Inlägg från: Anonym (Anders Borg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anders Borg)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-02-24 22:11:32 följande:
    Uthängd på film som hade spritts till alla för att folk ska bli varnade. Nåt annat är det inte tal om.

Nej, sluta själv för fan. Sluta förringa äckligt blotteri och sexuella ofredanden. Skärp dig. 
    Då hade du haft en bra film att smygtitta på vid behov.. det bjuder jag på.
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-02-24 22:16:27 följande:
    Fast det är ju just detta som kretiner till blottarcreeps inte tycks begripa - vi vill inte titta på era äckliga snablar. Det finns en anledning till att blottande är ett lagbrott.
    Den är ju magnifik.
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-02-24 22:20:17 följande:
    Din totala avsaknad av normalt folkvett och anständighet ja. 
    Du måste förstå att jag bara driver med dig - småretas lite
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-02-24 22:39:10 följande:
    Det är inte det minsta roligt, bara idiotiskt och smaklöst. 
    Ta det inte så allvarligt, livet blir roligare då
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (i) skrev 2025-02-25 07:30:35 följande:
    Vissa människor är så tacksamma att retas lite med!
    Ja, hen vräker ur sig okvädesord så man får skämta lite om det istället.
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Propellern?) skrev 2025-02-26 16:54:46 följande:

Dåligt omdöme triggat av alkoholkonsumtion som utlösande faktor. Jag har varit på ett antal fester där jag råkat vinna färg-tn:n som kvällens promille-kung.
    Dock har det aldrig någonsin fallit mig in att köra helikopter när jag är på fest.

Värdelöst vetande:
    Det finns en annan variant, utan propellereffekt.
    Man vänder ut och in på byxfickorna, ner med gylfen och ut med Göte genom gylfen. Partytricket går under namnet Elefanten .......

Det finns ett talesätt om du går på fest med din respektive:

Om du gör elefanten får du tas med tanten!
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (PINSAMT) skrev 2025-02-26 18:59:04 följande:

Jag tänker att personen är lågbegåvad. Skulle inte heller bjuda in personen till framtida fester 

Ex finansministern vevade ju till det, han är ju inte direkt lågbegåvad.
  • Anonym (Anders Borg)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 10:05:02 följande:

Lågbegåvad eller inte... Ett sådant beteende kan uppstå spontant, oavsett ett i övrigt, välrenommerat genom.

Såklart kan mutationer uppstå som i sin tur leder fram till oönskade effekter...

Just därför går det aldrig att vara helt säker på att en, till synes begåvad person, är fullständigt frisk i huvudet eller ej 🙃

Men vi kan väl ALLA vara överens om att detta är ett ej önskvärt beteende 😆

Så om man onykter får fram pillesnoppen på en fest så är man inte frisk i huvudet?

I många sammanhang är det ett icke önskvärt beteende. Men jag har både själv gjort det när jag var yngre och garvat läppen av mig när någon polare blivit överförfriskad och kört en helikopter eller elefant.

• Anonym (Anders Borg)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 13:51:11 följande:
    Hur tänkte du nu?? 🤔

Låt oss säga såhär istället... Tänk att en onykter person plötsligt blir arg, vilket inge är helt ovanligt, icke sant?? ^^

Men sedan finns det ett inbyggt fel hos vissa och som yttrar sig i mordiska tendenser, snarare än verbala snedsteg. 

Oavsett vad, så är vissa människor inte riktigt rätt kopplade i huvudet till att börja med och det var min poäng 🙂
    Det är helt sant. Men det är en subjektiv bedömning. Dom du tycker är felkopplade kan jag tycka är skitbra och tvärtom. Vi kan såklart även tycka samma i mångt och mycket även om det är subjektivt så det sjunger om det.

Detta gället tex snoppvevandet. Jag tycker inte det är hela världen om man är full och dan på en fest.

Men andra grövre grejer kan vi absolut tycka samma om.
  • Anonym (Anders Borg)
    Snälla Killen skrev 2025-03-09 14:09:57 följande:

Allting är i grund och botten väldigt abstrakt, helt klart!

