Inlägg från: Fröken Allvar |Visa alla inlägg
  • Fröken Allvar

    Hur många gillar SD-killar?

    nihka skrev 2023-03-15 22:27:28 följande:

    Här har vi alltså en TS som kallar folk för "idiot", "lill fitta", "din jävla fitta" och "hjärndöda horunge" - i sina egna ögon en helt vanlig hygglig SD-kille på 29 bast som inte för sitt liv kan begripa varför en del (kvinnor) mestadels sovande/drogande eller mentalt handikappade tar avstånd.

    Ja, det är så underligt att man storknar, denna polarisering som oskyldiga utsätts för av dömande människor


    Du missar ju helt poängen? Medvetet gissar jag. Det här är en person som tror sig ha lösningen på samhällsproblemen: Rösta SD. Han betalar ett pris, sämre utbud på tjejer. Jag ser en person med ett genuint samhällsintresse som försöker diskutera SDs politik i tråden, vilket ingen annan i tråden vill.

    Jag själv är en person som tror mig ha sett problemet i svenskt samhälle: Den ökande ojämlikheten. Större delen av de som inte jobbar föddes utomlands. Jag tror inte att lösningen på det är att rösta SD, utan istället större tolerans för olikheter på arbetsmarknaden och fokus på människors alltid befintliga resurser, alternativt medborgarlön/basinkomst utan krav på människor att gå i kostsamma meningslösa åtgärder i decennier.

    På forumet är de liberala rasisterna i majoritet: Annie Lööfs ättlingar. Var en duktig och ambitiös mänska så accepterar vi dig, visa svaghet och vi mobbar dig, är min tolkning av det jag mött här hittills.

    Jag förstår att TS är arg eftersom han hellre vill sprida SDs ideologi än diskutera dejting, vilket komplicerar vår kommunikation.

    Din och min kommunikation har jag gett upp om innan den börjat. Din debattstil ger jag inte mycket för utifrån hur du hittills agerat. Motbevisa mig gärna genom att inte njuta av varje stycke polarisering du hittar till muren du bygger tillsammans med alla oss andra. Ta första steget? 
  • Fröken Allvar
    Domas skrev 2023-03-15 22:17:55 följande:

    Så osammanhängande så ögon blöder men det är väl det som är meningen hur ska någon ta till sig vad du skriver? Och könsord? Ja, någon som behandlar en som skit förtjänar skit tillbaka eller hur trodde du världen fungerar?


    Börjar starkt fundera på om du är troll om du inte är det borde du bli det.


    Hej då


    Det är väldigt många som reagerar så på mig. Jag vill inte bli ett troll. Jag vill vara mig själv. Hejdå. 
  • Fröken Allvar

    Jag ser dubbelt jag också. Hejdå alla hederliga, ni vet vilka ni är. 

  • Fröken Allvar
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-15 22:41:33 följande:

    Jag säger inte att detta är en trolltråd för att idiotförklara alla högst rationella SD-väljare.

    Men jag är beredd att äta upp min högra sko om så inte är fallet, nu när allt är sagt.

    Om det inte är en trolltråd så representerar "Domas" SD lika mycket som AFA representerar KD.


    Tror inte att jag skulle citera dig men kom på nu i sömnens timma att i stort sett alla trådar där någon är 29 år eller 19 år är troll så du har nog rätt! Tack för vad du skrev förut. Hoppas du hittar något annat att rösta på, om du inte ens gillar SD borde det gå? 
  • Fröken Allvar

    Det behövs en ny diskussion om vad rasism är. Det finns vardagsrasism, jag har själv upplevt den några gånger som vit i ett i huvudsak ovitt område. Då är det blickar, att prata på ett språk jag inte förstår, sånt. Det finns de som är med om rasistiska hatbrott med våld, ungefär som att queera är utsatta för våld på grund av sin queerhet. De rasistiska hatbrotten mot vita unga killar har jag tänkt är en av orsakerna till att de valt ett rasistiskt parti som SD och känner sig lugnade av JÅs tal om att det alls ej är rasistiskt. Vilket det är. Men också en trygg plats och karriärväg för den som har rätt attribut.

