Tappade bort min diamantring
Först och främst ska du göra en förlustanmälan hos polisen. Det går bra att göra på polisens hemsida (polisen.se). Sen ska du kontakta ditt vanliga försäkringsbolag och anmäla förlusten. Har du en särskild smyckesförsäkring så ska du givetvis anmäla förlusten dit och inte till ditt andra bolag.
Om det var jag så hade jag dessutom satt upp lappar i backen/värmestugor med en efterlysning och kanske en hittelön. Jag hade också pratat med personal i reception/biljettluckor/våffelstugor och liftbås så att alla människor vet om vad som hänt. Jag hade dessutom gått in på facebook, på sidor som är aktuella, typ "vi som åker skidor i Sälen" eller likande och gjort en efterlysning.
Det kanske också kan vara bra med en lappar/efterlysning som sitter på den lokala butikens anslagstavla. Håller tummarna för att ringen återfinns.
Ibland är det gratis att annonsera i den lokala tidningen och då kanske en liten annons med en efterlysning/hittelön kan var en idé då ringen kan hittas långt senare. Stort lycka till!