Anonym (Eva) skrev 2023-04-02 09:02:52 följande:
Det är egentligen helt onödigt att du tar upp detta ämnet alls.
Det som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet.
Tjejer/ kvinnor badar mer och mer i string. Det är ett mode som funnits i andra länder länge och som äntligen äntligen är etablerad även i Sverige. Varken onormalt eller ovanligt.
Män i string i offentliga miljöer är ännu ganska ovanligt här.
Inte olagligt eller onormalt - bara ovanligt.
Intressant hur 'provocerade' många säger sig bli som skriver här.
'Äcklad', 'osmaklig', 'kräks'.... Jamen tjena.
En sak är att gilla eller ogilla . Självklart upp till var och en.
En annan sak att döma någon offentligt genom att förlöjliga, kommentera negativt etc.
Det säger mer om de än om dig.
Just det är en aspekt som gör att många killar avstår från string i offentligheten för att undvika ev negativa reaktioner.
Jäkligt synd, för då vinner de som är negativa!
Att inte tolerera någon som avviker i sin klädsel från allmänna normen är bedrövligt.
Det gäller såklart all typ av klädsel som är laglig, tex muslimers klädsel. Du kan gilla eller ogilla för dig själv men inte döma personer.
Har aldrig hört om stringbärare som ifrågasätter andra badplagg. Däremot dyker det upp diskussioner åt andra hållet med ifrågasättande gång på gång.
Denna tråden är ett utmärkt exempel.
Problematisering av något som inte överhuvudtaget är ett problem.
Du kan lugnt bada och sola i dina string var du vill om det inte finns ett uttryckligt skriftligt förbud.
Ett sådant har jag aldrig sett iallafall.
Jag och många andra skulle uppskatta att se dig dessutom

Jag personligen fördömer inte burkini. Menade bara att det finns eller kan finnas de som fördömer burkini, antagligen pga islamofobi eller vad det nu kan vara. Sedan tycker jag absolut att om en person som inte känner sig bekväm med att visa överhuvudtaget någon del av sin nakna hud offentligt, får klä sig i burkini om hen vill.
Men va roligt att veta att det finns de som uppskattar att jag dyker upp på badet ;)