• Anonym (Vafan...)

    Partner onanerar innan jag kommer hem från jobbet?

    Hej. Har skrivit om vårat dåliga sexliv innan på forumet, där problemet enligt mig var att min sambo ofta tar till dildon men knappt vill ha sex med mig. Kontentat var att lusten för sex är låg och att sex och onani kanske inte är samma sak. Har försökt länge att fokusera på andra saker inom vårt förhållande och inte ingiva press inom ämnet, ge space helt enkelt. 

    Till dagens fundering då, har lagt märke till att hon ofta onanerar precis innan hon vet att jag kommer hem från ex. Jobbet?! Har givetvis belägg för detta, och då har jag knappt ens snokat... känns väldigt märkligt att nästan planera in det så systematisk som hon gör? Någon klok kvinna som gjort liknande och kan förklara för mig VARFÖR just precis innan mannen kommer hem? Är det för att slippa ev lust eller?! 

    Känner mig väldigt icke åtrovärd och dålig. Försöka prata om det leder bara till bråk därav söker jag svar här....
    Tacksam för ärliga svar

  • Svar på tråden Partner onanerar innan jag kommer hem från jobbet?
  • Anonym (Malin)

    Tja, inget jag känner till eller har gjort, men det troliga är väl att hon vill passa på när hon är ensam hemma.

    Hon har sexlust men inte med dig, tyvärr är hon inte attraherad av dig längre. Tror inte det går att få tillbaka den, vill du ha ett sexliv så fundera på separation.

  • Anonym

    Min man gör samma.
    Han tar aldrig initiativ till kramar eller sex.
    Vi umgås inte på kvällarna utan då är det porr på mobl/dator.
    Ofta arbetar jag hemifrån. Ibland arbetar jag på kontoret. Han väljer alltid en dag att jobba hemma när jag är på kontoret. Känns ju urtrist när han har "duschat" innan man kommer hem.
    Är så jävla totalless. Jag funderar ofta på hur det skulle vara att bo själv. Varför inte liksom?

  • Anonym (Kvinna 50.)

    Att få orgasm är ju oftast avslappnande, får en att koppla av och varva ner så det kan ju vara så enkelt att hon använder onani som avslappning för att orka med kvällarna tillsammans om er relation är dålig. Hur vet du att hon onanerat precis innan du kommer hem och inte några timmar innan?

  • Anonym (Vafan...)
    Anonym (Malin) skrev 2023-03-20 18:58:52 följande:

    Tja, inget jag känner till eller har gjort, men det troliga är väl att hon vill passa på när hon är ensam hemma.

    Hon har sexlust men inte med dig, tyvärr är hon inte attraherad av dig längre. Tror inte det går att få tillbaka den, vill du ha ett sexliv så fundera på separation.


    Anonym skrev 2023-03-20 19:00:57 följande:

    Min man gör samma.
    Han tar aldrig initiativ till kramar eller sex.
    Vi umgås inte på kvällarna utan då är det porr på mobl/dator.
    Ofta arbetar jag hemifrån. Ibland arbetar jag på kontoret. Han väljer alltid en dag att jobba hemma när jag är på kontoret. Känns ju urtrist när han har "duschat" innan man kommer hem.
    Är så jävla totalless. Jag funderar ofta på hur det skulle vara att bo själv. Varför inte liksom?


    Det är så jag känner, hela tiden. Om det nu 100% är fallet förstår jag verkligen inte problemet i att vara ärlig med det. Känner mig extremt oattraktiv och allt vad det innebär. Har t.o.m frågat rakt ut om hon hellre onanerar men hon blev "paff" och menade på raka motsatsen... så jag vet inte längre....
  • Anonym (Vafan...)
    Anonym (Kvinna 50.) skrev 2023-03-20 19:08:03 följande:

    Att få orgasm är ju oftast avslappnande, får en att koppla av och varva ner så det kan ju vara så enkelt att hon använder onani som avslappning för att orka med kvällarna tillsammans om er relation är dålig. Hur vet du att hon onanerat precis innan du kommer hem och inte några timmar innan?


    Absolut men de går ju ut över HELA relationen?
  • Anonym (Vafan...)
    xnfsm skrev 2023-03-20 19:48:23 följande:

    Sex och onani är två vitt skilda behov för mig. Går inte att jämföra.


    Uppskattar svaret, vill gärna tro att det gäller här med så i de fallet får jag inte ihop det...
  • Anonym
    xnfsm skrev 2023-03-20 19:48:23 följande:

    Sex och onani är två vitt skilda behov för mig. Går inte att jämföra.


