• Andromeda326

Bf november

Hej! :)

Skapar en tråd för oss med bf i november.

Själv bor jag i göteborg och jag har precis plussat, går detta vägen får vårat 2019-barn ett syskon i november. Mitt bf är 6/11.

Ser fram emot att få dela denna tid med er! Hjärta

• Svar på tråden Bf november
  • Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-11-17 10:41:45 följande:
    Håller tummarna att det händer något för dig!
    Jag är rätt inställd på att passera bf då jag inte känner ett skit idag och igår gjorde jag allt för att försöka få igång det, jävla sammandragningar som är spårlöst försvunna när man vakna imorse. Stackars min karl som får stå ut med mig i helgen när han kommer hem för känner mig inte så trevlig :)

När min man närmar sig så får jag förvarna om vilket humör jag är på, emellanåt är jag så trött och grinig så jag ber honom backa undan. Det är lättare att bita ihop när det gäller barnen. 

Sista hinnsvepningen gjord, nästa besök blir hos förlossningen. Mitt blodtryck (undertryck) är fortsatt för högt. 

Nu får jag bara vänta och se om något händer, tisdag känns inte så långt bort iaf. 

• pinkv0dka

Vecka 40+0 BF idag
    Igår vid 22 släppte lite av min slempropp och hade såna ilningar/tryck neråt innan. Så det märktes att livmodertappen grejade med något😅 Haft lite mensvärk sen dess men rätt minimalt, hade släppt lite mer av slemproppen när jag vakna nu. Min är helt genomskinlig med några vita strimmor i, släpper inte så mycket i taget heller så lätt att missa.

Vet ju att det inte behöver betyda att nånting sker nu men blir ändå glad över att kroppen gör nånting. Efter frukost blir det långpromenad och kanske en färdknäpp. Hur går det för  andra?

• Maymom
    pinkv0dka skrev 2023-11-18 09:15:19 följande:

Vecka 40+0 BF idag
    Igår vid 22 släppte lite av min slempropp och hade såna ilningar/tryck neråt innan. Så det märktes att livmodertappen grejade med något😅 Haft lite mensvärk sen dess men rätt minimalt, hade släppt lite mer av slemproppen när jag vakna nu. Min är helt genomskinlig med några vita strimmor i, släpper inte så mycket i taget heller så lätt att missa.

Vet ju att det inte behöver betyda att nånting sker nu men blir ändå glad över att kroppen gör nånting. Efter frukost blir det långpromenad och kanske en färdknäpp. Hur går det för  andra?

Åh spännande!
    här händer inget😅
  • Anonym (Emma)
    pinkv0dka skrev 2023-11-18 09:15:19 följande:

Vecka 40+0 BF idag

Spännande, håller tummarna för dig. 

Jag hade annorlunda sammandragningar igår, satt mest i nedre magen och strålade ut i ljumskarna. Många slemmiga blödningar också som efter de andra hinnsvepningarna. Testade med microlax igår också, men det gjorde ingen skillnad alls. 

Men nu efter en natt sömn så känner jag ingenting längre, är bara väldigt trött. 

• pinkv0dka
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-18 09:42:18 följande:

Spännande, håller tummarna för dig. 

Jag hade annorlunda sammandragningar igår, satt mest i nedre magen och strålade ut i ljumskarna. Många slemmiga blödningar också som efter de andra hinnsvepningarna. Testade med microlax igår också, men det gjorde ingen skillnad alls. 

Men nu efter en natt sömn så känner jag ingenting längre, är bara väldigt trött. 

Jag tänker att det säkert dröjer nog om ens något händer, en försvarsmekanism man börjar använda flitigt nu på slutet märker jag. 

Du får se till att vila om du känner dig trött, hoppas att hinnsvepningen ger något. 

• Anonym (Emma)

Det är jättekonstigt, har haft jätteont i nedre delen av magen och ryggen till och från hela natten. Har varit och kissat flera ggr och fått rosa slem på pappret varje gång. 

Men sen händer det inget mera igen. Min kropp samarbetar inte och verkar inte fatta. Bara att stå ut två dagar till, kommer att vara gråtfärdig när jag kommer till förlossningen på tisdag morgon. 

• Maymom
    Anonym (Emma) skrev 2023-11-19 08:36:08 följande:

Det är jättekonstigt, har haft jätteont i nedre delen av magen och ryggen till och från hela natten. Har varit och kissat flera ggr och fått rosa slem på pappret varje gång. 

Men sen händer det inget mera igen. Min kropp samarbetar inte och verkar inte fatta. Bara att stå ut två dagar till, kommer att vara gråtfärdig när jag kommer till förlossningen på tisdag morgon. 

Låter ju som att det är på gång. Segt att det lugnar sig på dagen. Försök att vila upp dig inför ev igångsättning så du har ork till det. Men förhoppningsvis kommer det igång innan, låter ju som att det är nära att gå in i latensfas. 

Här händer inget. Drömde att det var supernära trots att jag inte känner nåt, att huvudet typ gick att känna och att skulle det bara komma igång skulle han komma ut på första värken😅

• barnlängtan2021

Vecka 40 idag (39+0) och ingen större skillnad här än mensvärk/förvärkar och ilningar i bäcken/fiffi haha. Ska till BM imorgon och ska fråga om hinnsvepning då men hört att i vissa kommuner måste man passerat BF innan man får det och har ingen aning om hur det är här. 

• pinkv0dka

Haft värkar sen midnatt, ungefär 1 värk var 8-10 minut, ihållande 1 min. Lyckades äntligen somna strax efter kl 10 och nu har värkarna klingat av. Har bara molande mensvärk igen. Slemproppen har släppt mer idag, brunt slem. 

Tror ni det är något på g snart? Vet ju att denna fas kan vara ett tag för förstföderskor speciellt. 

• barnlängtan2021
    pinkv0dka skrev 2023-11-19 13:21:06 följande:

Haft värkar sen midnatt, ungefär 1 värk var 8-10 minut, ihållande 1 min. Lyckades äntligen somna strax efter kl 10 och nu har värkarna klingat av. Har bara molande mensvärk igen. Slemproppen har släppt mer idag, brunt slem. 

Tror ni det är något på g snart? Vet ju att denna fas kan vara ett tag för förstföderskor speciellt. 

Låter som det är på gång som sagt ☺️ men svårt att veta hur lång tid det tar
Svar på tråden Bf november