Inlägg från: Anonym (Eva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eva)

Man i stringbadbyxa i simhallen.

Vad är problemet - kvinnor som män - alla har en rumpa.

Låt den synas om du är nöjd med den! Solig

• Anonym (Eva)
    Anonym (Äckligt) skrev 2023-04-01 12:53:15 följande:
    Nästa fråga då, varför skulle det vara osmakligt att visa skinkorna bland barn? De lär väl ha sett sina egna föräldrars kroppar förut så det borde inte komma som en chock hur man kan se ut, och små barn tänker verkligen inte på kroppar eller kläder som "porriga", såna koncept finns inte i deras värld än, och de allra minsta tänker väl inte alls på andras kroppar.
    En rumpa är inte märkvärdigare än en fot ett knä eller en hals 

Låt folk välja själva och racka inte ner på folks val.

Vill du att någon annan ska döma dig?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Äckligt) skrev 2023-04-01 13:05:13 följande:
    Du citerade fel person.
    Spela roll
  • Anonym (Eva)

Tråden är överlag ett världsrekord i att problematisera något som alls inte är ett problem 

• Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-01 19:33:36 följande:

Jag hade börjat skratta. Enligt mig är detta ett fult plagg.

Varför är just skratt din reaktion?

Är det komiskt? Varför i så fall?

Eller är du mest bara lättroad,?

Skrattar folk åt hur du klär dig? Hur reagerar du då?
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 07:48:04 följande:
    Fast har inte badkläder i alla tider varit föremål för någon form av moralpanik som så småningom klingat av? De första badkläderna, nån gång för hundra år sedan var väl nästan mer täckande än de sk burkini (som idag också fördöms av många). Och så kom bikinin på 40- eller 50-talet, som heller inte mottogs med oblida ögon av mammor och pappor.

Det är inte normalt att en man skulle dra på sig stringbadbyxor skriver du.. Ok? Vad är normalt? Jag tvingar inte någon att titta på mig när jag dyker upp på badet, och lider heller inte av något överdrivet behov av uppmärksamhet. Att barn skulle se mig.. Och? En man är inte pedofil bara för att han simmar i stringbadbyxor, även om det är högst ovanligt. Skulle barn traumatiseras av att råka se en mans röv menar du?
    Det är egentligen helt onödigt att du tar upp detta ämnet alls.

Det som inte är uttryckligen förbjudet är tillåtet.

Tjejer/ kvinnor badar mer och mer i string. Det är ett mode som funnits i andra länder länge och som äntligen äntligen är etablerad även i Sverige. Varken onormalt eller ovanligt.

Män i string i offentliga miljöer är ännu ganska ovanligt här.
    Inte olagligt eller onormalt - bara ovanligt.

Intressant hur 'provocerade' många säger sig bli som skriver här.

'Äcklad', 'osmaklig', 'kräks'.... Jamen tjena.

En sak är att gilla eller ogilla . Självklart upp till var och en.

En annan sak att döma någon offentligt genom att förlöjliga, kommentera negativt etc.

Det säger mer om de än om dig.

Just det är en aspekt som gör att många killar avstår från string i offentligheten för att undvika ev negativa reaktioner.

Jäkligt synd, för då vinner de som är negativa!

Att inte tolerera någon som avviker i sin klädsel från allmänna normen är bedrövligt.

Det gäller såklart all typ av klädsel som är laglig, tex muslimers klädsel. Du kan gilla eller ogilla för dig själv men inte döma personer.

Har aldrig hört om stringbärare som ifrågasätter andra badplagg. Däremot dyker det upp diskussioner åt andra hållet med ifrågasättande gång på gång. 

Denna tråden är ett utmärkt exempel.

Problematisering av något som inte överhuvudtaget är ett problem.

Du kan lugnt bada och sola i dina string var du vill om det inte finns ett uttryckligt skriftligt förbud.

Ett sådant har jag aldrig sett iallafall.

Jag och många andra skulle uppskatta att se dig dessutom Tungan ute
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 09:32:53 följande:
    Jag personligen fördömer inte burkini. Menade bara att det finns eller kan finnas de som fördömer burkini, antagligen pga islamofobi eller vad det nu kan vara. Sedan tycker jag absolut att om en person som inte känner sig bekväm med att visa överhuvudtaget någon del av sin nakna hud offentligt, får klä sig i burkini om hen vill. 

Men va roligt att veta att det finns de som uppskattar att jag dyker upp på badet ;)
    Vi är på samma våglängd helt klart - har burit string offentligt på stranden och badhus i 25 år, så det är killarnas tur nu äntligen!Solig
  • Anonym (Eva)
    Anonym (bingoberra) skrev 2023-04-02 11:01:26 följande:
    String på män kommer inte att bli accepterat så länge de män som bär string inte inte vågar stå för det. Tycker du ska försöka att våga att sola och bada i string. När fler ser dig på stranden kommer det kanske att finnas en och annan som skulle vilja haka på och kanske gör det.. Det här är lite som en sorts civil kurage, att våga vara som man vill och skita i vad folk tycker, eftersom det inte är förbjudet.
    Kör bara kör - ni har allt att vinna och inget att förlora!

Ni som vill och vågar är vinnare hur eller hur 
  • Anonym (Eva)
    Agnescecila skrev 2023-04-02 14:34:30 följande:
    Läste nu att du bär detta plagg. Troligtvis är det därför du inte kan acceptera att ALLA gillar detta plagg.
    Sverige blir större och rikare med tolerans 
  • Anonym (Eva)
    Anonym (Oj :D) skrev 2023-04-02 14:56:34 följande:

Jag konsulterade en homosexuell man i frågan, stringbadbyxor på män? Det var nej. Men om man har en snygg rumpa då? Ändå nej. 

Han ville inte förbjuda någon att ha det, men det var ändå nej på det vilket för mig var lite förvånande. Tydligen skall man ha "bara vanliga jävla badshorts", raka magen, ryggen och armhålorna men behålla håret på bröstet, armarna och benen.

Vi gillar olika
Svar på tråden Man i stringbadbyxa i simhallen.