• Anonym (Hmm)

Namnet Gunnar?

Vad tycker ni om namnet Gunnar på en liten nyfödding idag? Tycker själv det är jättefint men vet inte om jag är helt ensam om det.

• Svar på tråden Namnet Gunnar?
  • Carolatom07

Tyvärr får jag bilden av någon 40-talist med auktoritära och bakåtsträvande åsikter, som klagar på "dagens ungdom" och har sur min och underbett. Vet inte varför, men det kanske beror på att min morbror heter Sven-Gunnar, och han är verkligen en auktoritärt tänkande och bakåtsträvande person.

• Anonym (U)

Vansinnigt fult. Precis som Walter som blivit så förbannat populärt nu. 

• Anonym (Hmm)
    Anonym (U) skrev 2023-03-26 20:28:32 följande:

Vansinnigt fult. Precis som Walter som blivit så förbannat populärt nu. 

Nyfiken vad du själv gillar för namn?
  • Anonym (Mamma)

Tycker det är jättefint. när jag vänta min tvåa så jag var helt inne på Ivar men många i min närhet tog det förre så han fick bli en Bertil. i början var jag rädd att det var för gammalt men älskar jag det och ångrar mig verkligen inte. Folke o Gunnar är fint ihop med.

• Anonym (U)

Rejäla men inte gubbiga namn. Ivan är nog det gubbigaste av de jag gillar, eller Widar kanske. Sen gillar jag Oscar, kanske Gustav. 
    Avskyr verkligen namn som Neo, Tino och liknande. Varför inte bara döpa barnet till Mammas Bubbis direkt?

Anonym (Hmm) skrev 2023-03-26 20:43:18 följande:
    Nyfiken vad du själv gillar för namn?
  • RaYzLeR

Gunnar är ett namn som passar på en medelålders gubbe. Ej till ett nyfött barn. Glad

• Anonym (Hmm)
    Anonym (U) skrev 2023-03-26 22:27:24 följande:

Rejäla men inte gubbiga namn. Ivan är nog det gubbigaste av de jag gillar, eller Widar kanske. Sen gillar jag Oscar, kanske Gustav. 
    Avskyr verkligen namn som Neo, Tino och liknande. Varför inte bara döpa barnet till Mammas Bubbis direkt?

Ah. Jag tycker namn som Oscar och Gustav blir för neutrala, för mycket namn som alltid finns och där man (iaf med Oscar) kommer få 2-3 till med samma namn jämt. 

(sen Ivan är väl jättegubbigt??)

• Anonym (Hmm)
    RaYzLeR skrev 2023-03-26 22:42:06 följande:

Gunnar är ett namn som passar på en medelålders gubbe. Ej till ett nyfött barn. Glad

Du vet om att alla medelålders män en gång varit små va, att de inte föds medelålders?
    Robert 558 skrev 2023-03-26 22:31:09 följande:

Gunnar...säg att du skämtarGråter

Nej. Vad gillar du själv?
Svar på tråden Namnet Gunnar?