Vänner som inte hjälper till/ energitjuv
Har 2 barn som är 1 och 2 år! Varje gång jag träffar mina vänner som inte har barn så är dom helt passiva. träffade en vän förra helgen och hon var helt passiv. Hjälpte inte till att klä av och på med ytterkläderna, stod och tittade medans jag kämpade på med overallen. när vi sen kom hem så lagade jag mat och duka och fixade medans hon bara satt och tittade på. när jag nattade barnen fick jag börja ta hand om köket då min vän bara suttit med sin mobil och inte hjälp till med nåt. nattningen tog 1 h och på den tiden hade hon kunnat städa efter oss i köket samt plockat undan leksaker men de gjorde hon inte. När jag nattat klart fick jag börja städa köket samt städa undan alla leksaker, medans hon satt och kollade på. De här händer varje gång. Hon är dessutom allergisk mot gluten och mejeri så måste alltid laga specialkost när hon kommer på besök. Händer aldrig att hon har med sig mat eller lagar mat hos mig. Hon vill bli serverad mat varje gång och att jag ska fixa städning och barnen själv. Försökt säga till men känns inte som hon ens vill hjälpa till. kan tillägga att hon är 32 år men har inga egna barn. Va skulle ni gjort? Jag är helt slut efter varje gång vi träffats och tömd på energi