• Anonym (Drömmaren)

Hur är dina drömmars man?

Hur är dina drömmars man? Har du hittat honom? Kan en sån man ens existera? 
    Mina drömmars man är: 
    Intelligent
    Omtänksam
    Humoristisk
    Lugn
    Nyfiken
    Initiativtagande
    Reflekterande
    Trogen
    Kärleksfull
    Allmänbildad
    Rättvis
    Uppmärksam
    Kunna ge och ta konstruktiv kritik.
    Hälsosam
    Trevlig och social.
    Ha skinn på näsan. 
    Han får inte vara lat.
    Pedant, men inte lika pedantisk som jag.
    Han ska tycka om katter.
    Han ska tycka om att resa.
    Han ska tycka om att laga mat.
    Han ska tycka om att planera vardagen.
    Han ska tycka att det är viktigt att klä sig passande för vad man ska göra. 
    Han ska vara intresserad av trädgård och odling. 
    Han ska tycka om prova ny mat. 
    Han ska tycka om att dricka vin, men aldrig dricka sig för full eller dricka för ofta. 
    Han ska tycka om att promenera.
    Han ska tycka om att plocka bär och svamp.
    Han ska inte tycka om sport eller datorspel.
    Han ska tycka om att läsa böcker. 
    Han ska ha ett öga för detaljer. 
    Han ska visa uppskattning.
    Han ska vara lika engagerad i förhållandet som jag
    Han ska gilla att både ge och få uppvaktning. 
    Han ska vara noga med hygienen. 
    Han ska älska att slicka.
    Han ska vara bra på att förföra mig.
    Han ska tycka om rutiner
    Han ska ha någon egen hobby. 
    Han ska ha vänner.
    Han ska inte ha några barn och inte vilja skaffa några heller. 
    Han ska vara händig. 
    Han ska tycka om att bjuda in vänner på middag. 
    Han ska tycka om att massera mina fötter. 
    Han ska ha tålamod och inte stressa mig.
    Han ska tycka om jazz.
    Han ska gilla lugn och ro. 
    Han ska ska vara lika stolt över mig som jag är över honom. 
    Han ska vara intresserad av krukväxter.
    Han ska tycka att det är viktigt att duka fint och lägga upp maten snyggt. 
    Han ska tycka om att gå på museum, teater, konserter.
    Han ska förstå hur viktigt det är för mig med ordning och reda och respektera det. 
    Han ska tycka att det är viktigt att sätta lite guldkant på tillvaron. 
    Han måste ha snälla ögon. 
  • Svar på tråden Hur är dina drömmars man?
  • Anonym (Q)
    Anonym (-) skrev 2023-02-26 18:36:49 följande:
    Haha, nu får man erkänna sina brister.

Svårast är nog att vara social, för det har jag tyvärr svårt för. Därmed har jag också få vänner att bjuda på middag. Jag gillar sport (men är ingen sportnörd), kan aldrig tro jag skulle lära mig älska att sticka, har inget större intresse för trädgårdsodling eller krukväxter (men desto mer för natur).
    Jag är allergisk mot katter. Sedan tvivlar jag tyvärr på att jag skulle vara bra på att förföra dig (men det kan man kanske lära sig? ).
    Om du uppfyller resten så har du många fina kvaliteter. Sociala svårigheter är förstås ett jätteaber men lyckas du få bukt med det borde du ha möjlighet att hitta en kvinna. Off topic men ville bara ge lite pepp för en gångs skull.
  • Anonym (Suck)
    Aurora Borrealis skrev 2023-02-26 18:45:32 följande:

Ja! Tack att du skrev! Tycker mig konstatera om att när en man skrev lika utförligt, noggrant om hur kvinnor ska vara enligt honom så konstaterar vissa andra män som svarat i hans tråd att "man måste få ha preferenser". När en kvinna däremot skriver lika utförligt om hur hon vill att drömmannen ska vara så gapas det "puh, sicka krav - jag blir utmattad av att läsa dem!" och "sänk kraven". Bra att du gör som mannen i hans tråd - skriv dina preferenser!

Självklart går det att finna när man vet exakt vad man vill ha och exakt vad man inte vill ha. Oftast dock när man minst anar det och har släppt taget om letandet.

Eftersom du inte vågar tilltala mig direkt så kan jag lägga till att jag är kvinna så du behöver inte dra manskortet.
  • ClumsySmurf
    Mimosa86 skrev 2023-02-26 19:11:27 följande: #20

Jag har träffat flera drömmän och alla har de varit olika från varandra. Och jag har alltid utgått från den kemi och laddnings som uppstått mellan oss, aldrig haft en lista eller krävt ett cv. Och jag har haft jättebra relationer.

Är gift med en drömman. Men visst har även han brister, precis som jag. Allt annat hade varit omänskligt.

en önskelista med sina drömmars man är inte samma sak som en kravlista.

jag tror att du har en kravlista men du tänker inte på det, kanske för att du ser det som självklarheter, hur blir det om man tar bort

* Omtänksam
    * Trogen
    * Rättvis
    * Kunna ge och ta konstruktiv kritik
  • Anonym (-)
    Anonym (Q) skrev 2023-02-26 19:18:38 följande:
    Om du uppfyller resten så har du många fina kvaliteter. Sociala svårigheter är förstås ett jätteaber men lyckas du få bukt med det borde du ha möjlighet att hitta en kvinna. Off topic men ville bara ge lite pepp för en gångs skull.
    Tackar! Nu har jag visserligen bedömt mig själv och vet inte hur andra skulle göra det men trevligt med positiv pep. Inte ofta man får här.
    Även om det är OT.
  • Anonym (Snäll och 69)

Han skall vara snäll och gilla 69:an.

