• Anonym (Toon)

Dejting ger mig ångest

Anonym (????) skrev 2023-03-14 06:20:04 följande:
    Och hur tänker de att man ska lära känna varandra om de inte ger en tillräckligt med tid?
    Det undrar jag också. Senaste jag träffade ville bli ihop redan efter första dejten. Vi träffades fyra gånger på en månad och när jag inte kunde svara på om jag ville bli ihop eller inte, jag sa att det brukar ta längre tid för mig att få såna känslor, men att jag gärna fortsätter träffas, så tyckte hon det var bättre vi avslutade. Efter ett tag hörde hon av sig igen och ville bara vänner och ligga.

Senaste jag blev kär i, där tog det några månader innan jag började känna så.
  • Anonym (Toon)
    Anonym (Trötter) skrev 2023-03-13 23:09:55 följande:

Jag har tyvärr inga råd, själv så har jag gett upp dejting helt nu. Det skapade bara en massa förvirring, osäkerhet och irritation inom mig att känna att jag inte är intressant nog att ha fokus på. Dejtade inte heller flera utan ville lära känna den jag dejtade en i taget. 
    Orkar inte med det längre, det är inte värt det. Saknar sex men det är ju ändå sällan tillfredställande de första gångerna ändå så liksom inte lönt då det aldrig blir något längre och vill inte ligga med någon som kanske ligger med andra.

En del kvinnor tycker det ska funka direkt i sängen med en ny man.
  • Anonym (Toon)
    Anonym (Slutat dejta) skrev 2023-03-16 00:15:40 följande:
    Okej, tack för ursäkten! Jag ber dig om ursäkt också, förlåt att jag tog i onödigt mycket och att jag var otrevlig. Jag är ledsen för det. Det var dumt av mig. Jag hade absolut kunnat uttrycka mig trevligare. Men när man fårr den typen av hurtiga tips på saker som är självklarheter så himla många gånger och dessutom av män så tappar man till slut tålamodet och orkar inte va nån gullig förebild som ska förklara pedagogiskt på dagisnivå.
    Varför provoceras du extra mycket av att det är just män som ger hurtiga tips?
  • Anonym (Toon)
    blackfallingstar skrev 2023-03-15 23:50:40 följande:

Inte meningen att kränka dig. Jag ber om ursäkt. Detta är ett tråd och många som skriver. Vi tänker och resonerar olika..jag är också medelålder och har dejtat. Meningen att vi berika varandra och är det något du tycker det inte passar dig är det bara och kasta bakom ryggen. 

Tyvärr så gör folk ofta så med skräp. Dricker ur läskburken och kastar bakom ryggen. "Nån annan tar upp den"
  • Anonym (Toon)
    Anonym (aldrig) skrev 2023-03-16 15:45:32 följande:

Jag har aldrig ens testat dejting eftersom bara tanken ger mig ångest. Att hela tiden läsa om hur svårt det är för män att träffa någon gör det inte bättre.

Man kan ju tänka som så att tänk om man har tur? Att hon dyker upp där, som du aldrig hade träffat annars.
  • Anonym (Toon)
    Anonym (Slutat dejta) skrev 2023-03-17 09:28:01 följande:
    Män får gärna tipsa andra män men de vet inte hur det är att dejta som kvinna. 
    Det är nog olika för kvinnor, att kvinnor har olika erfarenheter. Jag har läst hur kvinnor har det, och har hört kvinnor berätta för mig irl hur det är att dejta för dom.
Svar på tråden Dejting ger mig ångest