Inlägg från: Anonym (Sofia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia)

Ivf tidigt ultraljud, vilken gravid vecka är jag i?

Hej. 
    Jag åkte idag in gyn pga blödningar.
    Jag gjorde ivf fet och 14 feb sattes ett 5 dagars embryo in. Enligt läkaren är jag gravid i 5+2, men enligt min räkning 6+2 
    Någon som vet hur man räknar? 
    Mest rädd för att den lilla i magen inte klarat sig och att det är en missfall på väg, borde man se ett embryo med hjärtslag i 6+2? Är så orolig. 
    Läkaren kunde se en graviditet motsvarande 5+2, dock var fostersäcken lite stötte än i vecka 6 men inget som oroande henne. Man såg början på något (gulesäck) jag har tid igen om en väntar är jobbig, har flera missfall bakom mig.

• Svar på tråden Ivf tidigt ultraljud, vilken gravid vecka är jag i?
  • Anonym (Sofia)

Tack för ditt svar, ringde dock rmc nu och sjuksköterskan där säger jag är i 6+1 idag och blir så förvirrad, 
    Blödde lite mer inatt som avtog snabbt, blir så rädd och orolig, längtat efter detta i flera år och så rädd att det tas ifrån mig. 😓

• Anonym (Sofia)

Tack, hur mycket blödde du? Jag blöder mer eller mindre varje dag, räcker dock med trosskydd. Jag tar lutinus med. 
    Gjorde du ultraljud I veckan 6+? Läkaren sa igår hon såg en hinnsäck, gulesäck och något som diffust som kunde vara embryot, men rädd att man borde sett mer?

Svar på tråden Ivf tidigt ultraljud, vilken gravid vecka är jag i?