Inlägg från: Anonym (Lisa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lisa)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Egentligen skulle det väl kunna vara en kul grej ungefär som att vifta på öronen eller något annat snitsigt.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Vedervärdigt) skrev 2024-06-14 17:48:03 följande:
    Whataboutism är inget starkt argument. Att värre saker pågår i världen gör det INTE okej att ofreda folk sexuellt genom blottande.
    TS argument var dock inte att helikoptern är visserligen illa, men det finns annat som är värre... så nej det var inget whataboutism-argument.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Vedervärdigt) skrev 2024-06-14 21:34:32 följande:
    Jo, det var i högsta grad ett sådant argument då han försökte släta över och ursäkta rena sexuella ofredanden med trams som "det finns ju värre brott för folk krigar o så" för att parafrasera här.

Löjligt, ansvarslöst och infantilt ickeargument är det förövrigt. Vidrigt med äckliga sjuka missfoster som tycker att blottarbeteenden är okej. 
    Nej han försökte inte alls släta över det eller sa att det finns värre brott än att göra en helikopter.
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 13:40:59 följande:
    Varför ens jämföra dessa beteenden?
    Båda är visserligen osmakliga,men att göra helikoptern framför andra är bara omanligt och barnsligt.
    I lättsamma sammanhang och på fester ibland tycker jag det är ok med just barnslig beteende, kanske inte just visa sitt könsorgan men du verkar se ner på barnslig beteende som att det är anledningen till att det är dåligt
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (Q) skrev 2025-02-26 17:39:47 följande:
    Så uppfattade jag det inte. Att veva med snoppen är barnsligt och omanligt. Det betyder inte att man ser ner på andra saker som är barnslig eller omanliga. 

Man kan se ner på vissa saker men inte andra. Ja, vi andra kan det i alla fall. 
    Så varför skriver man ordet barnslig som ett argument för att något är dåligt, om man inte menar att barnslig är något negativt
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 18:30:16 följande:
    För att man tycker att just det specifika beteendet är barnsligt.
    Så du tycker alltså inte att barnsligt är negativt?
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 19:04:15 följande:
    Nej,inte allt barnsligt. Men just det ämnet som diskuteras här.
    Oavsett om det är kvinnor eller män som visar könet,eller brösten så är det något jag inte tycker hör hemma på en fest med vuxna. Gör du?
    Jag vet inte riktigt, det beror på vad för slags fest, vad man vet om de andra och så
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 19:49:27 följande:
    Ok.
    Vad du nu skulle med det svaret till, fattar inte poängen med frågan
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 21:07:23 följande:
    Jag bara undrade om du tycker att beteendet är ok på en fest bland vuxna,eftersom du verkade tro att jag tycker att ett barnsligt beteende är likställt med något dåligt.
    Om det inte är ok så skulle jag kalla det för just inte ok, istället för att kalla det för barnsligt 
  • Anonym (Lisa)
    molly50 skrev 2025-02-26 21:46:28 följande:
    Kan man inte tycka att det är både barnsligt och inte ok?
    Jo om man tycker att barnsligt är negativt. Säger man det för att beskriva ett beteende som inte är ok så får man förstå att man uppfattas som att barnsligt är någonting dåligt.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (i) skrev 2025-06-01 16:54:55 följande:
    Har svårt att tro att någon skulle göra annat än att lugna ner vevaren och hjälpa honom i säng, om det är på den nivån men förmodligen är det så.

Finns kanske i vissa olycksdrabbade sällskap någon skrajsen moralist som förskräcks av allt och anmäler det mesta som även önskar slösa resurser på att anmäla sin bekante för att han blivit för full och gjort bort sig. Kanske för att få skadestånd pga "ont i ögonen"?

Sen tror jag att det kan klassas som ofredande i extrema fall, som att vevaren gått nära en person och vevat framför ansiktet.
    Få åklagare skulle nog bry sig om att inleda förundersökning mot en vevare som på avstånd vevat på fyllan framför ett vuxet sällskap där de flesta känner vevaren.
    Beslut om förundersökning tas på grund av vilka möjligheter man ser att utreda brottet, inte på grund av vilka som kände den misstänkte.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (i) skrev 2025-06-03 07:22:20 följande:
    Om åklagaren ens tycker att det är värt..

Många inbrott utreds inte. Fast att dna skulle kunna hittas. Att då utreda en oskyldig helikopter som ingen skadas av låter som snedfördelning inom rättsväsendet.
    Åklagare går efter lagen och inte dina åsikter om vad som skadar någon.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (i) skrev 2025-06-05 07:17:06 följande:
    Fakta är att åklagare lägger ner många ärenden trots att det hade kunnat utredas.

Men ja, det jag skrev nedan var vad jag tycker. Helt riktigt.
    Var får du den faktan ifrån? Nej åklagare lägger inte ner pga personliga tyckanden. De måste gå efter lagen.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (i) skrev 2025-06-06 19:26:12 följande:
    Det sa jag inte heller. Jag sa att många ärenden läggs ner fast att de hade kunnat utredas. Med rätt resurser ska tilläggas.
    Du svarar inte på frågan.
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?