Jag tycker det är viktigt att kunna skilja på jobb och fritid. Så jag har medvetet valt en bransch och den typen av tjänster där man faktiskt inte behöver tänka jobb eller ta med sig jobbet hem.
Jag kan absolut tänka på det ur aspekten att jag är förväntansfull inför kommande dag/dagar, jag kan fundera på saker som hänt osv. Men jag är inte med om trauman, jag har inte suttit som socialsekreterare och försökt ordna familjehem åt barn som är omhändertagna eller varit den där polisen som var tvungen att prioritera ner ett inbrott... idag också. Och sen burit den ryggsäcken med mig hem.
Trots att jag kan jobba på distans om jag vill så har jag valt att inte göra det då jag vill hålla isär jobb och fritid. Jag vill inte ha en arbetsplats i mitt hem.
Så jag tycker det går bra, jag checkar ut från jobbet, har en stund på mig att varva ner innan jag kommer hem och sen är jag ledig. Just nu jobbar jag inte heltid heller pga småbarn men den tiden jag får loss där är inte min egen, den går ju åt till familjen. Så jag personligen har inte mer fritid. Men jag slipper stressa, det är skönt.