräldraledig. Jag frågade vad jag skulle uppge som veckoarbetstid, 40h, motsvarande heltid eftersom jag jobbade heltid, 35h som ju är min arbetsplatsförlagd a tid eller 45h, som är min arbetstid inklusive förtroendetiden?