• Aurora Borrealis
    Anonym (Suck) skrev 2023-02-26 19:47:54 följande:
    Eftersom du inte vågar tilltala mig direkt så kan jag lägga till att jag är kvinna så du behöver inte dra manskortet.
    Jag pratar om en tråd där en man berättar för kvinnor hur kvinnor ska vara enligt honom. Konstigt att inte en endaste av kommentarerna i hans tråd lyder "sänk kraven!" Det tas på något vis för givet både av vissa män och vissa kvinnor att kvinnor automatskt ska lyssna på vad mannen gillar och dansa efter hans pipa efter vad han rådar gilla än när en kvinna berättar vad hon gillar och hur hon vill att män ska vara.
  • Mimosa86
    ClumsySmurf skrev 2023-02-26 20:32:50 följande:
     en önskelista med sina drömmars man är inte samma sak som en kravlista.

jag tror att du har en kravlista men du tänker inte på det, kanske för att du ser det som självklarheter, hur blir det om man tar bort

* Omtänksam
    * Trogen
    * Rättvis
    * Kunna ge och ta konstruktiv kritik
    Alla har en kravlista. Men TS drömmlista verkar vara just en kravlista. Därav skillnaden.

Min dröm man är Johnny Depp - 20 år. Detta är inget krav från min sida. Varpå jag inte heller är singel.

Ts är konstant singel.

• Anonym

Överviktig. Fönsterrökare, helst med sömntabletter. Iranier.
    En sän skulle man träffa!

• ClumsySmurf
    Aurora Borrealis skrev 2023-02-26 18:45:32 följande:
    Hur är dina drömmars man?

Ja! Tack att du skrev! Tycker mig konstatera om att när en man skrev lika utförligt, noggrant om hur kvinnor ska vara enligt honom så konstaterar vissa andra män som svarat i hans tråd att "man måste få ha preferenser". När en kvinna däremot skriver lika utförligt om hur hon vill att drömmannen ska vara så gapas det "puh, sicka krav - jag blir utmattad av att läsa dem!" och "sänk kraven". Bra att du gör som mannen i hans tråd - skriv dina preferenser!

Självklart går det att finna när man vet exakt vad man vill ha och exakt vad man inte vill ha. Oftast dock när man minst anar det och har släppt taget om letandet.

Aurora Borrealis skrev 2023-02-27 15:36:27 följande:
    Jag pratar om en tråd där en man berättar för kvinnor hur kvinnor ska vara enligt honom. Konstigt att inte en endaste av kommentarerna i hans tråd lyder "sänk kraven!" Det tas på något vis för givet både av vissa män och vissa kvinnor att kvinnor automatskt ska lyssna på vad mannen gillar och dansa efter hans pipa efter vad han rådar gilla än när en kvinna berättar vad hon gillar och hur hon vill att män ska vara.
    Då tänker vi nog inte på samma tråd för om den här tråden ska hamna på samma nivå som den du skrev i så krävs det 3-5 sura incels som fultolkar ts för att kunna protestera mot hennes preferenser (som enligt de som protesterar nästan bara är självklarheter). Den är bara är 1/4 så lång som listan i den här men måste bekämpas med kroppsaktivism, "vi protesterar", dumt svammel om male gaze och annat gnäll.

"Konstigt att inte en endaste av kommentarerna i hans tråd lyder "sänk kraven!" "
    Vill du länka till tråden du tänkte på?
    Jag måste ha missat den.
  • ClumsySmurf
    Mimosa86 skrev 2023-02-27 15:50:00 följande:
    Alla har en kravlista. Men TS drömmlista verkar vara just en kravlista. Därav skillnaden.

Min dröm man är Johnny Depp - 20 år. Detta är inget krav från min sida. Varpå jag inte heller är singel.

Ts är konstant singel.

TS är nöjd med att vara singel och då behövs det väl en drömprins.

• Anonym (Guppy)
    Anonym skrev 2023-02-27 17:17:55 följande:

Överviktig. Fönsterrökare, helst med sömntabletter. Iranier.
    En sän skulle man träffa!

Ja, eller tvåbarnsmorsa, snygg i egna ögon, smart i egna ögon, ser ner på undersköterskor, en sån är oumbärlig i varenda tråd. 
  • Anonym (lyckligt gift)

Min man uppfyller 38/54, och flera av de andra har jag inte alls som krav, eller t.o.m. som antikrav. Så han är helt godkänd skulle jag säga.

• Anonym (Drömmaren)
    Mimosa86 skrev 2023-02-27 15:50:00 följande:

Ts är konstant singel.

Varför är det fel med en kravlista?
  • Anonym (Charlotta)

Jag tycker att det är bra att reflektera över vad man söker hos en man, så att man när man träffar någon kan fundera över vilka punkter man kan bortse ifrån, och om det är några som är superviktiga. De flesta punkterna uppfyller ju också många män i olika grad, så frågan är hur mycket som är lagom/tillräckligt.
    Min man uppfyller nästan alla, i olika grad, förutom det om jazz, krukväxter, konserter mm. Men honom får du inte!  

Svar på tråden Hur är dina drömmars man?