Frånvaro på skolan ?
Är det någon mer som har erfarenhet av att frånvaro registreras på barn/ ungdomar när de t.ex har kioskverksamhet en dag och att trots att de har anpassat schema får frånvaro ?
Är det någon mer som har erfarenhet av att frånvaro registreras på barn/ ungdomar när de t.ex har kioskverksamhet en dag och att trots att de har anpassat schema får frånvaro ?
Jag påpekade inte att det var fel - tyckte bara det var konstigt eftersom både giltig och ogiltig frånvaro räknas in i statistiken när man tar upp för utredning .
Eleven får frånvaro trots att de är på plats eller schemat är uppgjort med rektor mfl. Hur håller de isär allt ?
Tack för svar .
Ja och det är ju bra men den statistiken borde inte innefatta beslutad frånvaro och verksamhet som skolan beslutat.
Jag undrar mest hur de håller isär all frånvaro - skolans verksamhet, frånvaro från lektioner eleven har uppgjort med rektor inte ska ingå i hens schema och sjukdom hamnar alla inom? giltig frånvaro?. Men den räknas med i frånvarostatistiken som ger grund för om en utredning ska startas ?.
Tack alla för svar. Då har jag mer koll🙂.
Tänket mest att det känns ju lite konstigt att få en orosanmälan på sig för att frånvaron uppgår till en viss procent - och då är det ju givet att alla med anpassat schema får en orosanmälan till soc.
De får gärna komma hit men onödigt och stressfullt för alla .