• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Maymom
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-06-18 14:05:34 följande:

Ni som känt fladder i magen, hur ofta gör ni det? Och hur gör ni för att få ?igång? bebisen? Jag har inte känt något nu på två dagar och förstår att det är helt normalt såhär tidigt, men vill ha ett livstecken nu  

Jag har inte känt nåt på drygt en vecka nu men så var det förra gången också, sen kom det igång mer i v20, jag är i v19 nu.
    Det som funkade för mig första gången var att dricka kallt vatten och ligga på höger sida, på kvällen. Kände bara när jag låg stilla i sängen då.
    Det har inte funkat denna gången. Nu har det varit mer diffusa rörelser, men som sagt inte känt nåt på ett tag nu.

ja nu vill man ju börja känna det ordentligt snart!!😊

• Anonym (Lovisa)

Skönt att höra att det inte bara är mig det ?avtagit? för😊. Ska testa att dricka kallt vatten och lägga mig på höger sida och hoppas på att man får känna lite fladder.

• Anonym (Emma)

I mina tidigare graviditeter har jag känt fladder ganska tidigt.  jag är i vecka 20 (19+3) nu och känner så buffar ibland när jag böjer mig eller när något tyngre typ barn eller hund  och kommer åt magen. Men igår var det häftigt, låg på soffan med händerna på magen och kände bebis flera ggr lite lätt. Idag är det en vecka kvar till RUL, ska bli spännande!

• Anonym (HF)

Så fina namn ni har! Kan säga att allihop finns på
    min lista men min sambo är såååå svår!

Nu har vi bestämt Ebbe om det är en pojke. 
    Vi tog inte reda på kön i torsdags men jag känner så starkt att det är en pojke.
    Min morfar hette Ebbe. Så nu när jag berätta för min mormor att jag är gravid sa jag också att vi kommer FÖRMODLIGEN att döpa bebisen till Ebbe om det är en pojke. om inte annat som mellannamn. Min dotter bär henne namn som mellannamn. Hon blev glad och rörd. 

Jag vill gärna hedra dem och jag vill att mitt barn ska ha ett namn med betydelse även om det så är ett mellannamn. 

Jo, vi fick könet på bebisen nedskrivet på en lapp! Det fick vi även förra gången men vi titta aldrig på den. Denna gång är jag mer sugen på att titta men sambon vill i så fall ha en ?gender reveal? för bara oss och barnen så vi får se hur vi gör. 

trycket nedåt har lättat. Jag får ont när jag reser mig fort eller om jag kostar eller nyser. Men annars känns det mycket bättre nu.

jag känner bebis varje dag igen sedan kanske en vecka tillbaks. Känner även puffarna utanpå magen. just nu känner jag trånga svepande rörelser typ. Men ibland känner jag sparkar och puffar. Det där fladdret som jag kände med första barnet kände jag bara precis i början med denna bebis i kanske v13-15. efter det mer svepande rörelser.

Jag känner redan sån kärlek till min bebis. Pratar med den, ?jag längtar efter dig. Undrar vem du är? Jag älskar dig?. 

Det är så coolt att vara gravid!! 

• Anonym (HF)

Just det. Jag har moderkakan i framvägg. Så jag känner sparkarna på utsidan bara när jag håller på sidan av bulan på magen eller hur man ska säga. Lite tråkigt. barnmorskan sa att det kan bli fortsatt svårt att känna bebisen men att det är bra att jag vet att moderkakan ligger så så att jag inte blir orolig om jag inte känner.

någon som har moderkakan i framvägg eller har haft? 

• Maymom
    Anonym (HF) skrev 2023-06-19 09:33:45 följande:

Just det. Jag har moderkakan i framvägg. Så jag känner sparkarna på utsidan bara när jag håller på sidan av bulan på magen eller hur man ska säga. Lite tråkigt. barnmorskan sa att det kan bli fortsatt svårt att känna bebisen men att det är bra att jag vet att moderkakan ligger så så att jag inte blir orolig om jag inte känner.

Vad fint med Ebbe efter morfar!  Får se om ni kikar på lappen snart då😉

Jag har rul på måndag och vill veta denna gång. 😊

jag har moderkaka i framvägg och hade det sist också.
    i v.21 kunde vi känna sparkar utanpå magen. Jag kände ordentligt från slutet av v19 då. Har känt mindre denna gång, är i början av v19 nu så får se i slutet av veckan om det ändrats. Så det kan väl vara olika beroende på exakt var den sitter och hur barnet ligger.
    Förra gången hade jag inga problem senare att känna något, kunde se rörelser utanpå men såg ingen tydlig fot så som man sett att vissa kan göra.
  • Blåbärsris123
    Anonym (HF) skrev 2023-06-19 09:33:45 följande:

Jag hade moderkakan i framvägg min förra graviditet, och märkte skillnad från de två första att det tog längre tid att känna buffar/sparka på utsidan. Men senare kändes det tydligt så det var mest bara att det kom några veckor senare. Gissar att det är samma denna graviditet då jag känt bebis inuti sen 2-3 veckor men bara ?råkat? ha handen på rätt ställe 2 ggr och känt en liten buff utvändigt. Jag hoppas det blir tydligare snart, familjen längtar efter att få känna honom lite🥰

Vilken vecka är du i nu? Jag går in i v 19 idag☺️
  • Mimoosalut

Hej!
    BF 7/11 här, väntar en liten flicka :) Första barnet.
    Har ett märkligt problem och vill höra om någon upplevt samma.
    Sedan drygt en månad tillbaka får jag olidligt ont i axlarnas leder när jag sover, det är så illa att jag efter ett par timmar i sovställning måste använda hjälp för att ens kunna lyfta armarna. Det kommer oavsett sovställning och brukar lätta efter ett par timmar rörelse på morgonen. Har aldrig haft något liknande så misstänker att det måste ha något med graviditeten att göra.. Har dock inte sett något om sett ?symptom?.
    Har ännu inte blivit tung och rör mig som tidigare.
    Någon som känner igen detta och kanske har några tips?

• Anonym (Emma)
    Mimoosalut skrev 2023-06-19 11:51:55 följande:

Hej!
    BF 7/11 här, väntar en liten flicka :) Första barnet.
    Har ett märkligt problem och vill höra om någon upplevt samma.
    Sedan drygt en månad tillbaka får jag olidligt ont i axlarnas leder när jag sover, det är så illa att jag efter ett par timmar i sovställning måste använda hjälp för att ens kunna lyfta armarna. Det kommer oavsett sovställning och brukar lätta efter ett par timmar rörelse på morgonen. Har aldrig haft något liknande så misstänker att det måste ha något med graviditeten att göra.. Har dock inte sett något om sett ?symptom?.
    Har ännu inte blivit tung och rör mig som tidigare.
    Någon som känner igen detta och kanske har några tips?

Jag upplever inte att jag får ont, men armar och ben kan domna bor, lite obehagligt när man inte känner att man har kontroll över sina kroppsdelar. Blir bättre av att jag rör på mig mer och byter ställning oftare. 
  • Anonym (Emma)

hur ser era magar ut nu? 

Min har växt på sig ordentligt så att folk vågar fråga när det är dags. Så skönt att känna sig vacker gravid och inte bara lite tjockare runt magen!

Svar på tråden Bf november