• Anonym (Dase Stark)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Ni vet hur det kan bli på fester. De trissas och hetsas. Nu ska alla sveta osv. Fullast vinner.

Kom att tänka på ex-ministern som tog fram kuken på stor fest och började veva.

Låt oss säga att ni är på en fest som spårar ur och där med kille för för sig att ta fram dasen och veva.

Hur genant, pinsamt eller annat tycker ni att detta skulle vara?

Hade ni kanske kunnat tänka att "Ja, han blev för full och gjorde bort sig och det kana alla göra"

Eller har gränsen passerats oavsett omständigheterna?

• Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?
  • Anonym

Tänk som (en del) kvinnor:
    "Jag klär mig hur jag vill och det är enbart min ensak om kroppsdelar hänger och slänger hur som helst"

• Anonym (not)

Extremt pinsamt. Sedan anser jag inte att den sortens blottning har samma intentioner/motiv som annan blottning och kommer därför inte tycka att personen ska hängas eller är oförbätterlig direkt. Dock säger det fortfarande något om vilket sorts person det är och det är ingen jag skulle vilja umgås med. 

• Anonym (Propellern?)

Ja, jo men de t är ju både allmänt önskvärt och socialt accepterat att dra fram sin lille kompis och rotera den när man är på fest .... tjena....

• Anonym (Saknar hotfaktor)
    Anonym skrev 2023-02-26 22:19:09 följande:

Tänk som (en del) kvinnor:
    "Jag klär mig hur jag vill och det är enbart min ensak om kroppsdelar hänger och slänger hur som helst"

Är inte samma sak, då den nakna kvinnokroppen i väldigt få tillfällen upplevs som hotfull på samma sätt som en naken manskropp är.

Men givetvis skall man inte visa fettan på fest för det. Det är ett rätt missanpassat beteende att göra så. 
  • Anonym (not)
    Anonym (Saknar hotfaktor) skrev 2023-02-27 01:06:53 följande:
    Är inte samma sak, då den nakna kvinnokroppen i väldigt få tillfällen upplevs som hotfull på samma sätt som en naken manskropp är.

Men givetvis skall man inte visa fettan på fest för det. Det är ett rätt missanpassat beteende att göra så. 
    Jag tror snarare att en kvinna som la sig på bordet och spretade på blygläpparna mitt i festen hade setts som konstigare än mannen som gjorde helikoptern på festen liksom. 
  • Anonym (Lisa)

Egentligen skulle det väl kunna vara en kul grej ungefär som att vifta på öronen eller något annat snitsigt.

• Anonym (i)

När jag festat som yngre hade jag bara skrattat glatt åt en sådan företeelse. Hade varit lite som ett roande partytrick.
    Det är helt okej om en aspackad tonåring, 20+ något drar fram snasen och gör helikoptern tillsammans med vänner på ett krökarparty, så länge helikoptern är på betryggande avstånd från andra. I den åldern får man vara utflippad på fester.

Idag hade jag inte tyckt att det var passande. Speciellt inte om någon drog fram snasen på nåt som liknande en släkttillställning, fest med barn/minderåriga eller föräldrar, det hade jag tyckt var väldigt opassande.
    Sen kan jag inte rå för att jag nog hade skrattat lite ändå, men mer pga vilken idiot "helikopterföraren" är och vilken ågren han ska ha dagen efter.

Hade jag hamnat på samma fest som en politiker eller någon annan offentlig person som hade gjort så, ja då hade jag skrattat så tårarna rann och jag fick träningsvärk i magen, om det inte råkade vara en nära vän eller någon jag hyser stor respekt för. Förmodligen skrattat i dagar efteråt om Kristersson hade gjort en Anders Borg och jag var åskådare. Det hade varit en upplevelse att flina lite åt hela livet faktiskt; )

• Anonym (Man och make)

Helikoptergrejen är väl väldigt smaklös ide överhuvudtaget.

Märkligt att det uppfattas som roligt - är enbart pinsamt för den som gör det.

Å andra sidan - om jag var i ett sammanhang och någon gjorde det - visst hade jag också tittat....
    Och sen tyckt mest synd om den som gjorde det.

Exibtionism som bryter mot normer (och också lagen). Undrar om någon nånsin blivit fälld för det (flygförbud då måste det väl bliSkäms)

• Anonym (i)
    Anonym (Man och make) skrev 2023-02-27 09:26:31 följande:

Helikoptergrejen är väl väldigt smaklös ide överhuvudtaget.

Märkligt att det uppfattas som roligt - är enbart pinsamt för den som gör det.

Å andra sidan - om jag var i ett sammanhang och någon gjorde det - visst hade jag också tittat....
    Och sen tyckt mest synd om den som gjorde det.

Exibtionism som bryter mot normer (och också lagen). Undrar om någon nånsin blivit fälld för det (flygförbud då måste det väl bli // Skäms)

Anders Borg blev väl iaf inte fälld? Det anmäldes väl inte ens? Hade de gjort det så hade den jäveln aldrig blivit fälld. För mäktig. Medan Asfaltsläggare Anders Johansson kanske hade blivit fälld för liknande?

Sorry min cyniskhet..

Hahaha flygförbud blir det så klart! Haha klockrentSkrattande

Att jag ser det som roligt är väl för att jag har kass humor. Har väldigt lätt att skratta åt dråpliga situationer också.

Ärligt, om du sett Borg in action och hade druckit lite. Hade du inte ens tyckt att det var lite roligt? 
  • Anonym
    Anonym (Saknar hotfaktor) skrev 2023-02-27 01:06:53 följande:

Lika äckligt när ett fläskberg viftar med sina svettiga hängpattar
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?