    Jimmie Åkesson är ideolog och har varit med i partiet sedan det var mer öppet nazistiskt, men det är klart att om man blivit såta vänner med Annie Lööf så har man hamnat långt in i en annan verklighet.

    SD idag liknar S och M. Inga av toppolitikerna partierna bryr sig längre om människors våldsamma vardag. Nu gäller det att yrvaket skaka liv i internationella relationer på grund av kriget i Ukraina. Allt sådant här skulle människor kunna prata om på sina dejter, men som jag förstått det tycker man att det är tråkigt och så länge man inte känner sig berörd kan det fortsätta. Men nu tappar jag bort grundfrågan.

    Jag tecknade igår ett förslag på nya ord för rasismen mot utsatta från bland annat liberalt håll, för det blir en typ av rasism att kräva av fattiga åldringar att betala sina egna tolkar, samtidigt som det inte funnits förutsättningar för alla att lära sig språket samtidigt som man beviljats asyl. Man blir också ständigt talad ner till. När jag påtalade den nedlåtande attityden hos min lokala bibliotekarie förklarade hon sitt bebisspråk till mig med att många andra låntagare har svenska som andraspråk. Dessa människor bemöts alltså i sin vardag som om de vore mindre vetande, istället för vuxna människor som behöver hjälp med hur tekniken fungerar. Det löste sig dock och hon började prata normalt med mig. Hon var "ickevit" om det har betydelse för någon som läser. Jag hatar det uttrycket, men det behövs ju ett.

    Vänsterrasismens vithetshat är mer välkänt. Vithetshat är det bästa ord jag funnit för deras rasism. Man kan vara vit själv och utveckla vithetshat. Jag har varit på gränsen själv och är idag alldeles för medveten om hudfärg. En äldre vänstersnubbe som inte föddes här blev arg på mig för att jag blivit så fokuserad på hudfärg, men det blev så eftersom jag blev hatad på på grund av den. Jag höll själv på och drev med mig själv ett tag, sade att jag var rosa, en gris och så vidare. Jag internaliserade alltså vithetshatet och har fortfarande svårt att bli av med det. 
    De som under några år var drivande i vithetshatet i offentligheten kan säga saker som att det inte längre är kul att skriva krönikor eller byter namn på  podden och duckar frågan
    www.aftonbladet.se/kultur/a/ve9zPX/valerie-kyeyune-backstrom-far-arets-axel-liffnerstipendium
    www.svd.se/a/AljP7M/vill-vita-journalister-trotta-ut-oss
    www.elle.se/video/raseriet-laggs-ner-startar-nya-podd-ihop/DsI2LXyM
    Det är inget fel på de här personernas arbete men de drev hat som jag inte glömmer. Den jag vill dejta eller vara vän med kan inte ducka sånt, då kan den dra åt helvete. 

  • Fröken Allvar
    Anonym (Sd) skrev 2023-03-16 11:33:14 följande:

    Min son är vit och det var ingen rolig tid när det var val. han hatar Sd mer än nånting annat och min sambo är just sd och vädrar aldrig sina åsikter. Trots att dom inte är rasistiska men det räcker med att han vet. det var gap och skrik så fort han fick syn på honom. I flera månaders tid pågick det. 


    jag vet hur allt har gått till, han har umgåtts med sina vita feministiska tjejkompisar som HATAR vita trots att dom är vita själva. 


    mest var så mkt hat som flödade dessa månader och jag frågade sonen hur det kan vara konstruktivt med detta hat och att hat föder just hat. Mår du bra? Varför så hatisk? 


    allt har jag fått som vit för att jag är vit kommer främst från andra vita. Vithetshatet. 


    bor själv i Bredäng som nästan enda svensk känns det som. Till skillnad från hans tjejkompisar som alla bor i flotta villor och på söder. 


    hycklare är vad som är som inte lever som dom lär. 


    mina kollegor, grannar, vänner är invandrare. Men hur många utlänningar umgås dom själva med? Knappt nån. 


