Inlägg från: Anonym (i) |Visa alla inlägg
  • Anonym (i)

Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?

Anonym (Dase Stark) skrev 2025-06-01 14:46:09 följande:

Är det lagligt eller olagligt att veva på fest?

Har svårt att tro att någon skulle göra annat än att lugna ner vevaren och hjälpa honom i säng, om det är på den nivån men förmodligen är det så.

Finns kanske i vissa olycksdrabbade sällskap någon skrajsen moralist som förskräcks av allt och anmäler det mesta som även önskar slösa resurser på att anmäla sin bekante för att han blivit för full och gjort bort sig. Kanske för att få skadestånd pga "ont i ögonen"?

Sen tror jag att det kan klassas som ofredande i extrema fall, som att vevaren gått nära en person och vevat framför ansiktet.
    Få åklagare skulle nog bry sig om att inleda förundersökning mot en vevare som på avstånd vevat på fyllan framför ett vuxet sällskap där de flesta känner vevaren.
  • Anonym (i)

Inga nya kändisar som vevat bort sig på sistone?
  • Anonym (i)
    Anonym (arga tanten) skrev 2025-06-01 18:47:24 följande:
    Sånt gör bara pruttfulla människor. Och att bli pruttfull som vuxen är faktiskt bara pinsamt.
    Mycket som är roligt är just det för att det är så pinsamt.
  • Anonym (i)
    Anonym (Pelle) skrev 2025-06-03 04:45:10 följande:

Hade varit kul på grannens födelsedagsfest. Fyllde 75 och det var stelt och tråkigt. Vi skulle lyssna på Jan Malmsjö och jag tänkte om någon av gästerna skulle ta och göra helikoptern så det blev lite drag.

Haha ja en helikopter livar alltid upp! Det är ett som är säkert, oavsett om man ser det positivt eller negativt. 

Trist att det inte blev någon.
  • Anonym (i)
    Anonym (Vevstaken) skrev 2025-06-02 15:36:07 följande:

Männen i vita rockarna är på väg ?

Vart?
  • Anonym (i)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-06-02 11:37:20 följande:
    Beslut om förundersökning tas på grund av vilka möjligheter man ser att utreda brottet, inte på grund av vilka som kände den misstänkte.
    Om åklagaren ens tycker att det är värt..

Många inbrott utreds inte. Fast att dna skulle kunna hittas. Att då utreda en oskyldig helikopter som ingen skadas av låter som snedfördelning inom rättsväsendet.
  • Anonym (i)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-06-03 11:45:25 följande:
    Åklagare går efter lagen och inte dina åsikter om vad som skadar någon.
    Fakta är att åklagare lägger ner många ärenden trots att det hade kunnat utredas.

Men ja, det jag skrev nedan var vad jag tycker. Helt riktigt.
  • Anonym (i)
    Anonym (ABC) skrev 2025-06-04 23:38:56 följande:
    Kränker? Handlar om sunt förnuft och vuxen social kompetens.

Fast vissa blir verkligen kränkta av människor som gör något annorlunda. Eller surar en massa.
    Det normala vore att inte bry sig eller att skademinimera, som att få vevaren att gå och lägga sig.

Jag är lättroad så jag hade skrattat lite i smyg även om vissa övriga festdeltagare hade blivit upprörda och pratat om barnsliga vevare.

När det här har hänt på riktigt, på sprittyngda festivalcampingar som yngre så har jag skrattat mig harmynt, liksom andra närvarande. Men har aldrig gjort något liknande. Som tjej får man inte samma ickesexuella reaktioner.
  • Anonym (i)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-06-05 12:20:03 följande:
    Var får du den faktan ifrån? Nej åklagare lägger inte ner pga personliga tyckanden. De måste gå efter lagen.
    Det sa jag inte heller. Jag sa att många ärenden läggs ner fast att de hade kunnat utredas. Med rätt resurser ska tilläggas.
  • Anonym (i)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2025-06-21 18:44:17 följande:

Veva eller inte veva? Jag tvekar.
    Springa runt i lakan och leta efter skit?
    Nja.

Springa runt i lakan? Vad det med veven att göra?

Ingen politiker som gjorde bort sig tidigare i helgen?
    Midsommar verkar vara högtiden för vevande politiker😂
  • Anonym (i)
    Anonym (Dase Stark) skrev 2025-06-24 23:30:08 följande:

Någon måste väl ha vevat på någon tokig midsommarfest någonstans?

Det kan jag nästan garantera! 

