• molly50

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Anonym (i) skrev 2025-02-25 22:52:16 följande:
    O ja, verkligen! 

Tror även att de tråddeltagare som likställer en helikopter med näst intill våldtäkt skulle anse att lite vevning vore ett miniproblem i jämförelse.
    Varför ens jämföra dessa beteenden?
    Båda är visserligen osmakliga,men att göra helikoptern framför andra är bara omanligt och barnsligt.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 15:20:35 följande:
    I lättsamma sammanhang och på fester ibland tycker jag det är ok med just barnslig beteende, kanske inte just visa sitt könsorgan men du verkar se ner på barnslig beteende som att det är anledningen till att det är dåligt
    Nej,jag ser inte ner på barnsligt beteende. Men att visa sitt kön framför andra är ett beteende jag inte tycker hör hemma på en fest med vuxna människor. Gör du?

Och nej,jag är absolut inte humorbefriad. Men att se någon göra helikoptern är inget jag skulle skratta åt. Det är bara pinsamt.
  • molly50
    Anonym (Q) skrev 2025-02-26 17:39:47 följande:
    Så uppfattade jag det inte. Att veva med snoppen är barnsligt och omanligt. Det betyder inte att man ser ner på andra saker som är barnslig eller omanliga. 

Man kan se ner på vissa saker men inte andra. Ja, vi andra kan det i alla fall. 
    Exakt så. 
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 18:26:15 följande:
    Så varför skriver man ordet barnslig som ett argument för att något är dåligt, om man inte menar att barnslig är något negativt
    För att man tycker att just det specifika beteendet är barnsligt.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 18:56:30 följande:
    Så du tycker alltså inte att barnsligt är negativt?
    Nej,inte allt barnsligt. Men just det ämnet som diskuteras här.
    Oavsett om det är kvinnor eller män som visar könet,eller brösten så är det något jag inte tycker hör hemma på en fest med vuxna. Gör du?
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 19:16:15 följande:
    Jag vet inte riktigt, det beror på vad för slags fest, vad man vet om de andra och så
    Ok.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 20:10:15 följande:
    Vad du nu skulle med det svaret till, fattar inte poängen med frågan
    Jag bara undrade om du tycker att beteendet är ok på en fest bland vuxna,eftersom du verkade tro att jag tycker att ett barnsligt beteende är likställt med något dåligt.
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 21:17:04 följande:
    Om det inte är ok så skulle jag kalla det för just inte ok, istället för att kalla det för barnsligt 
    Kan man inte tycka att det är både barnsligt och inte ok?
  • molly50
    Anonym (Lisa) skrev 2025-02-26 21:56:51 följande:
    Jo om man tycker att barnsligt är negativt. Säger man det för att beskriva ett beteende som inte är ok så får man förstå att man uppfattas som att barnsligt är någonting dåligt.
    Nej,jag förstår faktiskt inte det.
    Man kan tycka att ett specifikt beteende är barnsligt utan att för den sakens skulle tycka att det är dåligt.
    Man kan också tycka att ett beteende är både barnsligt och dåligt.
    Det betyder inte att man tycker att alla barnsliga beteenden är dåliga.
    Att du sen uppfattar det på ett annat sätt får ju stå för dig.

För övrigt så tycker jag att vi avslutar den här diskussionen nu då den har glidit ifrån ämnet till att märka ord.
    Det känns lite onödigt.
  • molly50
    Anonym (i) skrev 2025-03-18 23:46:20 följande:
    Även motbjudande saker kan vara skrattretande.

Skrattar du aldrig när någon som Anders Borg gör bort sig med en helikopter?
    Det är inte skrattretande när en vuxen människa gör bort sig på det sättet.
    Det är snarare pinsamt.
  • molly50
    Anonym (i) skrev 2025-06-27 02:41:15 följande:

Det absolut roligaste med den här tråden är att det är så väldans provocerande för vissa att man inte gick i taket som yngre när man fick se någon överförfriskad göra helikoptern.
    Eller att man tycker att det är lite roligt när kändisar eller politiker gör bort sig.
    Det handlar inte om blottning. Finns inget sexuellt bakom. Det är knäppskallar som gör det efter vadslagning, sanning och konka eller för mycket alkohol. Ungdomar, kändisar och politiska högdjur överrepresenterade. Big deal?

Det är inte det minsta provocerande. Snarare patetiskt att vuxna människor kan tycka att så´nt här är roligt.
  • molly50
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-06-28 00:06:56 följande:
    Dessutom så är det olagligt och kan definitivt klassas som ett sexuellt ofredande. Att blotta sexuella privata delar för människor som inte bett om detta är just det - blottande av sexuellt laddade kroppsdelar. 

