-
När jag ska sova på kvällen så drabbas jag alltid känslan av saknad av att ha någon bredvid mig, bakom mig. Händer som smeker min rygg, en puss i nacken, andetag mot min hud. Hjärtslagen, värmen och tyngden av en mans arm runt min midja osv.Jag kan nästan förnimma känslan i hela min kropp och det triggar igång en massa sorg och saknad på något jag aldrig lyckas finna.Känner mig så totalt osexig och oattraktiv. Har provat dejting i perioder men de få gånger jag känt riktig attraktion och kemi så har de männen aldrig intresserade av mer än ett par dejter. Har försökt finna kk's men det blir aldrig bra och det saknas oftast det där myset och kärleksfulla smekningarna efteråt.Tappade hoppet helt efter senaste mannens ointresse och dåliga kommunikation och har inte energin eller självförtroendet att dejta längre. Försöker vara nöjd som singel och är det mestadels av tiden.Försöker kramas mycket med mina barn och även familj och vänner, gå på massage regelbundet, men ändå skriker min kropp efter smekningar. Onani hjälper tyvärr inte mot denna saknad.Vad kan man mer göra för att slippa denna ständiga påminnelse av saknad? -
Svar på tråden Singel med hudhunger
-
Känner att jag inte orkar leta längre eller vågar lita på att någon skulle gilla mig på det sättet, har inte självförtroendet för det och det blir verkligen inte lättare med åren.Wally skrev 2023-03-10 12:59:13 följande:Vill du ha närhet och ev chans att hitta någon så kan väl en danskurs i vals och eller foxtrot vara nåt? Går själv en med min partner och det finns ganska många som går ensamma dit(kanske inte därifrån)
förstår känslan med huden,med min nuvarande är det som om vi är samma hud vi känner inte varandras vikt utan bara känner att hon finns där, otroligt härlig känsla som jag inte upplevt med någon tidigare.
Jag vill bara hitta knep på att slippa känna längtan efter beröring och vara nöjd med tillvaron som den är. Ska prova tipsen om varm dusch och kanske en stor kudde runt mig, men det känns som min kropp värker av saknad. -
Vad är "i denna ålder"?Anonym (Miley) skrev 2023-03-10 11:33:54 följande:Tack alla. Jag hade jättegärna träffat någon, men det känns omöjligt i denna åldern och jag har inte en enda gång sen jag skilde mig för 7år sen känt mig attraktiv ihop med en man. Kanske jag dejtade på fel sätt, via nätet, men nu har det brutit ner mig så pass mycket att jag inte längre har självkänslan att försöka och tänker att det är fel på min kropp och personlighet som gör att de inte vill investera att lära känna. Glöden har liksom slocknat.
Jag vill bara slippa känna denna saknad av beröring, allt annat i livet går att fylla med substitut men inte denna delen.
Rör mig inte så mycket i kretsar där det är mycket singlar, varken på jobb eller bland vänner. Senaste mannen jag försökte med var en gammal bekant och jag var kanske naiv som trodde att det kanske skulle vara skillnad då och mer ödmjukhet och respekt.
Jag är ok med att vara ensam, jag vill bara slippa påminnas om min kropps saknad då det bara påminner mig om att jag inte duger för mer än ett ons eller två.
-
50ishTom Araya skrev 2023-03-14 22:56:26 följande:Vad är "i denna ålder"? -
Hur tydligt man njuter av att ligga naken hud mot hud är en väldigt bra indikator på intimitet. Om man dessutom sover gott ihop efter sex så är det... Whow.
-
Som mig och det är ingen ålder. Klart du kan träffa en vettig man. Många män har exakt samma behov som du.Anonym (Miley) skrev 2023-03-14 23:00:54 följande:50ish -
Jag känner igen det där, men jag har noll kroppskontakt med någon och jag skulle behöva det. En kram eller en puss på kinden eller en smekning. Något som gör att man känner sig älskad och uppskattad!

