Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar
    Anonym (Nej) skrev 2023-03-12 18:03:19 följande:

Kort sagt, nej du kommer inte kunna livnära dig på detta. Som okänd konstnär får du bara småpengar för din konst och det kan gå lång tid mellan försäljningar. Det låter som en bättre idé att du går en KY-utbildning och jobbar med något annat.

Ja precis, du ska nog ha flera strängar på din lyra. 
  • Fröken Allvar

Dock känner jag till ett par stycken som säljer hyggligt, som en del av flera födkrokar. 

• Fröken Allvar

Eftersom du är objektivt bra på att måla och säkert har målningar hemma, testa lägga ut dem nånstans? 

• Fröken Allvar
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-12 20:19:37 följande:
    Jag vet inte riktigt hur jag ska göra haha... Har sålt lite pö om pö förr. Fått beställningar på porträtt exempelvis och mycket har jag inte längre kvar. Behöver nog tiden för att göra mig lite nytt och tid är bristvara just nu. Kanske ska försöka gå ner i tid för att komma igång lite smått och se om det ens finns en marknad?

Men finns det annat man också kan göra rent konsthantverksmässigt? Jag är dålig på allt digitalt (antar att illustratörjobb går bort av den anledningen?) men att skapa "på riktigt" är jag bra på. Dock ej keramik, har aldrig provat det.

Behöver nog lite tydliga mål. Fattar att detta inte kan gå i en handvändning men någonstans måste jag börja staka mig framåt liksom...
    Ja, har du råd att gå ner i tid redan nu så testa. Jag läste idag om en konstnär som jobbade i skogen med något för att tjäna pengar. Han skulle vara med på vårsalongen. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Undrar) skrev 2023-03-12 22:30:33 följande:

Så peppiga inlägg  // Hjärta

Jag är dock blyg av mig. Behöver jag visa mig själv när jag promotar mig tror ni? Eller kan man få vara lite sådär trendigt hemlig som vissa musikartister är? Alltså, jag vill verkligen men avskyr att stå i rampljuset. Har dock inga problem med att mina tavlor etc syns, såklart. 

Om du är snygg, visa vad du har!! Sälj grej med tjej. Annars kan du vara mystisk. Men jag tycker att du fick ett smart tips där kring att det är processen som säljer. De som på riktigt är intresserade av din konst är nog färre än de som drömmer om att vara konstnärer och därför tittar på dina tutorials, om de är bra. Där kan du visa bara en välmanikerad hand som tecknar och målar? 
Svar på tråden Eget företag