Ta hand om sjuk förälder?
Nej, det är inte rimligt. Be om att få Apodos, så får din mamma hem sin medicin i portionspåsar mycket smidigt. Se till att hon blir inskriven i hemsjukvården om hon är gammal och sjuk och inte klarar sig själv.
Nej, det är inte rimligt. Be om att få Apodos, så får din mamma hem sin medicin i portionspåsar mycket smidigt. Se till att hon blir inskriven i hemsjukvården om hon är gammal och sjuk och inte klarar sig själv.
Tack för alla svar! Jag vill gärna hjälpa men känner att det för det mesta blir ett val mellan min förälder och mina barn/jobbet. Det är på gång med hjälp via hemtjänst etc, men min förälder vill helst inte ha hjälp från dem och det drar ut på tiden. Det blir mycket släcka bränder och svårt att få igång långsiktiga lösningar som fungerar. Till exempel ekonomin som behöver styras upp akut på grund av inkasso kronofogden flera gånger per år, men min förälder vill bara ha hjälp med inbetalningar och absolut inte ha god man.
Det låter jättemycket! En storstädning brukar ju inte kosta mer än fyra till femtusen för en villa. Hur stort bor hon? Är det en totalsanering det handlar om? Lever din mamma av hoarding?
Kan du i så fall kontakta socialförvaltningen? Kanske finns möjlighet att få någon typ av bidrag från kommunen? Om din mamma lever i misär, fråga hemtjänsten om de inte kan göra en orosanmälan, det brukar hjälpa till en del.