-
Är också i den åldern och det är olika där. En del tycker att runt 50, då är det över och man slutar att vara attraktiv. Andra tycker tvärtom. Jag längtar också efter närhet men har även jag dåligt självförtroende och känner mig uppgiven. Jag har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en och det är 16 år sen nu, så kanske inte konstigt man känner så.Tom Araya skrev 2023-03-14 23:09:43 följande:Som mig och det är ingen ålder. Klart du kan träffa en vettig man. Många män har exakt samma behov som du. -
Har du något stort behov av närhet och ömhet då? Många har ju inte det, men jag har det i alla fall. Många tycks klara sig utan det, men jag gör inte det.Anonym (Fortune cookie) skrev 2023-03-15 09:08:47 följande:Är också i den åldern och det är olika där. En del tycker att runt 50, då är det över och man slutar att vara attraktiv. Andra tycker tvärtom. Jag längtar också efter närhet men har även jag dåligt självförtroende och känner mig uppgiven. Jag har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en och det är 16 år sen nu, så kanske inte konstigt man känner så. -
Ja, jag längtar så det gör ont ibland. Mest efter att kramas.Freddie K skrev 2023-03-15 09:18:22 följande:Har du något stort behov av närhet och ömhet då? Många har ju inte det, men jag har det i alla fall. Många tycks klara sig utan det, men jag gör inte det. -
Jag förstår känslan. Det är samma här. Vet bara inte hur man ska göra.Anonym (Fortune cookie) skrev 2023-03-15 09:19:52 följande:Ja, jag längtar så det gör ont ibland. Mest efter att kramas.
-
Inte jag heller. Jag har dåligt självförtroende också, så jag är inte lika aktiv längre. Vågar knappt skriva till kvinnr längre.Freddie K skrev 2023-03-15 09:20:56 följande:Jag förstår känslan. Det är samma här. Vet bara inte hur man ska göra.
-
Jo, det har jag med, men jag försöker ändå. Fast det är jäkligt svårt!Anonym (Fortune cookie) skrev 2023-03-15 09:23:34 följande:Inte jag heller. Jag har dåligt självförtroende också, så jag är inte lika aktiv längre. Vågar knappt skriva till kvinnr längre. -
minns inte när en man sa han fann mig attraktiv senast och efter en hel del ghostningar och 'jag vill inte ha något förhållande just nu' så tappar man lusten att fortsätta försöka. jag jobbar hårt på att vara nöjd med mig själv och mår bättre utan att ständigt bli påmind om att jag inte verkar duga eller trigga vidare nyfikenhet.Anonym (Fortune cookie) skrev 2023-03-15 09:08:47 följande:Är också i den åldern och det är olika där. En del tycker att runt 50, då är det över och man slutar att vara attraktiv. Andra tycker tvärtom. Jag längtar också efter närhet men har även jag dåligt självförtroende och känner mig uppgiven. Jag har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en och det är 16 år sen nu, så kanske inte konstigt man känner så.
vill bara slippa känna saknaden i kroppen, då jag ändå har ett rätt bra liv utan en kärleksrelation. -
Jag känner dig inte, men du duger som du är! Att känna sig värdelös är något av det värsta jag vet. Lägg på ensamhet och depression till följd av det. Jag tror på att aldrig ge upp. Hur många gånger man än blir nerslagen. Jag vet att det är svårt, men kämparandan kan ingen ta ifrån en i alla fall.Anonym (Miley) skrev 2023-03-15 09:45:27 följande:minns inte när en man sa han fann mig attraktiv senast och efter en hel del ghostningar och 'jag vill inte ha något förhållande just nu' så tappar man lusten att fortsätta försöka. jag jobbar hårt på att vara nöjd med mig själv och mår bättre utan att ständigt bli påmind om att jag inte verkar duga eller trigga vidare nyfikenhet.
vill bara slippa känna saknaden i kroppen, då jag ändå har ett rätt bra liv utan en kärleksrelation.
.
-
För mig var det några år sen när jag träffade en 25 år yngre tjej. Det var smickrande, men rann ut i sanden av olika anledningar.Anonym (Miley) skrev 2023-03-15 09:45:27 följande:minns inte när en man sa han fann mig attraktiv senast och efter en hel del ghostningar och 'jag vill inte ha något förhållande just nu' så tappar man lusten att fortsätta försöka. jag jobbar hårt på att vara nöjd med mig själv och mår bättre utan att ständigt bli påmind om att jag inte verkar duga eller trigga vidare nyfikenhet.
vill bara slippa känna saknaden i kroppen, då jag ändå har ett rätt bra liv utan en kärleksrelation.
Ja, det är jobbigt att gå såhär och längta. Jag är både sexuell som person och väldigt kramig. -
-
Nu verkar Kaffedraken vara i farten igen. Om inte så en copycat. Just saying.Anonym (Fortune cookie) skrev 2023-03-15 09:08:47 följande:Är också i den åldern och det är olika där. En del tycker att runt 50, då är det över och man slutar att vara attraktiv. Andra tycker tvärtom. Jag längtar också efter närhet men har även jag dåligt självförtroende och känner mig uppgiven. Jag har aldrig haft ett förhållande, bara legat med en och det är 16 år sen nu, så kanske inte konstigt man känner så.