• Anonym (Mhm)

Hur homofobiska är ni!?

Jag undrar vad ni tycker om homosexuella, både killar och tjejer. Om ni har ngt svar utöver de som finns kan ni väl skriva de i tråden?Glad

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur homofobiska är ni!?
  • Citronella
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-06 22:58:39 följande:
    Gör dig inte dum? om kommuner börjar måla skor överallt, barn börjar vifta med sexig skokartonger för att fira min rätt till att älska skor (och jag anser att alla skall kunna älska vem de vill med undantag för pederaster och några till).
    När folk springer benen av sig för att visa hur goda och inkluderande de är istället föra att ta det naturligt.
    Vill du ha ett ömsesidigt förhållande med en sko? Gifta dig, skaffa barn och bli gammal tillsammans med skon? Känner skon samma sak för dig? Du hör hur dumt det låter, det är inte jämförbart. 
  • Anonym (mark)
    Postman skrev 2023-03-06 19:40:16 följande:

Jag tycker inte alls illa om homosexuella, har absolut ingenting emot dem men däremot blir jag väldigt anti att homos många gånger måste uppföra sig så fjantigt, att de också hela tiden ska försöka påtala att de är just homos och att de på nåt sätt ska försöka representera mångfalden lååångt mer än vi hetro gör.

ja, varför slänga det i ansiktet på andra hela tiden? ooh, vi är SÅ speciella
  • Anonym (Neutral)
    Citronella skrev 2023-03-07 01:49:38 följande:
    Vill du ha ett ömsesidigt förhållande med en sko? Gifta dig, skaffa barn och bli gammal tillsammans med skon? Känner skon samma sak för dig? Du hör hur dumt det låter, det är inte jämförbart. 
    linani skrev 2023-03-06 23:19:40 följande:

"Om kommuner börja måla skor överallt"... vad menar du? Brukar din kommun dekorera sina väggar med k*kar för att göra homosexuella män nöjda??? 

Ni missar den övertydliga poängen. För inte så länge sedan hade hela Pridetåget varit otänkbart. Homosexualitet ansågs vara perverterat och åtalbart.

Tack och lov så har samhället förändrats.
    Mitt exempel är snarare till för att beskriva hur det offentliga i sin iver att vara inkluderande firar homosexualiteten med att måla Pride-övergångsställ, prideflaggor över hela staden, enhörningar och så vidare. De målar inte kukar men nog målar de.
    Och jag undrar varför? Det är inte att ha ett normaliserat förhållande där det ena är jämställt med det andra,

• Lynx123
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-07 07:24:17 följande:

"Om kommuner börja måla skor överallt"... vad menar du? Brukar din kommun dekorera sina väggar med k*kar för att göra homosexuella män nöjda??? 

Ni missar den övertydliga poängen. För inte så länge sedan hade hela Pridetåget varit otänkbart. Homosexualitet ansågs vara perverterat och åtalbart.

Mitt exempel är snarare till för att beskriva hur det offentliga i sin iver att vara inkluderande firar homosexualiteten med att måla Pride-övergångsställ, prideflaggor över hela staden, enhörningar och så vidare. De målar inte kukar men nog målar de.
    Och jag undrar varför? Det är inte att ha ett normaliserat förhållande där det ena är jämställt med det andra,

Så problemet är regnbågsflaggor och enhörningar? Påverkar det verkligen ditt liv så mycket? Själv tycker jag att det är fantastiskt med allt det där. Det handlar mer om ett samhälle som väljer att inkludera och inte bara om en specifik grupp. Och det tycker jag är värt att fira för alla.
  • linani
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-07 07:24:17 följande:

Nej vi missar inte poängen, det är du som inte har lyckats att göra någon poäng. 
    Misstag 1 är att du likställer vad folk blir sexuellt upphetsade av med rätten att vara fri att älska vem du vill. 
    Misstag 2 är att du inte tycks förstå skillnaden mellan en minoritet som utsätts för hot, hat och diskriminering och en stor majoritetsgrupp som är normen i samhället. 
    Misstag 3 är att du tror att pride firar "homosexualitet" när firandet går ut på att ingen ska behöva skämmas över sin läggning. 
  • Anonym (H)

Det är 2023, finns det ens på riktigt någon som bryr sig om andra människors läggning? 

• Anonym (Neutral)
    Lynx123 skrev 2023-03-07 07:35:27 följande:
    Så problemet är regnbågsflaggor och enhörningar? Påverkar det verkligen ditt liv så mycket? Själv tycker jag att det är fantastiskt med allt det där. Det handlar mer om ett samhälle som väljer att inkludera och inte bara om en specifik grupp. Och det tycker jag är värt att fira för alla.
    Jag har problem med att det är så förbannat ytligt.
    Man lägger ner en massa resurser på att godhetssignallera samtidigt som det idag är väldigt polariserat.
    Vi har lagt ner ohyggliga resurser på att skapa safe-spaces, har informerat allmänheten om ord vi inte skall använda för ord är våld och samtidigt skapat ett intolerant samhälle där våld och mobbing är vardagsmat.
  • Anonym (mark)
    Anonym (H) skrev 2023-03-07 07:55:16 följande:

Det är 2023, finns det ens på riktigt någon som bryr sig om andra människors läggning? 

det kan du lita på, såg nyligen att hatet mot gaymän är större än nånsin på vissa platser i USA
  • Anonym (Mhm)

(buggar så kan it citera)

Ja det finns tyvärr. Många gånger ser man nyheter osv om hemska grejer homosexuella utsätts för varpå många skriver att det är rätt åt de, det är bra att det är så osv... 

Och jag hör ofta snack om det 

• Anonym (H)
    Anonym (mark) skrev 2023-03-07 08:12:05 följande:
    det kan du lita på, såg nyligen att hatet mot gaymän är större än nånsin på vissa platser i USA
    Helt ofattbart, insnöade idioter
Svar på tråden Hur homofobiska är ni!?