Inlägg från: Anonym (Spring) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Spring)

I konstant behov av bekräftelse

Stor varningsflagg för mig! Hur gammal är han? Jag hade ett ex som var precis likadan(45+) Och jag tänkte precis som du att jag ville hjälpa honom att bli trygg. STORT misstag. Du kan aldrig hjälpa en annan människa, det måste komma inifrån en själv. I mitt fall gick det illa och det visade sig att hans ?osäkerhet? även innefattade en mörkare sida med narcissistiska drag. Jag håller fortfarande på att försöka plocka ihop mig själv och hitta tillbaka. Så snälla, en man som är så osäker på sig själv ska inte ha en relation och DU ska inte försöka hjälpa honom. Gå vidare och hitta någon som är redo för en relation och är trygg i sig själv.

• Anonym (Spring)
    Anonym (Man) skrev 2023-04-02 18:34:54 följande:

Man kan hjälpa sådana personer så länge som personen själv vill förändras. Men man måste också förstå hur man ska agera. Okunskap kan göra sakerna värre och dra in en själv i en destruktiv relation.
    Om personen VILL förändras så ska personen söka professionell hjälp för det innan den avser gå in i en relation med en annan människa. Jag tror inte att gemene man är tillräckligt påläst för att kunna upptäcka och förstå en narcissist och hur denne ska agera INNAN det gått för långt. 
Svar på tråden I konstant behov av bekräftelse