Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Oro för långsam stegring graviditetstest

Jag tycker stegringen ser superfin ut! Tar du bort vartannat test kanske du ser det tydligare, HCG fördubblas ju varannan dag så det är inte konstigt att det inte är någon vidare stegring varje dag. 

Jag vet hur det är att vara gravid med flera missfall/MA i bagaget, så jag kommer inte rekommendera att sluta testa - tvärtom (🤪) skulle jag vilja tipsa om att använda cbs digitala test med veckoindikator istället. Testa med typ en veckas mellanrum (7-10 dagar) och se om veckorna ökar. Det är såklart inte heller någon exakt vetenskap, men det ger ju ändå en viss indikation. De gånger jag fått missfall har testen inte ökat inom 10 dagar och vidare aldrig nått +3 veckor, medan det i graviditeten som gick hela vägen ökade snabbare än det ?borde? (alltså typ med 5 dagars mellanrum). Det är såklart inte så för alla, men jag har genom familjeliv förstått att jag inte är ensam om den upplevelsen. 

STORT grattis till graviditeten! Nu håller vi alla tummar, tår och tassar att det går hela vägen i mål! ❤️

• svansmamman
    Themis skrev 2023-02-25 17:24:00 följande:

Jag fick MA i v13 när vi precis berättat för alla och jag skulle aldrig hålla på som du med tester för det.

För det finns helt enkelt inget någon kan göra om det blir missfall under de veckorna, så bara försök sysselsätt din hjärna med annat så länge och sluta överanvända tester, snälla. 

Men alltså vad är det där för inställning? ?Jag har minsann haft det värre än du och ändå beter jag mig inte så oresonligt 🙃?. Grattis till dig som inte greppade efter halmstrån i försök att släppa oro och hitta ett lugn, lämna din adress här så ska jag skicka dig ett diplom för den åtråvärda bedriften! 
Svar på tråden Oro för långsam stegring graviditetstest