Anonym (gg) skrev 2023-03-26 20:00:10 följande:
Jag har bott i Malmö i 20 år. Jag trivdes ganska bra tills för ca 10 år sedan, största anledningen att jag är kvar är mina barn, och att de har haft umgänge med sin pappa på andra sidan sundet.
Det spelar ingen roll var man bor om det är brott man är rädd för att utsättas för, mycket mer rån och våldsamma rån med kniv eller gäng som rånar ungdomar osv nu än vad det var. jag har sett människor bli skjutna vid två tillfällen fast jag inte alls umgås i "sådana" kretsar.
Men områden jag inte hade velat bo i av olika anledningar: Lindängen, Kroksbäck, Holma, Hermodsdal, Nydala, Herrgården (överlag Rosengård, har aldrig känt mig utsatt där och har arbetat där, men gillar inte känslan jag får av att vara där).
Sevedsplan är väl en sådan plats också, men jag tycker bättre om seved personligen än de andra jag nämnde.
Jag är inte så orolig för min egen skull, och jag är inte rädd för att åka till ovan nämnda områden, men jag tycker det ger en känsla av misär, och jag är alltid orolig för mina ungdomar.
Tråkigt med all kriminalitet! Hoppas det blir fler poliser och strängare straff. Helst hade jag velat bo i Limhamn eller Ribersborg