På någon politikerfest någonstans eller bland överförfriskade ungdomar som kör sanning och konka..
  • Anonym (i)

Det absolut roligaste med den här tråden är att det är så väldans provocerande för vissa att man inte gick i taket som yngre när man fick se någon överförfriskad göra helikoptern.
    Eller att man tycker att det är lite roligt när kändisar eller politiker gör bort sig.
    Det handlar inte om blottning. Finns inget sexuellt bakom. Det är knäppskallar som gör det efter vadslagning, sanning och konka eller för mycket alkohol. Ungdomar, kändisar och politiska högdjur överrepresenterade. Big deal?

• Anonym (i)
    jag 8 skrev 2025-06-26 09:13:24 följande:

Så omoget och jävligt äckligt. Det  signalerar att något är fel på allvar om en man/kille tror att just hans k*k är speciell och måste synas  oavsett slapp eller ej. Egoistisk syn och kärlek till sin dinglande "sak"  saknas kontroll över lust , rätt och fel och sunt förnuft. 
    Tänk så sexigt det är med snygga jeans och pjuck på en man.

Jag håller med om att män är väldigt mycket snyggare i välsittande jeans än nakna.
  • Anonym (i)
    Mayjel skrev 2025-07-01 15:10:49 följande:

Du vet ingenting om min ålder och dessutom spelar det ingen roll. Den här fjantiga tråden är under all kritik och det får ni också räkna med att folk påpekar, på ett Familjelivsforum. Tycker ni kan flytta över ert tramsande till mer oseriösa forum som Flashback.

Du förstår att det inte är något måste att delta i tråden va?
  • Anonym (i)
    Anonym (Anders Borg) skrev 2025-07-01 15:29:24 följande:
    Varför hänger du här då? Brukar du plåga dig själv med att söka upp saker du inte gillar? Varför struntar du inte bara i tråden om den stör dig så mycket?
    Vissa har alldeles för mycket tid att lägga på självplågeri..
  • Anonym (i)
    Mayjel skrev 2025-07-01 15:10:49 följande:

Du vet ingenting om min ålder och dessutom spelar det ingen roll. Den här fjantiga tråden är under all kritik och det får ni också räkna med att folk påpekar, på ett Familjelivsforum. Tycker ni kan flytta över ert tramsande till mer oseriösa forum som Flashback.

Bara för att forumet heter familjeliv så betyder inte det att det enda som ska diskuteras är sex, graviditet, förlossning och amning.

Du är heller ingen moderator som bestämmer vilka trådar som är okej eller inte.
    Jag gillar familjeliv, men det är känt som forumens bakgård. 
  • Anonym (i)
    Snälla Killen skrev 2025-07-01 02:49:35 följande:
    Du borde vara medveten om att denna tråden är en s.k "troll"-tråd.

Typ som Redit och Flashback.

Ingen idé att ens försöka vara seriös. Häng bara med istället 😉
    Ja livet blir roligare om man vågar släppa loss och bara hänga med ibland, även om det nu råkar vara barnsligt, än att ständigt vara sur och motvalls.

Var på Liseberg häromdagen, åkte karuseller som en överförtjust tioåring. Jag hade garanterat roligare än de som ojade sig över att det var för varmt, för kallt, dåliga karuseller, för dyrt, minsann bättre på Six Flags, långa köer och liknande. 
  • Anonym (i)
    molly50 skrev 2025-07-02 13:56:47 följande:
    Vet du,jag kan också släppa loss och ha roligt på t ex ett nöjesfält.
    Men jag kan också tycka det är jobbigt om vädret inte är bra. Eller om en karl få för sig att hala fram den och göra helikoptern på en fest.
    Men det gör inte att jag är sur och motvalls hela tiden.
    Jag kan faktiskt också släppa loss och ha roligt. Men det kan jag göra utan att blotta mig.
    Jag har aldrig sagt att du inte kan släppa loss. Du har ingen anledning att försvara dig.
    Bara höll med ts om att det ibland är roligare att bara hänga med, som i trådar som uppenbart är skämtsamt skrivna.
  • Anonym (i)
    molly50 skrev 2025-07-02 13:56:47 följande:
    Vet du,jag kan också släppa loss och ha roligt på t ex ett nöjesfält.
    Men jag kan också tycka det är jobbigt om vädret inte är bra. Eller om en karl få för sig att hala fram den och göra helikoptern på en fest.
    Men det gör inte att jag är sur och motvalls hela tiden.
    Jag kan faktiskt också släppa loss och ha roligt. Men det kan jag göra utan att blotta mig.
    Förlåt, skrev fel. Menade att jag höll med Snälla Killen.
  • Anonym (i)
    Anonym (Vedervärdig tråd) skrev 2025-07-04 00:41:30 följande:
    Antar att de där fulingarna sjunger om sina önskedrömmar - att kvinnor ska vilja se deras fula småspikar. Irrelevant. 
    Spikar? Så vassa är de nog inteFlört
Svar på tråden Ta fram kuken på fest och veva runt. Hur tänker du kring det?