• Anonym (fd.Älskarinna)

Jag är de andra kvinnan

Lever i ständig rädsla att mitt förhållande med mannen jag älskar ska ska bli känt och den bubbla jag lever i en dag kommer att spricka. 

Har ångest över hur något så underbart och vackert samtidigt skadar oskyldiga.

År en omoralisk slyna vars brott är att för första gången känna mig älskad och respekterad av en man. 

Har levt så här i fem år nu och idag bestämde jag mig för att ta avsked av min älskade. Han blev såklart lessen och upprörd men förstod också varför.

Jag vill ju ha egen familj inte parasitera på andras. 

Känner mig så fruktansvärt ensam och olycklig och tvivlar på att jag kommer hatt hitta kärlek igen. Kommer nog att bli en bitter gammal kärring med en massa katter. 

Finns det fler som varit i min situation? Hur har det gått för er

• Svar på tråden Jag är de andra kvinnan
  • Mimosa86
    Mimosa86 skrev 2023-03-19 18:55:55 följande:

Problemet är ju att vi inte förstår vad DU VILL HA.

Du skriver att du har låg självkänsla. Du skriver att du älskar den här mannen. Du skriver att han är redo att lämna frun och satsa på dig - men du vill inte för du är rädd att binda dig. Du skriver att du kanske aldrig vill binda dig pga av pressen men frågar ändå om det går att finna en kärleksrelation när man varit älskarinna.

Den beska sanningen är att du behöver bygga upp dig själv och älska dig själv innan du kan låta någon annan älska dig. För du har lärt känna den här mannen i fem år, ni känner varandra, ändå väljer du att satsa. Ovh detta mönster kommer upprepas om du inte börjar jobba med dig själv.

Börja med att kontakta en terapeut..

- ändå väljer du att fly istället för att satsa (skulle det stå)
  • Anonym (Fröken bitter)
    Anonym (V) skrev 2023-03-19 18:47:16 följande:

Herregud, vad håller ni på med?! Har ni ingen skam i kroppen?
    Ligga med gifta män.

Så jäkla fult gjort mot deras fruar, och så illa ni behandlar er själva som sjunker så lågt. *Tar mig för pannan*. 

Kan bara tala för mig själv men bar (bär) skammen som en martyr efter ett tag. Nu blir det obekvämt ärligt men ok, så här kan man vända skammen: Jag älskar honom så mycket att jag är beredd att bära den skammen. Han älskar mig så mycket att han består sin fru som han också älskar. Vilken enorm kärlek vi har och vilka enorma bördor vi är beredda att bära för att ha vår relation.

Skall inte skylla på honom även om det är mer hans ord än mina för jag intalade mig det där och tänkte vilken fin människa jag är trots att ingen annan än honom skulle förstå. Att ingen annan förstår resonemanget blir att de inte förstår så stark kärlek. Jag är alltså extremt kärleksfull, tolerant och en jättefin tjej egentligen och att ingen annan förstår och tycker jag är dålig gör mig till en ännu bättre tjej, inte sämre.

Så skulden blir som en slags belöning. Kvitto på att jag är bra. En dålig tjej hade ju inte känt skuld och skam.
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (V) skrev 2023-03-19 18:47:16 följande:

Herregud, vad håller ni på med?! Har ni ingen skam i kroppen?
    Ligga med gifta män.

Så jäkla fult gjort mot deras fruar, och så illa ni behandlar er själva som sjunker så lågt. *Tar mig för pannan*. 

Tråden skapades inte för att ge dig och dina gelikar hatobjekt. Den skapades för dem som likt mig levt/lever i relationer med gifta män/kvinnor. 

Det finns tillräckligt med trådar för er som behöver ösa galla över otrohet så snälla låt oss vara. Vi har tillräckligt med problem ändå
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Mimosa86 skrev 2023-03-19 18:55:55 följande:

Problemet är ju att vi inte förstår vad DU VILL HA.

Du skriver att du har låg självkänsla. Du skriver att du älskar den här mannen. Du skriver att han är redo att lämna frun och satsa på dig - men du vill inte för du är rädd att binda dig. Du skriver att du kanske aldrig vill binda dig pga av pressen men frågar ändå om det går att finna en kärleksrelation när man varit älskarinna.

Den beska sanningen är att du behöver bygga upp dig själv och älska dig själv innan du kan låta någon annan älska dig. För du har lärt känna den här mannen i fem år, ni känner varandra, ändå väljer du att satsa. Ovh detta mönster kommer upprepas om du inte börjar jobba med dig själv.

Börja med att kontakta en terapeut..

Tänker inte bistå med min livshistoria men som jag tror jag tidigare nämnt så finns det orsaker till att jag och andra hamnat i denne typ av relationer. 

För mig och kanske andra har relationen till den här mannen gett mig så mycket. hade jag inte mött honom vet jag inte vad det blivit av mig. Säkerligen hade jag inte haft den högskoleutbildning och det jobb jag har idag.  

