Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

Eget företag

Kort sagt, nej du kommer inte kunna livnära dig på detta. Som okänd konstnär får du bara småpengar för din konst och det kan gå lång tid mellan försäljningar. Det låter som en bättre idé att du går en KY-utbildning och jobbar med något annat.

• Anonym (Nej)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-12 19:37:28 följande:

Jag kan inte arbeta med något som är fysiskt tungt, jag har en åkomma som hindrar sånt så bonde kommer ej fungera tyvärr. 

Jag tänker mig fler strängar på min lyra. Om jag skulle ha måleri som en inkomst (jag är bra, objektivt sett) så måste jag ju ha fler saker att dryga ut det med. Vad finns det efterfrågan på som man kan göra som egen utan massor med startutgifter?

Tjänar man något på att ha lite höns sådär småskaligt.? Eller är det bara utgifter på det med alla regler och skatter nuförtiden? Tjänar man något på att vara återförsäljare av saker? 

Fler tips på saker som man kan göra? 

Du ska absolut inte ge dig in i djurhållning som företag för det är väldigt mycket regler kring det, och sjukt många fler om du tänkt sälja något ätbart från dem! Men fortsätt spåna på idéer iaf :)
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Art by artist) skrev 2023-03-12 21:07:33 följande:
    Eget företag

Just när det gäller konst är det mycket lättare att sälja arbetsprocessen än konsten, vet jag av erfarenhet. Jag var i samma sits, orkade inte med mitt vanliga arbete, med hade konst som ventil. Jag försökte sälja lite men det gick ju inte så bra. En dag filmade jag det jag gjorde och lade upp på Youtube för att min kusin ville se. Nu tjänar jag mer på Youtube, Twitch och patreon än jag gjorde som anställd, och styr helt över vad jag gör och när jag gör det. 

Men Twitch är bara live, eller hur? Så hur funkar Patreon, lägger du upp samma sak där som på YouTube eller länkar du till YouTube därifrån eller ja, vad gör man där?
Svar på tråden Eget företag