• Melii

Tappade bort min diamantring

Jag tappade bort min ring på semestern och fick ny, tur att man har extra försäkring. Det var inga konstigheter, det är därför man betalar extra just för att ha en säkerhet ifall något händer. Hade du spolat ner den i toaletten så hade du kanske inte fått men nu tror jag inte att det blir några konstigheter.

Fy vad bittra människor det finns här :) 

• Melii
    Anonym (S) skrev 2023-03-01 18:42:49 följande:
    Seriöst? Då kan ju folk bara påstå att de tappat sin ring och få en ny
    Seriöst, varför har man försäkring då? Den står ju för förlust bla om du inte visste. 
  • Melii
    Anonym (flä) skrev 2023-03-01 20:36:21 följande:
    Faktiskt inte. Göra en hacka - Säkert. Tjäna - Knappast.
    Anonym (guldsked) skrev 2023-03-01 18:44:58 följande:

Jag har en resevigselring av enklare slag när jag tjänstereser eller reser till fattiga länder.

Det är inte så lämpligt att knalla runt med för fina smycken på vissa ställen i världen, det kan både fresta och provocera.

Hänger inte med på den.
    Jag kör själv samma taktik med plånbok och mobil, dvs tar med mig speciella "råneprylar" (gammal mobil och en utsliten plånbok från 90-talet som man har liiiite kontanter i) som jag kan använda som "oh no ... dont take that one!" och sen bara lämna ifrån mig, MEN smycken?
    Om man vill undvika att bli rånad bör man väl inte bära något synligt alls? De rånar väl hellre någon som visade sig ha "fel guldring" än någon som inte bar en ring?

Tror fan man ska låta bli o leva, gå ut på gatorna, köra bil, ha en telefon, osv. Herregud vad folk överdriver 
  • Melii
    Anonym (flä) skrev 2023-03-01 20:50:16 följande:
    Eller du lyckades inte läsa "på vissa ställen i världen", som konversationen började med? Det får man ju isf gratulera till.
    TS ställde en fråga, det blev värsta diskussionen om bla Sydamerika, provocera osv. Lägg ner 
  • Melii

Detta var ej påhopp mot dig utan jag skrev allmänt, blev missförstånd då jag citerade just dig. Jag undrar dock varför det alltid ska spåra ut i massa onödiga diskussioner. Ts ställde frågan hur man går tillväga men folk tolkar det som de vill.  

Svar på tråden Tappade bort min diamantring