    Ja, inget har påstått något annat
    Frågeställningen handlar om att välja enbart onani och välja bort ett sexliv med partnern.
  • xnfsm
    Anonym (Vafan...) skrev 2023-03-20 20:13:31 följande:
    Uppskattar svaret, vill gärna tro att det gäller här med så i de fallet får jag inte ihop det...
    Jag skulle tro att det handlar om att göra det när du inte är hemma. Hon kanske även gör det just innan för att bli mer avslappnad tex. Den eventuellt bristande sexlusten tror jag är något helt separat och du gör nog bäst i att inte jämföra dig och ert sexliv med hennes onani, det blir inte en rättvis jämförelse. 
  • Anonym (?)
    Anonym skrev 2023-03-20 19:00:57 följande:

    Min man gör samma.
    Han tar aldrig initiativ till kramar eller sex.
    Vi umgås inte på kvällarna utan då är det porr på mobl/dator.
    Ofta arbetar jag hemifrån. Ibland arbetar jag på kontoret. Han väljer alltid en dag att jobba hemma när jag är på kontoret. Känns ju urtrist när han har "duschat" innan man kommer hem.
    Är så jävla totalless. Jag funderar ofta på hur det skulle vara att bo själv. Varför inte liksom?


    Sitter han och runkar om kvällarna när du är hemma?
  • Anonym (Kvinna 50.)
    Anonym (Vafan...) skrev 2023-03-20 19:12:37 följande:
    Absolut men de går ju ut över HELA relationen?
    Fast problemet är ju inte att hon onanerar utan att hon inte vill ha sex med dig och inte vill prata om varför .
  • Mandel
    Anonym skrev 2023-03-20 19:00:57 följande:

    Min man gör samma.
    Han tar aldrig initiativ till kramar eller sex.
    Vi umgås inte på kvällarna utan då är det porr på mobl/dator.
    Ofta arbetar jag hemifrån. Ibland arbetar jag på kontoret. Han väljer alltid en dag att jobba hemma när jag är på kontoret. Känns ju urtrist när han har "duschat" innan man kommer hem.
    Är så jävla totalless. Jag funderar ofta på hur det skulle vara att bo själv. Varför inte liksom?


    Vad gör ni annars i livet om man bortser från ert obefintliga sexliv och närhet?

    Dumpade senaste mannen i mitt liv just för att vi i princip aldrig gjorde något ihop och vi hade inte ens sex, varför då ha en "kärleksrelation"?


    Bättre helt ensam än ensam i en relation..


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Qvinna)

    Vi har sex regelbundet, inte jätteofta men ca 1 g/ v, alltid bra sex.

    Däremellan onanerande både maken o jag. Inte för att vi inte är tända på varandra, utan för att det är enkelt o skönt att onanera.

    För mig som kvinna släpper  det lite på trycket, alltså inte kåtheten utan funkar mer som avslappnade, avstressande. Behöver inte alls vara kåt för att onanera, det tar 2-3 minuter med en vibrator, är enkelt o skönt. 

    Sex tar längre tid, mer omständigt, oftast vill man ju duscha först (vi gillar oralsex) osv. Ibland svårt att få till det med flera barn hemma. Som kvinna är jag aldrig sugen när jag är trött, men att snabbt onanera är en annan sak. Har inget med mannen att göra. Hoppas du förstår.

  • Anonym (Vafan...)
    Anonym (Qvinna) skrev 2023-03-21 22:31:57 följande:

    Vi har sex regelbundet, inte jätteofta men ca 1 g/ v, alltid bra sex.

    Däremellan onanerande både maken o jag. Inte för att vi inte är tända på varandra, utan för att det är enkelt o skönt att onanera.

    För mig som kvinna släpper  det lite på trycket, alltså inte kåtheten utan funkar mer som avslappnade, avstressande. Behöver inte alls vara kåt för att onanera, det tar 2-3 minuter med en vibrator, är enkelt o skönt. 

    Sex tar längre tid, mer omständigt, oftast vill man ju duscha först (vi gillar oralsex) osv. Ibland svårt att få till det med flera barn hemma. Som kvinna är jag aldrig sugen när jag är trött, men att snabbt onanera är en annan sak. Har inget med mannen att göra. Hoppas du förstår.


    I mitt rationella tänkade så kan jag på ett plan förstå ditt resonemang, kanske min sambo fungerar så. Däremot kan jag inte hjälpa att känna mig sviken, icke åtråvärd och bortvald. Man blir ledsen och nere helt enkelt. 
Svar på tråden Partner onanerar innan jag kommer hem från jobbet?