    Det är sant att det är många vita som hatar vita. Jag höll ju på att dras med. Jag har dock fått hat både från andra vita (de arbetar med kultur i Stockholm) och från färgade (som också arbetar med kultur). Så det är främst från andra kulturintresserade jag har blivit hatad på på grund av min färg. Det är ganska många år sedan nu men det sitter i. I somras på en flygplats var det en färgad ung kvinna som plötsligt tog upp kameran när jag skulle in i flyget och knäppte av. Då ifrågasätter jag både mitt eget förstånd och hennes. De hade stått framför oss i kön och jag kände av något redan då, något som jag inte kan definiera. Tyvärr har jag utvecklat en stark misstänksamhet mot unga kvinnor som ser vänster ut. Jag är alltid på min vakt när de är i närheten efter vad som hände. Jag tycker att SD är rasistiska, men tråden handlar just om dejting och relationer med den som har en annan politisk uppfattning. Jag bedömer att polariseringen kommer öka. Att jag försökte motverka det på nätet, fåfängt, jag vet, var vad som ledde till situationen jag befunnit mig i sedan dess. Jag hoppas att din relation med sonen är okej trots att han är vit och umgås med vita feminister. Du är trots allt hans förälder. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 12:35:51 följande:
    Nu får du väl lägga av! Du låter som en foliehatt. ?du har utvecklat en stark misstänksamhet mot unga kvinnor som ser vänster ut? på grund av ett påhittat hat som ?vänstern? och ?feministerna? utför mot vita? Så bisarrt. Ta dina konspirationsteorier till ett annat forum.
    Hej Ville!

    Ditt bemötande saknar respekt. Jag förstår att det låter konstigt. Jag har traumatiserats av att auktoritär identitetsvänster förföljde mig på nätet under en period. Det hjälper inte mig att du kallar mig foliehatt och det får mig också att tänka att det är extra viktigt att jag fortsätter att berätta om hur förföljelsen på nätet och de verkliga kontakterna inom kulturinstitutioner i Stockholm har påverkat mig. Vanliga personer som inte är vita och beter sig normalt skrämmer inte mig, utan det är en viss utstrålning och attityd som gör att min puls höjs och jag är rädd för att bli fotograferad och uthängd igen. 
  • Fröken Allvar

    Det var några år kring #metoo som vänstern drevade sönder många vanliga människor. Det var inte bara vita män som råkade illa ut utan vita kvinnor och tjejer som var feminister men hade fel världsbild, det vill säga att sådana som röstade på SD, 20 procent, också var människor som det gick att prata med. Nu bevisar i och för sig den här tråden återigen motsatsen. 

  • Fröken Allvar

    Jag förstår att det är väldigt obekvämt att höra att jag fortfarande mår dåligt. Jag har inte kontakt med eller hört/läst om någon annan som mår dåligt fortfarande, men det brukar å andra sidan inte vara så populärt att prata med fel sorts brottsoffer, och jag är säkert också ovanlig som väljer att utsätta mig på nätet på nytt. Men auktoritär vänster har skadat mig mycket. Till exempel kan jag inte längre gå till en del litteraturevenemang utan att känna rädsla. 

