• Anonym (Hmm)

Namnet Gunnar?

Vad tycker ni om namnet Gunnar på en liten nyfödding idag? Tycker själv det är jättefint men vet inte om jag är helt ensam om det.

• Svar på tråden Namnet Gunnar?
  • Anonym (J)

Nej det är inte så fint tycker inte jag

Jag heter Gunnarsson i efternamn och tycker det med är fult 

• Anonym (aaa)

Har barn som heter det men inte som tilltalsnamn. 

• Embla twopointoh

Det är precis den typen av namn som börjar bli moderna igen. Även om just Gunnar inte är ett favoritnamn för mig, skulle jag inte tycka det var det minsta konstigt om en liten nyfödd eller relativt liten pojke hette Gunnar.

• Anonym (Farbror)

Inte värst, men inte fint heller. För mig är Gunnar ett namn på en som är över 50- minst.

• Anonym (Hmm)

Kom gärna med andra förslag. Andra namn som redan varit på förslag har varit Elis, Vilgot, Ture och Malte.

• Anonym (Alexandra)
    Anonym (Hmm) skrev 2023-03-25 20:01:48 följande:

Kom gärna med andra förslag. Andra namn som redan varit på förslag har varit Elis, Vilgot, Ture och Malte.

Jag tycker dock alla de namnen, inklusive Gunnar, är jättefula och gubbiga. De är ju poppis just nu, så jag tänker att många säkert tycker att det är fint, men ärligt talat fattar jag inte att folk vill ge bebisar såna gubbiga namn. 
  • Anonym

Jag gillar namnet Gunnar.

• Anonym (S)

Gunnar tycker jag är förskräckligt...men Vilgot och Malte är fina...

• Tukt

För alla över 40 är väl Gunnar en gubbe. För yngre är det kanske lite piggt. 
    Så en smaksak. Man kanske funkar mindre bra i engelskspråkiga länder.

• Anonym (Vc)

Varför bry sig om hur det ska funka i engelsktalande länder? Som om man tror att ens barn automatiskt ska bli jänkare eller britter? Krokodiljagande aussie?

Skit i vad folk tycker. Det är högre status på äldre namn än de moderna. Alla studier visar på att man får större respekt och högre lön med stabila namn. 

Därmed menar jag att även de med moderna namn inte ska bry sig om vad folk tycker om deras namn. 

Man ska inte bry sig ett dugg utan välja det som man gillar bäst själv-oavsett om det är Gunnar, Olof, Eva-Lena, Sammy-Jo, Noah, Tindra, Amber eller Lisa-Li. 

Kör på. 

Svar på tråden Namnet Gunnar?