• Anonym (Förkrossad)

Svårt att stå emot

En kvinna i en fritidsförening är starkt kär i mig. Jag har avvisat henne två gånger men hon ger inte upp. Vi är båda gifta. Tidigare kände jag ingenting för henne men nu känns hon mer som en drog och det är väldigt beroendeframkallade. Jag känner mig helt knäpp känslomässigt. Jag vill vara vänner men det ställer hon inte upp på. Jag känner för att gråta och känner ånger att jag kan inte vara med henne.. om jag var 20 igen så skulle det ha varit en annan historia. Älskar min familj, de är allt jag har. Vet inte vad jag ska göra..

• Svar på tråden Svårt att stå emot
  • molly50

Håll dig borta från henne.
    Och fundera på vad som är mest värt för dig. Din familj eller den här kvinnan. 

• Anonym (S)
    Anonym (Förkrossad) skrev 2023-02-23 22:19:00 följande:
    Svårt att stå emot

En kvinna i en fritidsförening är starkt kär i mig. Jag har avvisat henne två gånger men hon ger inte upp. Vi är båda gifta. Tidigare kände jag ingenting för henne men nu känns hon mer som en drog och det är väldigt beroendeframkallade. Jag känner mig helt knäpp känslomässigt. Jag vill vara vänner men det ställer hon inte upp på. Jag känner för att gråta och känner ånger att jag kan inte vara med henne.. om jag var 20 igen så skulle det ha varit en annan historia. Älskar min familj, de är allt jag har. Vet inte vad jag ska göra..

Undvik henne. Var inte vän med henne. Blocka henne överallt. 
  • Eurydike

Stå emot. Vadå går inte med på att vara vänner? Då får ni väl vara ovänner i så fall. Säg högt och tydligt: stick härifrån, nästa gång hon närmar sig. Ska du låta någon efterhängsen, överkåt kvinna förstöra ditt liv? Läs de sista två meningarna du skrev igen. Älskar min familj, de är allt jag har. Vet inte vad jag ska göra? Svaret är att du ska vara trogen. Ha vackert, fint och ärligt sex med din partner istället.

• Ccplus

Enkelt.. Nästa gång du ber henne att ge sig, och hon ändå fortsätter. Så tänker du bara på det faktumet att hon bryr sig bara om sig själv och respekterar inte dig. 

• Ccplus

Det betyder att om du gör det som hon tycker att du ska göra. Så är det enbart dig som det kommer att landa över.

Hon kan leka hur mycket som hon vill, för det finns liksom ingen risk. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (?)

Är det du eller hon som har spärrar? Moraliskt alltså.
    Låt henne söka vidare.

• EnAnonumius
    Anonym (Förkrossad) skrev 2023-02-23 22:19:00 följande:
    Svårt att stå emot

Du skriver att du älskar din familj och det är allt du har.

Om du begår snedsteg med den kvinna som visat intresse för dig.. Tänk på att du förlorar just "allt du har och älskar".

Så valet är ditt.. "förlora allt du har och älskar" eller "behålla allt du har och älskar". 

Så jo, du borde veta vad du skall göra.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Undrande)

Hej TS,

Jobbig situation!  Har ni fallit för frestelsen nån gång redan? Och hon nu vill fortsätta medans du vill dra dig undan? Berätta lite mer om situationen du hamnat i.

• Limajo

Är du kär i henne eller i tanken på att hon är kär i dig?

Svar på tråden Svårt att stå emot