  • Fröken Allvar
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 12:58:10 följande:
    Du känner att jag saknar respekt? Faktum är att dina åsikter visar på ett konspiratoriskt tänk. Du presenterar det som fakta. Att människor ser ut som ?vänstermänniskor? och verkar förfölja dig har ingen förankring i verkligheten. Sen så kanske just du upplever det som verkligt, det motsätter jag inte. Men nej, du är inte förföljd av ?vänstern? eller ?feministerna? någonstans måste du inse att dina tankegångar är bisarra. Jag säger inte det här lättvindigt, men kontakt med psykiatrin kan säkert hjälpa dig att sortera tankarna. 
    Jag har haft hjälp med tankarna. Jag förstår hur det verkar. Mitt mål är verkligen inte att få andra att bli rädda för unga kvinnor som ser vänster ut, utan att få människor som har unga vänstermänniskor i sin närhet att förstå hur deras ideologiskt förankrade förföljelse kan påverka en människa även många år senare. Det här kommer och går. Jag mår inte alltid dåligt. Men jag undviker som sagt litteraturevenemang med politisk vänsterinriktning, vilket är de flesta litteraturevenemang, och har svårt att njuta av teater och musik som tidigare. Om en enda människa pratar med sitt barn om att sluta att förfölja på nätet så är det värt det. 
  • Fröken Allvar

    Det konspiratoriska i mina tankar får du gärna bena ut hur du menar. Jag menar allvar med att inte vilja bidra till polariseringen, men det kan vara så att genom att inte sopa sådant jag är med om under mattan utan berätta om det så eldas polariseringen på. 

  • Fröken Allvar
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 13:25:42 följande:

    Vad gäller polariseringen så verkar det mest vara sd-sympatisörer som argumenterar om det. Dessa sd-sympatisörer verkar använda det för att tysta kritik angående sd. En form av åsiktsreglering som man kan hitta både i Kina och Ryssland. 


    det konspiratoriska i dina tankar är såklart att du (oförrättat) identifierar någon på stan som en vänsterfeminist som hatar vita människor, din puls ökar och du känner dig förföljd, snart kommer något att postas på internet runt din person. Du känner dig manad att berätta för alla om ondskan och hatet mot vita inom vänstern så föräldrar kan hantera sina döttrar och omvandla dessa.

    dina tankegångar saknar förankring i verkligheten.


    Ja. Du har inte nämnt något om det jag varit med om, förföljelsen och ideologin som ledde fram till mina nuvarande rädslor och begränsningar. Min verklighet har påverkats mycket av det som hänt mig på grund av auktoritär vänster. 

    Jag vet inte vad du kallar vänstermänniskors drev istället för polarisering. Du kanske har ett finare ord för det. 
  • Fröken Allvar
    nihka skrev 2023-03-16 13:19:18 följande:
    Så våldtäkt, sexuella övergrepp, sexuella trakasserier och att ställa förövare till svars handlar om ett vänsterdrev. OK. Tack för samtalet
    Din debatteknik är omöjlig. Vi har aldrig haft något samtal eftersom jag identifierade det omöjliga i att ha det. Jag försvarar inte våldtäkt eller sexuella trakasserier. Jag har ställt förövare till svars. Det jag menar är att det fanns en tid runt #metoo då många människor råkade illa ut för att det var väldigt okej att dreva just då. Särskilt unga människor drogs med. 
  • Fröken Allvar
    nihka skrev 2023-03-16 14:12:11 följande:
    Om du tänker dig att någon måste "respektera" dina konspirationsteorier, tänk igen.
    Det som upplevs respektlöst är att jag delar känslor och får foliehattklister på mitt huvud. Du kan ju inte tänka alls utom i dina färdiga banor, så dig ömmar jag nästan för. Vem är du, liksom? ❤️
  • Fröken Allvar
    Anonym (Ville) skrev 2023-03-16 14:23:52 följande:
    Var inte du mot näthat?
    Jag har förklarat detta om och om igen. Jag använder mig av näthat och är snabb på bollen för att spegla andra som gör det. Dig var jag väldigt mild emot. Men du är någon medelålders person som Är Bättre Än
  • Fröken Allvar
    Anonym (S) skrev 2023-03-16 14:51:51 följande:
    Du har svårt att skilja på vad enskilda människor gör, hela den auktoritära vänstern är inte emot dig för att enskilda burit sig illa åt. De allra flesta vet inte vem du är och bryr sig inte om dig.
    Sök hjälp, det låter inte sunt. Men det kanske förklarar dina inlägg och trådstarter här på FL. 
    Okej. Så:
    Ingen säger att det du gör här är näthat, medan det jag gjorde mot Nikha är näthat. Självklart är det jobbigt att leva med sviterna från näthat och annan mobbning. Om det gör att du förstår mig bättre är jag glad. Men jag tycker inte att det verkar så. Frasen "Sök hjälp" är sällan ett tecken på förståelse. 
    Det var inte enskilda. Det skedde i grupper där uppåt 6000 feminister inte stoppade det utan uppmuntrade vithetshatet. Med admins goda minne. 
  • Fröken Allvar
    Anonym (QWERTY) skrev 2023-03-16 22:31:36 följande:
    Jag har aldrig gillat och kommer förmodligen aldrig att gilla något politiskt parti, åtminstone inte av de som är etablerade nu.  Jag röstar helt enkelt på det minst ondskefulla alternativet.

