11-åring slåss flera gånger om dagen
Min 11-åringa dotter får utbrott och slår mig flera gånger dagligen. Haft det så här i flera månader. Fler som känner igen sig och kan förmedla hopp om att det? Visst måste det vara en fas? Annars vet jag inte hur jag ska orka. Pappan finns inte med i bilden, han flyttade utomlands när hon var nyfödd.
Har sänkt alla krav, men det räcker med saker som behöva kliva upp, borsta tänderna och tvätta händerna, gå och lägga sig på kvällen och sånt för att raseriet ska sätta igång. Tänderna förblir oftast oborstade. Är jag envis med att de ska borstas så blir det sparkar och slag i timmar. Somnar tidigast 02-03. Sover 4-5 h/natt. Orkar oftast inte gå till skolan. .
Jag är full av blåmärken. Idag fick jag en lättare hjärnskakning när ett glas slängdes med full kraft mot mitt huvud.
Jag försöker göra allt rätt och agera lågaffektivt i stunden. Det fungerar inte att bli arg, då går hon över till att boxa sig själv i huvudet istället. Skriker att hon vill göra självmord så att jag ska slippa henne. Försöker ta sönder saker som betyder mycket för henne. Sen mår hon dåligt över det i flera veckor
Har kontaktat BUP men de har flera års kö.