• Anonym (Mhm)

    Hur homofobiska är ni!?

    Jag undrar vad ni tycker om homosexuella, både killar och tjejer. Om ni har ngt svar utöver de som finns kan ni väl skriva de i tråden?Glad

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur homofobiska är ni!?
  • Anonym (Neutral)
    linani skrev 2023-03-07 07:48:06 följande:
    Nej vi missar inte poängen, det är du som inte har lyckats att göra någon poäng. 
    Misstag 1 är att du likställer vad folk blir sexuellt upphetsade av med rätten att vara fri att älska vem du vill. 
    Misstag 2 är att du inte tycks förstå skillnaden mellan en minoritet som utsätts för hot, hat och diskriminering och en stor majoritetsgrupp som är normen i samhället. 
    Misstag 3 är att du tror att pride firar "homosexualitet" när firandet går ut på att ingen ska behöva skämmas över sin läggning. 
    1. Och med detta visar du att du inte förstår. För inte så länge sedan så sågs just homosexualitet som en pervesion. Därav mitt medvetet absurda exempel för det var så man såg på homosexuella.
    2. Bor i Malmö, hört talas om den judiska minoriteten? Är inte själv men har vänner. Och denna stad vill ha förintelsemuseet, mycket ironiskt!
    3. Ah, tack för den övertydliga förklaringen. Nej Pride tror sig signaler detta och så är det väl för de redan frälsta men det har utvecklats till ett stort färgsprakande marknadsjippo där företag marknadsför sin godhet där du är välkommen om du inte har fel politisk åsikt.
  • Anonym (Neutral)
    Anonym (mark) skrev 2023-03-07 08:12:05 följande:
    det kan du lita på, såg nyligen att hatet mot gaymän är större än nånsin på vissa platser i USA
    Finns även i Sverige
  • Lainie Kennedy
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-06 21:25:00 följande:

    Har ingenting mot Homosexuella, det är individen jag gillar eller ogillar.
    Det som irriterar mig däremot är då deras sexuella läggning enligt mig är deras ensak så vill många göra det till min angelägenhet.


    Låt oss säg att jag är skofetischist, nog hade jag blivit avvisad från många offentliga platser om jag hade börjat överexponera min läggning? Eller ännu värre, läst sko-sagor för barn på biblioteket?


    Du hade möjligen haft någon sorts poäng med det uttalandet om det hade varit så att sagorna som drag queens läser handlade om sex. Det gör de inte. Ingen hade sagt något om det ifall du skrev sagor om skor och läste upp dem någonstans. 
    Att vara drag queen är inte att exponera någon läggning. Det är ett uttryckssätt som påminner om skådespeleri, komedi eller annan scenkonst. Om du gör något med skor folk vill se ska det nog också kunna funka.
  • Anonym (Lesbisk)
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-07 07:24:17 följande:
    linani skrev 2023-03-06 23:19:40 följande:

    "Om kommuner börja måla skor överallt"... vad menar du? Brukar din kommun dekorera sina väggar med k*kar för att göra homosexuella män nöjda??? 


    Ni missar den övertydliga poängen. För inte så länge sedan hade hela Pridetåget varit otänkbart. Homosexualitet ansågs vara perverterat och åtalbart.

    Tack och lov så har samhället förändrats.
    Mitt exempel är snarare till för att beskriva hur det offentliga i sin iver att vara inkluderande firar homosexualiteten med att måla Pride-övergångsställ, prideflaggor över hela staden, enhörningar och så vidare. De målar inte kukar men nog målar de.
    Och jag undrar varför? Det är inte att ha ett normaliserat förhållande där det ena är jämställt med det andra,

    Nej, tyvärr är det inte jämställt det är därför sådant behövs, Homosexualitet är inte accepterat på samma sätt som heterosexualitet inte ens i lagen. Så sent som förra året tvingades den ena kvinnan i ett lesbiskt par att adoptera sitt eget barn vid insemination utomlands. 
  • Anonym (lez)
    Anonym (mark) skrev 2023-03-07 06:54:49 följande:
    ja, varför slänga det i ansiktet på andra hela tiden? ooh, vi är SÅ speciella
    Fast de som verkligen kastar sin sexualitet i ansiktet på folk är väl isf heteros som kysser varandra offentligt och håller hand mest hela tiden?
    Om ett barn råkar se? Barnet kanske tycker att det är snuskigt i sann barnanda men ingen vuxen anser att det skulle vara fel. Inte jag heller.

    När homos vill göra samma sak så klagar vissa heteros över att de får sexualiteten kastad i ansiktet. 
    Om ett barn råkar se? Barnet kanske tycker att det är snuskigt i sann barnanda
    men vissa homofober lyckas koppla ihop det med pedofili av någon väldigt märklig anledning trots att det är vanligare att vara heteropedofil.
    Druckna homofoba ynglingar känner en lust att slåss för att ett samkönat par visar ömhetsbetygelser som hålla armen runt varandra, vilket leder till att väldigt få homos vågar visa ömhet öppet, i Sverige 2023.