    När återvandringen har skett och samhället är friskt igen så får vi se vart vi landar. Kanske börjar jag rösta S igen. Eller M. Eller kanske rentutav MP. Men jag hoppas att bättre alternativ finns tillgängliga då.

    Men vi är långt från målet. Vilka partier rekommenderar du?
    Hej. Jag har inte samma tanke som du om "återvandring" utan tror tvärtom att arbetskraftsinvandring kommer att behövas till norra Sverige om industrin ska kunna utvecklas. Jag är tacksam för att du försvarade mig när jag själv inte kunde. Jag blev spärrad igen medan någon annan som bland annat jämförde mig med en paranoid och schizofren bekant inte fick sitt inlägg borttaget förrän jag anmälde det. 

    Jag skriver i tråden mot bättre vetande eftersom ämnet vem man vill dejta och vara vän med politiskt snabbt blir återinfekterat. Du skrev tidigare om respekt. Jag vet inte hur det skulle vara för oss att vara vänner eller kolleger. Jag vill tro att jag ska kunna ha vänner och kollegor som har andra uppfattningar än jag själv har, men jag undviker sådana som går till attack eftersom jag hamnar i affekt då. Det blir bråk helt enkelt. Ibland när jag träffar bekanta kan det hända att jag känner hur svårt det är att jag inte delar vissa grundläggande värderingar med dem längre.

    En viktig fråga du ställer är vilka partier man ska rösta på istället för det du valt nu. Jag vill inte rösta på rasism (SD) eller vithetshat (finns i V och MP). Jag är inte höger men har börjat dra mig mer åt liberalism där jag tidigare trodde mer på förbud (MP, V). L nu imponerar inte eftersom de är vindflöjlar, C har jag sneglat lite på men är allt mindre imponerad av Muharrem Demirok, även om jag initialt var glad över en partiledare som vet något om förorten. Å andra sidan är miljöministern (L) från förorten utan att jag är imponerad av hennes arbete hittills och att jag ens blir glad över att politiker är från förorten kan vara en rest av den identitetspolitiska hjärntvätt som gav mig de erfarenheter av näthat jag tidigare beskrivit i tråden.

    Jag vill redan nu flagga för att jag kanske inte kommer att delta i tråden mera. Det är dels för att Familjeliv spärrade mig och raderade mina inlägg men behöll andra, och att jag därför upplever att forumet valt sida i just den här konflikten. Dels för att jag troligen snart kommer att lämna forumet helt och hållet av en rad olika skäl, och det kan vara skönt för mina "ovänner" här att veta.

    Igen: Det var himla schysst att av dig att försvara mig. Jag behövde det. 
Svar på tråden Hur många gillar SD-killar?