Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Få nya vänner som 30+?

Fast Ts skriver ju inte att hon ÄR misslyckad däremot att hon känner sig misslyckad, det är en viss skillnad. Man kan ju vara tacksam för det man har samtidigt som saknar det man inte har. Så är det allafall för mig. Jag bor också i Stockhol, har sambo och tonårsbarn, pluggar och jobbar, brukar inte ha problem att få kontakt med folk, är 41 år. Men som Ts saknar jag också umgäng, eller allafall ett umgänge tillsammans med sambon och barnen. Kan väl säga att jag har 2 vänner här i Stockhol, sen bekanta på jobbet som man gillar men man umgås ju aldrig privat. Träffar dessa två vänner kanske en gång i månaden. Har oftast heller inga direkta sociala planer för helgen. Vi har ingen släkt här. Min bästa vän bor i Skåne, var väl kanske tre år sen vi sågs? Samtidigt är jag ju tacksam för att jag bor i ett land där jag kan utbilda mig, har två friska barn osv. Men tänk om vi hade haft ett annat par att umgås med på helgerna, va kul det hade varit, bjudit på middag, spelat kort, bowlat. Det fattas liksom. Drömmen för mig hade vart att man bott med grannar som var ens bästa och man umgicks vid den gemensamma poolen planerade golfrundor osv (jag spelar inte ens golf😂 och har ingen pool)men tänk så trevligt det hade vart. Ja som du förstår fattar jag dig till fullo ts

• Anonym (Anna)

Men du Ts går du inte i nån mammagrupp, där kan möjligheter finnas för att träffa nån vän för att utvecklas mot en riktig vänskap?

Svar på tråden Få nya vänner som 30+?