    Alla ska väl kunna hålla hand och pussas lite i offentligheten utan att någon blir kränkt, kan man ju tycka..
  • Anonym (Neutral)
    Anonym (Lesbisk) skrev 2023-03-07 13:43:56 följande:
    Nej, tyvärr är det inte jämställt det är därför sådant behövs, Homosexualitet är inte accepterat på samma sätt som heterosexualitet inte ens i lagen. Så sent som förra året tvingades den ena kvinnan i ett lesbiskt par att adoptera sitt eget barn vid insemination utomlands. 
    Nu är jag förmodligen äldre än du men som ung var jag homofob.
    Inte så konstigt med hur samhället såg ut då.

    Bögar syntes inte och de enda som märktes av var fula gubbar som ville att man skulle följa med på bio eller den äckliga lärarvikarien som raggade på killarna, detta var fjärde klass för att inte tala om fritidsledaren som begick övergrepp. Tog år innan det kom fram.

    Det formade min och många av mina jämnårigas syn på homosexuella. Fanns ingen distinktion mellan bögar och pedofiler då i min begreppsvärld.

    Men, efter att ha tillbringat tid i medievärlden, reklamfoto och restaurangvärlden så mötte jag många människor som jag lärde mig tycka mycket om och respektera.
    De ändrade min syn på homosexuella som solkats när jag var barn/ungdom. Tog tid då jag var misstänksam i början.
    Alla har inte haft förmånen att göra den resa jag har vilket förklarar misstänksamheten mot homosexuella bland boomers. De har samma upplevelser i ungdomen.

    När det gäller samhället i stort, All förändring tar tid, du måste acceptera det men aldrig acceptera orättvisor. Förändring är jobbig och smärtsam
  • Anonym (mark)
    Anonym (lez) skrev 2023-03-07 20:43:59 följande:
    Fast de som verkligen kastar sin sexualitet i ansiktet på folk är väl isf heteros som kysser varandra offentligt och håller hand mest hela tiden?
    Om ett barn råkar se? Barnet kanske tycker att det är snuskigt i sann barnanda men ingen vuxen anser att det skulle vara fel. Inte jag heller.

    När homos vill göra samma sak så klagar vissa heteros över att de får sexualiteten kastad i ansiktet. 
    Om ett barn råkar se? Barnet kanske tycker att det är snuskigt i sann barnanda
    men vissa homofober lyckas koppla ihop det med pedofili av någon väldigt märklig anledning trots att det är vanligare att vara heteropedofil.
    Druckna homofoba ynglingar känner en lust att slåss för att ett samkönat par visar ömhetsbetygelser som hålla armen runt varandra, vilket leder till att väldigt få homos vågar visa ömhet öppet, i Sverige 2023.

    Alla ska väl kunna hålla hand och pussas lite i offentligheten utan att någon blir kränkt, kan man ju tycka..
    jag vet inte hur Pridetågen ser ut där du bor, men gaymännen här klär sig annorlunda om man säger så, beter sig annorlunda också
  • Anonym (Lesbisk)
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-08 09:56:16 följande:
    Nu är jag förmodligen äldre än du men som ung var jag homofob.
    Inte så konstigt med hur samhället såg ut då.

    Bögar syntes inte och de enda som märktes av var fula gubbar som ville att man skulle följa med på bio eller den äckliga lärarvikarien som raggade på killarna, detta var fjärde klass för att inte tala om fritidsledaren som begick övergrepp. Tog år innan det kom fram.

    Det formade min och många av mina jämnårigas syn på homosexuella. Fanns ingen distinktion mellan bögar och pedofiler då i min begreppsvärld.

    Men, efter att ha tillbringat tid i medievärlden, reklamfoto och restaurangvärlden så mötte jag många människor som jag lärde mig tycka mycket om och respektera.
    De ändrade min syn på homosexuella som solkats när jag var barn/ungdom. Tog tid då jag var misstänksam i början.
    Alla har inte haft förmånen att göra den resa jag har vilket förklarar misstänksamheten mot homosexuella bland boomers. De har samma upplevelser i ungdomen.