Riktigt sjuk tråd förövrigt där störda creeps uppmuntrar till sexualbrott. Borde stängas och raderas istället. 
    Det är kanske inget jag skulle anmäla. Men jag skulle titta bort eller gå ut för att slippa se eländet.
  • molly50
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-06-28 00:30:14 följande:
    Min är inget eländig alls, utan hyfsat ståtlig. Du skulle bli imponerad kan jag tro.
    Kanske om du behåller byxorna på. Det finns inget snyggare än ett par välsittande jeans på en man,som någon skrev tidigare.
    Och det finns betydligt vackrare saker att titta på än en kuk. Oavsett hur ståtlig den än må vara.
    Jag tror att det bara är ni män som är så besatta av era egna kön att ni tror att alla andra också ska njuta av att se den.
  • molly50
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-06-28 00:31:12 följande:
    Hade det skett på min egen fest och personen vuxen (över 20 år till ådern) så hade jag definitivt polisanmält creepet, även om det var en bekant till mig.

Man gör inte så bara. Det är ett sjukt och gränslöst beteende och sjuka människor som ägnar sig åt det behöver veta hur fel de gör. Ännu sjukare om det dessutom är en fullvuxen person som blottar sig. De om några borde veta bättre.
    Frågan är bara om polisen ens skulle gå vidare med det.

Ja,att vuxna män sysslar med såna saker och dessutom tycker det är kul är bara patetiskt.
    De verkar ha fastnat i tonåren.
  • molly50
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-06-28 00:34:12 följande:
    Har du fester? Kan det ens kallas riktig fest utan en helikoptertur ?
    Hur gammal är du egentligen?
  • molly50
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 02:49:35 följande:
    Du borde vara medveten om att denna tråden är en s.k "troll"-tråd.

Typ som Redit och Flashback.

Ingen idé att ens försöka vara seriös. Häng bara med istället 😉
    Ja,men även om det är en trolltråd så är det fortfarande fruktansvärt barnsligt.
  • molly50
    Mayjel skrev 2025-07-01 14:47:50 följande:

Håller verkligen med. 

Och förövrigt - vem finner ens detta roligt? Man kunde ju tro att tråden startats och underhölls av ett gäng 14-åriga pojkar. 

Ja,exakt! Det är så jag tänker också.
  • molly50
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-07-01 15:06:38 följande:
    molly50 skrev 2025-07-01 14:53:26 följande:
    Ja,exakt! Det är så jag tänker också.

Vad säger det om er? Två 50+ damer som hänger alldeles för mycket på FL och som lägger sin energi på och vill läxa upp ett par 14-åriga pojkar?
    Det här är ett diskussionsforum där alla har rätt att svara och hänga med i diskussionerna,ifall du har missat det.
    Och man har väl rätt att tycka att saker är barnsliga.
  • molly50
    Anonym (i) skrev 2025-07-01 18:04:47 följande:
    Ja livet blir roligare om man vågar släppa loss och bara hänga med ibland, även om det nu råkar vara barnsligt, än att ständigt vara sur och motvalls.

Var på Liseberg häromdagen, åkte karuseller som en överförtjust tioåring. Jag hade garanterat roligare än de som ojade sig över att det var för varmt, för kallt, dåliga karuseller, för dyrt, minsann bättre på Six Flags, långa köer och liknande. 
    Vet du,jag kan också släppa loss och ha roligt på t ex ett nöjesfält.
    Men jag kan också tycka det är jobbigt om vädret inte är bra. Eller om en karl få för sig att hala fram den och göra helikoptern på en fest.
    Men det gör inte att jag är sur och motvalls hela tiden.
    Jag kan faktiskt också släppa loss och ha roligt. Men det kan jag göra utan att blotta mig.
  • molly50
    Anonym (i) skrev 2025-07-02 20:29:56 följande:
    Jag har aldrig sagt att du inte kan släppa loss. Du har ingen anledning att försvara dig.
    Bara höll med ts om att det ibland är roligare att bara hänga med, som i trådar som uppenbart är skämtsamt skrivna.
    Och jag tolkade det du skrev som att du menade att alla som inte uppskattar helikoptern eller aldrig släpper loss och har roligt alltid är sura och motvalls.
    Om det inte var så du menade så ber jag om ursäkt. Men det var lätt att tolka det så.
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?