Anonym (Inte än) skrev 2023-03-18 12:30:56 följande:
TS är inte vräkt än. Inte på länge. TS tänker säga upp sin lägenhet för att hen inte kommer ha råd om ett par månader. TS vägrar ta den hjälp hen skulle kunna gå för soc nekade för flera år sedan då hen tjänade över norm, idag har TS ut ca 8k från a-kassan och har ännu råd med din hyra. Att det tar månader att bli vräkt skiter TS I, hen tänker säga upp lägenheten i förebyggande syfte.
TS har skrivit massor av trådar i flera månader om detta.
Jag har också läst en del av dessa trådar men jag är inte den ts.
Jag skulle ALDRIG säga upp min lägenhet självmant!!! Har bott här i drygt 15 år. Jag kämpar på alla sätt med advokat och tar all hjälp jag kan få från soc. Har inga obetalda hyror utan kommer bli avhyst av annan anledning. Jag ÄR vräkt, har fått dom på det.
Jag kommer överklaga beslutet och ser över alla möjligheter att antingen bo kvar (helst), få nytt boende eller i allra värsta fall överleva ett litet tag på gatan. Tänker över sommaren i alla fall.
Så nej, du har fel! Finns fler i min situation. Men den personen du menar fattar ett extremt ogenomtänkt och korkat beslut om hen säger upp sitt 1a hands kontrakt. Blir nästan förbannad att nån kan göra så när det finns folk som jag som verkligen förstår tryggheten i sitt boende.
Jag har ett extrajobb, sökt studier och har aktivitetsersättning. Så inkomst har jag lite av.