    När det gäller samhället i stort, All förändring tar tid, du måste acceptera det men aldrig acceptera orättvisor. Förändring är jobbig och smärtsam
    Du citerade fel person  
  • Anonym (Neutral)
    Anonym (Lesbisk) skrev 2023-03-08 13:55:54 följande:
    Du citerade fel person  
    Det blev så
    Började med att svara dig men det Lez skrev påverkade min svada.
    Jag ville egentligen ge lite perspektiv. Min ena dotter är sååå frustrerad över sina mossiga föräldrar och att vi inte ser alla orättvisor som finns.
    Och det är lätt när du har växt upp i en betydligt mer tolerant miljön än föräldrarna.
    Det som för henne är normalt är för oss ett helt annat samhälle med en helt annan öppenhet.
    Min erfarenhet är att det tar tid och måste ta tid.
  • Anonym (lez)
    Anonym (mark) skrev 2023-03-08 11:11:46 följande:
    jag vet inte hur Pridetågen ser ut där du bor, men gaymännen här klär sig annorlunda om man säger så, beter sig annorlunda också
    Pride är ju en jättefest en gång om året. Men det emotsäger ju inte att vissa kan ha ett beteende som går över gränsen.
    Har sett många heteros grovhångla på fester eller visa kroppsdelar öppet så det händer ibland oavsett läggning. Det betyder inte att alla med samma läggning gör så.

    Att vissa klär sig annorlunda på pride än vad de gör i vardagen är väl inget konstigt? Heller inget att störa sig på.
    Hur många åker till Sweden Rock i vanliga jobbkläder? Inte många, man tar ut svängarna lite mer på festival och klär sig mer vågat. Inget konstigt.
  • Anonym (lez)
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-08 09:56:16 följande:
    Nu är jag förmodligen äldre än du men som ung var jag homofob.
    Inte så konstigt med hur samhället såg ut då.

    Bögar syntes inte och de enda som märktes av var fula gubbar som ville att man skulle följa med på bio eller den äckliga lärarvikarien som raggade på killarna, detta var fjärde klass för att inte tala om fritidsledaren som begick övergrepp. Tog år innan det kom fram.

    Det formade min och många av mina jämnårigas syn på homosexuella. Fanns ingen distinktion mellan bögar och pedofiler då i min begreppsvärld.

    Men, efter att ha tillbringat tid i medievärlden, reklamfoto och restaurangvärlden så mötte jag många människor som jag lärde mig tycka mycket om och respektera.
    De ändrade min syn på homosexuella som solkats när jag var barn/ungdom. Tog tid då jag var misstänksam i början.
    Alla har inte haft förmånen att göra den resa jag har vilket förklarar misstänksamheten mot homosexuella bland boomers. De har samma upplevelser i ungdomen.

    När det gäller samhället i stort, All förändring tar tid, du måste acceptera det men aldrig acceptera orättvisor. Förändring är jobbig och smärtsam
    Tror vi alla har varit med om fula gubbar i barndomen även om vi inte personligen varit utsatta. Ändå trist att höra om dina upplevelser som verkar ha varit lite utöver det vanliga med en sjuk, övergreppande fritidsledare.

    Jag förstår att du då kunde dra kopplingen bög=oftast pedofil eftersom du bara såg pedofilbögar. Idag hade det däremot varit tragiskt och väldigt konstigt av någon att göra den kopplingen eftersom man får se olika typer av homo/bisexuella människor, att vi är precis lika vanliga människor som gemene man.
    Jag gjorde motsatt koppling som barn; att de flesta pedofilgubbar är hetero, vilket också stämmer även om det finns av båda sorter. Men eftersom att heterosexuella syntes överallt så gjorde jag aldrig kopplingen att alla heteros är peddo.
    Beror nog på vilken kön man är. Är man tjej så lär man bli mest uppmärksammad av heterosexuella peddos och är man kille lär man bli mest uppmärksammad av homosexuella peddos, då män är väldigt överrepresenterade när det kommer till pedofiler som kontaktar eller antastar barn.
  • Anonym (lez)
    flygrl skrev 2023-03-07 21:59:18 följande:

    Nej, jag tror inte jag är homofobisk.


    Det tror inte jag heller att du är mtp inlägg jag sett från dig förr så verkar du vara en ödmjuk person som inte hatar alla med viss nationalitet, läggning eller utseende.

    Det är verkligen inte att vara homofobisk bara för att man tänker "usch vad jag aldrig skulle vilja prova att ha sex med någon av samma kön, känns väldigt motbjudande och fel för mig personligen".
  • Anonym (Lesbisk)
    Anonym (Neutral) skrev 2023-03-08 14:18:08 följande:
    Det blev så
    Började med att svara dig men det Lez skrev påverkade min svada.
    Jag ville egentligen ge lite perspektiv. Min ena dotter är sååå frustrerad över sina mossiga föräldrar och att vi inte ser alla orättvisor som finns.
    Och det är lätt när du har växt upp i en betydligt mer tolerant miljön än föräldrarna.
    Det som för henne är normalt är för oss ett helt annat samhälle med en helt annan öppenhet.
    Min erfarenhet är att det tar tid och måste ta tid.
    Nej, det måste inte få ta tid. Personer blir skadade så länge intoleransen finns och de är de personerna man måste tänka på i första hand. 
Svar på tråden Hur homofobiska är ni!?