Om jag inte mött honom har jag fortsatt tycka att allt var meningslöst, att jag var värdelös och levt därefter.

Terapeuter har jag haft nog av. Även detta så min fd till att jag fick

Tror inte att risken är så stor att jag åter hamnar i samma situation, tror snarare att jag inte kommer att binda mig i några kärleksrelationer över huvud taget. 

Åtminstone kommer jag att vara väldigt försiktig 
  • Anonym (Jz)
    Anonym (Fröken bitter) skrev 2023-03-19 21:19:24 följande:
    Kan bara tala för mig själv men bar (bär) skammen som en martyr efter ett tag. Nu blir det obekvämt ärligt men ok, så här kan man vända skammen: Jag älskar honom så mycket att jag är beredd att bära den skammen. Han älskar mig så mycket att han består sin fru som han också älskar. Vilken enorm kärlek vi har och vilka enorma bördor vi är beredda att bära för att ha vår relation.

Skall inte skylla på honom även om det är mer hans ord än mina för jag intalade mig det där och tänkte vilken fin människa jag är trots att ingen annan än honom skulle förstå. Att ingen annan förstår resonemanget blir att de inte förstår så stark kärlek. Jag är alltså extremt kärleksfull, tolerant och en jättefin tjej egentligen och att ingen annan förstår och tycker jag är dålig gör mig till en ännu bättre tjej, inte sämre.

Så skulden blir som en slags belöning. Kvitto på att jag är bra. En dålig tjej hade ju inte känt skuld och skam.
    Tror du verkligen på det där?
  • Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (En till.) skrev 2023-03-19 18:43:10 följande:

Jag har också tagit beslutet att lämna min gifta man. jag kände mig älskad och han kunde skiljas för min skull. Jag vågade inte heller satsa, tänkte att jag inte levde upp till kraven eller förväntningarna. 

Börjar dock känna att det inte kändes helt rätt att vara älskarinna, det var aldrig min avsikt. Haft känslan på sista tiden att jag kanske bara var en bisyssla.  

Sörjer och är arg samtidigt. 

Förstår känslan mycket väl. För mig tog det tid men tillslut var valet ganska lätt. Jag tänkte på hur mitt liv skulle se ut om fem år till då är jag närmare 35. Tänkte också på "Vad vill jag med mitt liv?" 
  • Anonym (V)
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-19 21:49:24 följande:
    Tråden skapades inte för att ge dig och dina gelikar hatobjekt. Den skapades för dem som likt mig levt/lever i relationer med gifta män/kvinnor. 

Det finns tillräckligt med trådar för er som behöver ösa galla över otrohet så snälla låt oss vara. Vi har tillräckligt med problem ändå
    Ja, jag förstår ditt syfte med tråden....

Men du verkar glömma att frun är en människa av kött och blod med känslor. jag försöker få dig att vakna helt enkelt, tänka lite längre än bara till dina egna "begär".

Så jag vill stå upp för dessa stackars kvinnor som inte vet om att deras män bedrar dem. 
    Och ni kvinnor som ligger med gifta män har en del av skulden, även om det till största del är de gifta männen som gör fel.
  • Anonym (Jz)

TS, du verkar har problem med ankytning. Troligtvis valde du den mannen eftersom det inte fanns risk att du kommer behöva vara i ett normalt förhållande. Det är bra att du lämnar det, det är kanske dags att ta kontakt med sig själv och klura ut vad du egentligen vill ha i livet.

• Anonym (fd.Älskarinna)
    Anonym (V) skrev 2023-03-19 22:15:28 följande:
    Ja, jag förstår ditt syfte med tråden....

Men du verkar glömma att frun är en människa av kött och blod med känslor. jag försöker få dig att vakna helt enkelt, tänka lite längre än bara till dina egna "begär".

Så jag vill stå upp för dessa stackars kvinnor som inte vet om att deras män bedrar dem. 
    Och ni kvinnor som ligger med gifta män har en del av skulden, även om det till största del är de gifta männen som gör fel.
    Tror inte att jag eller mina medsystrar har något att säga till männens bedragna fruar. 
    Vad ska jag säga ?  Ska jag be om ursäkt? Vad menar du att jag ska göra`?

Ärligt talat tror jag inte att vi har något att säga varandra
  • Anonym (Antikrist)
    Anonym (fd.Älskarinna) skrev 2023-03-19 22:35:56 följande:
    Tror inte att jag eller mina medsystrar har något att säga till männens bedragna fruar. 
    Vad ska jag säga ?  Ska jag be om ursäkt? Vad menar du att jag ska göra`?

Ärligt talat tror jag inte att vi har något att säga varandra
    Kanske bara att ni är vidriga parasiter som inte klarar ett förhållande på egen hand?
Svar på tråden Jag är de andra kvinnan