Inlägg från: Anonym (4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (4)

Behöver hopp, hjälp...

Jag fick 4 m.f före jag fick barn. Ett i v.11. Jag blödde så mycket och hade så vansinnigt ont att jag inte ens reste mig från toastolen. Jag satt där i ca 2 timmar medans det bara forsade ur mig. Blödde 2,5 vecka totalt. Ett MA v.14 också. Ännu ondare, faktiskt regelrätta värkar. Åkte in och fick ännu tristare bemötande än du för läkaren ville inte ens gå med på att jag öht varit gravid! Så 5:e graviditeten saknade jag hopp. När jag började blöda rejält v.7 var jag övertygad om ett 5:e m.f. Blödde en vecka. Tiden gick och min privata gynläkare tyckte ändå jag skulle göra VUL för hcg hade stadigt stigit. Och den lille parveln levde!  Glad
    Skillnaden mot missfallen var dels smärtan och sen konsistensen på blodet. Vid missfallen var det segt, slemmigt och klumpigt. Vid den ofarliga blödningen var blodet rent, rött och tunt.

I stort sett är det aldrig nån mening åka in på offentliga vårdinstanser vid graviditetsblödningar. Bemötandet är under alla kritik 99 gånger av 100. De bryr sig inte om man fått missfall eller "bara" är orolig. Man får gå privat. Med det sagt hoppas jag verkligen allt är bra med ditt lilla pyre och att du snart får se den!

• Anonym (4)

Så härligt att höra att allt var bra! {#emotions_dlg.flower}Glad Hoppas du kan njuta lite nu och släppa oron. VUL/UL borde vara obligatoriskt vid alla graviditeter tycker jag. För att slippa oro och faktiskt för att upptäcka MA innan man hinner gå så långt. 

Svar på tråden Behöver hopp, hjälp...