• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Maymom

Nu känner jag lillen varje dag, men inte lika tydligt som förra graviditeten, hade moderkakan i framvägg  även då men det kan väl skilja ändå.  Han rörde sig mycket vid senaste ul så vet ju att han är aktiv iallafall. 😊

letar namn för fullt nu, har några jag gillar men inget som känns helt 100 ännu..

Några av mina favoriter:
    Karl
    Nils
    Petter
    Arvid
    Emil

Får kolla på Astrid Lindgren filmer och gå på kyrkogårdar för mer inspiration 😊

• Anonym (Elsy)
    Maymom skrev 2023-07-03 22:48:37 följande:

Nu känner jag lillen varje dag, men inte lika tydligt som förra graviditeten, hade moderkakan i framvägg  även då men det kan väl skilja ändå.  Han rörde sig mycket vid senaste ul så vet ju att han är aktiv iallafall. 😊

letar namn för fullt nu, har några jag gillar men inget som känns helt 100 ännu..

Några av mina favoriter:
    Karl
    Nils
    Petter
    Arvid
    Emil

Får kolla på Astrid Lindgren filmer och gå på kyrkogårdar för mer inspiration 😊

Hur mycket känner du ungefär? Minns inte alls hur det var vid den här tiden under tidigare graviditeter. Vissa dagar är det mer stilla, vissa dagar rör han sig nästan hela tiden.

Fina namn! Knut trycker jag också är fint. Och Bo. Erik eller Theodor tycker storasyster här.
  • Maymom
    Anonym (Elsy) skrev 2023-07-05 13:40:31 följande:
    Hur mycket känner du ungefär? Minns inte alls hur det var vid den här tiden under tidigare graviditeter. Vissa dagar är det mer stilla, vissa dagar rör han sig nästan hela tiden.

Fina namn! Knut trycker jag också är fint. Och Bo. Erik eller Theodor tycker storasyster här.

Olika varje dag här också. Tänker att det är mindre än förra graviditeten men ja, svårt att minnas.

Ja Knut är också fint, har en kollega som heter det så jag har sållat bort det för det känns märkligt pga det. Theodor är ju väldigt inne nu, liten trendspanare din dotter.😊
    Erik känns ju klassiskt och lite tidlöst ändå.

Gustav är ett namn som ligger och lurar i mitt bakhuvud hela tiden..

• Anonym (Emma)

Jag har också börjat samla på mig en liten lista, får se vad han blir för något när han kommer ut. Namnen som jag har skrivit upp är: Kian, Milton, Dante, Vilgot eller Viktor (från min gammelmorfar). Hade det varit en tjej så hade jag Meja, Stella, Penny och Luna som alternativ. 

• barnlängtan2021
    Anonym (Emma) skrev 2023-07-06 01:59:21 följande:

Jag har också börjat samla på mig en liten lista, får se vad han blir för något när han kommer ut. Namnen som jag har skrivit upp är: Kian, Milton, Dante, Vilgot eller Viktor (från min gammelmorfar). Hade det varit en tjej så hade jag Meja, Stella, Penny och Luna som alternativ. 

Vår son heter Kian, känns som det blir vanligare och vanligare nu 😊
  • Anonym (Emma)
    barnlängtan2021 skrev 2023-07-06 06:59:28 följande:
    Vår son heter Kian, känns som det blir vanligare och vanligare nu 😊
    Kian är det enda namnet som hela familjen är helt överens om. Det är fint!
  • Anonym (Elsy)
    Maymom skrev 2023-07-05 15:39:27 följande:

Olika varje dag här också. Tänker att det är mindre än förra graviditeten men ja, svårt att minnas.

Ja Knut är också fint, har en kollega som heter det så jag har sållat bort det för det känns märkligt pga det. Theodor är ju väldigt inne nu, liten trendspanare din dotter.😊
    Erik känns ju klassiskt och lite tidlöst ändå.

Gustav är ett namn som ligger och lurar i mitt bakhuvud hela tiden..

Gustav är fint! Theodor skulle nog vara efter artisten Thoez😅 mim morfar hette faktiskt också det men jag ät inte jätteflrtjust till dotterns förtret 
  • Anonym (Elsy)

Förresten, hur klär ni er? Hade inte tänkt köpa så mycket mammakläder eftersom det är en sån begränsad period men har svårt att hitta kläder som funkar. Mina vanliga tröjor glider upp. Tyvärr har jag inga kvar från tidigare graviditeter. 

• Maymom
    Anonym (Elsy) skrev 2023-07-10 19:35:05 följande:

Förresten, hur klär ni er? Hade inte tänkt köpa så mycket mammakläder eftersom det är en sån begränsad period men har svårt att hitta kläder som funkar. Mina vanliga tröjor glider upp. Tyvärr har jag inga kvar från tidigare graviditeter. 

mycket klänningar! Har snart inga byxor som passar😅
    måste nog köpa några gravidbyxor eller tajts.
Svar på tråden Bf november