Inlägg från: Anonym (nä) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nä)

Göra sin fin för sin partner

Anonym (TS) skrev 2023-03-13 14:11:01 följande:
    Göra sin fin för sin partner

Till er som lever i förhållande.

Gör ni er fina eller relativt fina inför er partner oavsett situation eller vad som skall göras?

Min fru gör sig endast i ordning när hon skall till jobb eller något ärende.
    Hemma på helgen kan hon gå runt med uppsatt otvättat hår, halvsunkiga kläder och helt osminkad.
    Vilket känns tråkigt. Alltid trevligt när man gör sig någorlunda fin inför varandra oavsett. Eller är det för betungande? Själv gör jag mig fin oavsett hela tiden.

Första 3 månaderna gjorde hon sig alltid fin. Men aldrig de andra 16 åren vi varit tillsammans.

När jag är hemma och ledig vill jag inte behöva göra mig fin. Och min man får ta mig som jag är liksom jag får ta honom som han är. Jag kan göra mig fin om vi ska iväg på nåt tillsammans, fest, middag, på en utställning eller nåt. Men inte för att gå hemma och städa liksom.  Vi har levt tillsammans i 25 år. 

Och om du frågar din fru: uppskattar hon att du gör dig fin för henne, eller skulle hon hellre vilja att du städar och hänger tvätten?
  • Anonym (nä)
    Anonym (Mfnfk) skrev 2023-03-13 15:05:27 följande:

Försöker fixa mig lite iallafall för jag vill inte gå runt sunkig hemma. Man blir piggare och blir gladare själv också av att göra sig lite fin än gå runt sunkig. Tror det är ganska viktigt faktiskt. Man behöver inte vara festfixad för det. 

Men då gör du det för din egen skull, för att du själv mår bra av det, inte för din partners skull eller för att din partner kräver det. Rätt stor skillnad.
  • Anonym (nä)
    Tukt skrev 2023-03-14 12:43:22 följande:
    Med risk på att vara snudd filosofisk så gör man väl även det för sin egna skull. Fixar sig alltså.
    Läser man Familjeliv så är just det där att en inte anstränger sig alls hemma, grunden till rätt många dåliga relationer och separationer.
    Sedan om man läser tråden så är det väl en lite olika syn på vad som är att fixa sig. 
    Men det gäller ju i relationer generell. Större chans att få den att hålla om man investerar i den och sin partner. På samma nivå.
    Om ens partner kräver eller förväntar sig något som man själv inte vill så är det inte för ens egen skull. Om sen relationen faller med att man inte fixar sig så får det väl vara så. Jag skulle inte stanna i en relation som tog slut för såna petitesser, men där kan man ju vara olika. 
Svar på tråden Göra sin fin för sin partner