Inlägg från: Savannah |Visa alla inlägg
  • Savannah

Boeuf Bourguingnon

Hej,

Stavningen är jag osäker på men jag tror att de flesta förstår vilken gryta jag menar.

Det finns en del recept på nätet och jag är osäker på hur jag ska tänka. När det gäller en del andra storkok så använder jag min fantasi. MEN jag har aldrig gjort Boeuf Bourguingnon tidigare och jag vill ju inte förstöra rätten.

Jag dricker inte rödvin men fått rekommenderat på systemet ett vin som heter Cötes-du-Rhone

Det som ställer mig är att jag vill ha i palsternacka, syltlök, champinjoner, purjolök... FÖRUTOM gul lök o morötter.

Jag hittar olika recept och dessa har bara en del av det jag vill ha i. Är jag helt ute o cyklar om jag ändå tänker ha i allt det som jag tänkt??

• Svar på tråden Boeuf Bourguingnon
  • Savannah

Ahhh tack för era svar.

Då kör jag vidare på det som jag tycker är gott :) 

• Savannah

Oj, jahaaa ok... Inser att det finns en del tycke o smak.

Jag vill ju så klart inte att min BB gryta smakar skit. Så svårt att veta vad som passar ihop. Men jag kan absolut utesluta purjon. 

Jag gillar palsternacka och tycker de passar in lite överallt. Antar att de ska åka i senare tillsammans med champinjoner etc.

Min BB verkar mer o mer vika av från alla recept som jag hittar... Antingen får jag väl slänga allt eller så blir allt helt ok

• Savannah

Jag förstår att det inte är köttfärs i boef bourgogne och det har jag aldrig påstått att jag kommer använda Glad

Jag har Fransyska som jag skurit i bitar.

Det jag undrade var om de övriga ingredienserna passar att ha i. 
    Jag kör på och utesluter purjon.

Tusen tack för alla svar!

• Savannah
    sextiotalist skrev 2023-02-28 12:12:49 följande:
    Rekommendera högrev 
    Min erfarenhet är att fransyska gärna blir lite hårt även om man kokar länge
    Det är inte min erfarenhet efter ha gjort andra långkok på Fransyska Glad
Svar på tråden Boeuf Bourguingnon