Vissa anser att Ukraina startade kriget med Ryssland och vissa anser sig veta motsatsen.

Vissa saker kring vad som är rätt och fel, är så grundläggande så det skall inte ens krävas en diskussion egentligen...

Vissa anser att Trump och Musk är ointelligenta trots att Trump lyckats bli president 2ggr och Musk är i toppskiktet på denna jord intelligensmässigt.

Så vi har alla olika syn på saker och ting.
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2025-03-16 21:38:12 följande:

Veva eller inte veva, det är frågan.
    Börjar tveka.
    Händer ju så många konstiga saker nu med Trump och Elon Must.

Om man tvekar vid helikoptern så går den inte hela varvet utan faller istället ner. Tveka aldrig!
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-06-28 00:06:56 följande:
    Dessutom så är det olagligt och kan definitivt klassas som ett sexuellt ofredande. Att blotta sexuella privata delar för människor som inte bett om detta är just det - blottande av sexuellt laddade kroppsdelar. 

Riktigt sjuk tråd förövrigt där störda creeps uppmuntrar till sexualbrott. Borde stängas och raderas istället. 
    Du behöver släppa loss en aning
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-06-28 00:20:48 följande:
    Att uppmuntra folk till att begå brott är inte att "släppa loss". Du borde sluta försvara vidriga blottarcreeps istället för det gör dig nästan lika vedervärdig som dem. 
    Men jag är inte tråkig.
  • Anonym (Anders Borg)
    molly50 skrev 2025-06-28 00:27:42 följande:
    Det är kanske inget jag skulle anmäla. Men jag skulle titta bort eller gå ut för att slippa se eländet.
    Min är inget eländig alls, utan hyfsat ståtlig. Du skulle bli imponerad kan jag tro.
  • Anonym (Anders Borg)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-06-28 00:31:12 följande:
    Hade det skett på min egen fest och personen vuxen (över 20 år till ådern) så hade jag definitivt polisanmält creepet, även om det var en bekant till mig.

Man gör inte så bara. Det är ett sjukt och gränslöst beteende och sjuka människor som ägnar sig åt det behöver veta hur fel de gör. Ännu sjukare om det dessutom är en fullvuxen person som blottar sig. De om några borde veta bättre.
    Har du fester? Kan det ens kallas riktig fest utan en helikoptertur ?
  • Anonym (Anders Borg)
    Mayjel skrev 2025-07-01 14:47:50 följande:

Håller verkligen med. 

Och förövrigt - vem finner ens detta roligt? Man kunde ju tro att tråden startats och underhölls av ett gäng 14-åriga pojkar. 

molly50 skrev 2025-07-01 14:53:26 följande:
    Ja,exakt! Det är så jag tänker också.

Vad säger det om er? Två 50+ damer som hänger alldeles för mycket på FL och som lägger sin energi på och vill läxa upp ett par 14-åriga pojkar?
  • Anonym (Anders Borg)
    Mayjel skrev 2025-07-01 15:10:49 följande:

Du vet ingenting om min ålder och dessutom spelar det ingen roll. Den här fjantiga tråden är under all kritik och det får ni också räkna med att folk påpekar, på ett Familjelivsforum. Tycker ni kan flytta över ert tramsande till mer oseriösa forum som Flashback.

Varför hänger du här då? Brukar du plåga dig själv med att söka upp saker du inte gillar? Varför struntar du inte bara i tråden om den stör dig så mycket?
  • Anonym (Anders Borg)

Jag tror aldrig ni varit på en lite vildare fest, ni har det liksom inte i er. Om man ser det som en kul grej som folk garvar åt istället för ett sexuellt övergrepp som värsta dramatikern, så får man nog ett aningens roligare liv.

Hade inte brytt mig ett skit om någon gjorde det på fest. 

• Anonym (Anders Borg)

Spelar ålder någon roll? är man en lika god stämningshöjare vid 25 som 50?

Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?