Inlägg från: Anonym (Trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trötter)

Dejting ger mig ångest

Jag har tyvärr inga råd, själv så har jag gett upp dejting helt nu. Det skapade bara en massa förvirring, osäkerhet och irritation inom mig att känna att jag inte är intressant nog att ha fokus på. Dejtade inte heller flera utan ville lära känna den jag dejtade en i taget. 
    Orkar inte med det längre, det är inte värt det. Saknar sex men det är ju ändå sällan tillfredställande de första gångerna ändå så liksom inte lönt då det aldrig blir något längre och vill inte ligga med någon som kanske ligger med andra.

• Anonym (Trötter)

Tror många inte riktigt förstår vad attraktion är på riktigt och vågar följa den känslan när den uppstår, då den sällan är logisk. Istället försöker deras hjärnor skapa konstgjord attraktion utifrån vad som estetiskt och praktiskt tilltalar dom på pappret.
    men det är ju också det som är grejen med online dejting, att man inte kan bedöma en sådan sak utifrån bild och text.

• Anonym (Trötter)
    Anonym (????) skrev 2023-03-15 07:56:12 följande:
    Menar du att om de blir attraherad på riktigt så vågar de inte följa den känslan?
    Jag tror inte de förstår eller vågar utan är matade av någon slags norm på vad de borde söka efter Och vad som anses vara ideal.
Svar på tråden Dejting ger mig ångest