Inlägg från: Anonym (AI) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AI)

Eget företag

Försök sälja din konst till kommuner osv, detta ger stora pengar, kommuner köper mycket konst varje år.

Tar man sedan ännu roligare med konst, det var en tävling i Usa, Jason Allan en programmerare använde articiell intelligens som skapade konsten, han vann hela tävlingen, New York Times och Washington Post jämförde vinsten med att vinna ett maratonlopp genom att åka i en Lamborghini. Vad som sälj och vinns hänger på hur kreativ du är.

• Anonym (AI)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-12 20:41:22 följande:

Hur säljer man till en kommun? Känns ju som jag borde vara lite känd redan innan om jag ska få betalt för jobbet liksom. 

Egentligen har jag inte råd att gå ner i tid men jag känner också att hälsan är viktigare. Så jag borde. 

Man gör som alla andra företagare, man säljer sig själv, men du måste ha konst färdig som du kan visa upp genom bilder o en målande berättelse.

Genom att du har starta egetbidrag först kan du ex hyra ut konst till kommunen, du kan ta relativt lågt pris bara för att komma ut.

Kommer du väl in, kan du mycket väl sälja konst.
    Checka upp vad andra gör för konst, spana in hur dom jobbar, försök hitta en egen nisch.
Svar på tråden Eget företag